וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפין של הבחור הזה נשבר בצורה שרופאים לא ראו מעולם

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 12:16

שבר בפין זו לא פצעה שכיחה, אבל לרופאים שעובדים בחדר מיון יוצא לראות מטופלים שסובלים ממנו פה ושם. אבל שבר כמו זה שאיתו הגיע בחור בן 40 מאנגליה, הספרות הרפואית עוד לא הכירה

אחת לכמה זמן מגיע מקרה רפואי שגורם לכל מי שקורא את פרטיו להתכווץ באי נוחות - כזה הוא המקרה הראשון שבו פין נשבר לאורכו בזמן יחסי מין. שברים רוחביים בפין (דמיינו ענף שנשבר לשניים. #סליחה) אינם נדירים, אך שבר כזה - שעבר מבסיס הפין עד לקצהו - את זה הרופאים עוד לא ראו.

תיעוד המקרה פורסם בכתב העת British Medical Journal Case Reports, בשל נדירותו וייחודו. האורולוגים שטיפלו במטופל, גבר בן 40 שהגיע לחדר המיון, כתבו כי הוא סיפר שאיבר המין שלו "התקפל כנגד הפרינאום של הפרטנר שלו בזמן יחסי מין". הפרינאום הוא החלק שבין פי הטבעת לאיברי המין.

גבר שוכב במיטת בית חולים מחובר לאינפוזיה. ShutterStock
מקרה ראשון מסוגו. גבר מאושפז בבית חולים/ShutterStock

הרופאים שטיפלו בו בחדר המיון חשדו שהמטופל סובל משבר בטוניקה אלבוגינאה, הרקמה הגמישה שמחזיקה את הרקמות הספוגיות של הפין בזמן זקפה. פציעה מהסוג הזה מכונה בשפה שגורה 'שבר בפין', אף על פי שבפין אין עצמות, מן הסתם. המעניין הוא שהמטופל אמר שלא הבחין בקול האופייני לשבר מהסוג הזה, מעין קול נפץ דק. סריקת MRI שנערכה לו סיפקה הסבר אפשרי - ההדמיות הבהירו שלא מדובר פה בשבר אופייני. במקום להישבר לרוחב הפין, רקמת הטוניקה אלבוגינאה נשברה לכל אורכה.

מסתבר שזה המקרה הראשון הידוע בהיסטוריה הרפואית של שבר אורכי בפין, ואף על פי שבשל כך לרופאים המטפלים לא היה למה להשוות אותו, הם סבורים ששבר מהסוג הזה אינו מתאפיין בתסמינים המוכרים משבר רוחבי בפין (קול פצפוץ בעת הפציעה, שינוי בצבע הפין ונפיחות מקומית).

המטופל עבר ניתוח לתיקון הפציעה שלו והחלים החלמה מלאה, שאיפשרה לו אפילו לחזור ולקיים יחסי מין - אבל רק אחרי שחלפו 6 חודשים, כי בכל זאת.... הרופאים דיווחו עוד כי לא חלו שינויים ניכרים במראה החיצוני של הפין שלו בעקבות הפציעה וגם איכות הזקפה שלו לא ניזוקה.

סקס. ShutterStock
יש שתי תנוחות שמועדות לפורענות במיוחד. סקס/ShutterStock

"עד 88.5 אחוזים מהשברים בפין מתרחשים בעת קיום יחסי מין. מרטרוספקטיבה של המקרים המתועדים לאורך שני עשורים, שתי התנוחות המועדות לפורענות הן 'דוגי סטייל' ו-'man on top'", כתבו הרופאים בדוח שלהם.

שבר בפין הוא לא פציעה שכיחה במיוחד, על פי ההערכות 1 מ-175,000 גברים סובל פציעה כזו מדי שנה, והיא שכיחה ביותר בקרב גברים בשנות ה-40 לחייהם. סימני ההיכר של הפציעה הם פין נפוח וחבול שנראה כמו חציל ותסמין שכיח נוסף הוא התעקמות של הפין לצד אחד. כאשר הפציעה מטופלת ומנותחת בתוך 24 שעות מהתרחשותה, סיכויי ההחלמה טובים. אולם, אם חולף זמן ארוך יותר עד לטיפול הסיכון לבעיות בתפקוד המיני עולה מאוד וכן, להתעקלות קבועה של הפין. מסיבות אלה, ממליצים הרופאים להתגבר על הבושה ולגשת לבדיקה ולקבלת טיפול בהקדם האפשרי, במקרה של חשד לשבר בפין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully