וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין גודל האף לגודל איבר המין נחשף, והוא מפתיע ביותר

עודכן לאחרונה: 22.5.2021 / 19:46

לא מעט פעמים אנחנו שומעים על כך שגודל האף או גודל כף היד מעיד על גודל איבר המין. פעמים רבות מדובר בקשקוש פסאודו מדעי, אבל המחקר הנוכחי מראה שלפעמים דווקא יש בטענות האלה אמת

אדם מודד את גודל האף שלו. By Antonio Gravante, ShutterStock
אף גדול בהכרח מעיד על איבר מין גדול? סרט מדידה על אפו של בחור/ShutterStock, By Antonio Gravante

אנחנו אומנם נוטים לזלזל בכל מיני תיאוריות פופולריות על הקשר בין גודל איבר מסויים לגודל איבר המין הגברי, אבל המחקר הזה מוכיח שלפעמים גם הן פוגעות. צוות מדענים בחן את האף ואיברי המין של בני אדם שמתו לאחרונה כדי לקבוע אם ההשערה על הקשר בין אף גדול לאיבר מין גדול נכונה.

לשם המחקר הלא סטנדרטי הזה, החוקרים בחנו 126 גופות גברים, שנותחו באוניברסיטת מחוז קיוטו לרפואה ביפן מאפריל 2015 עד מרץ 2019. כל הגופות היו בגילאי 30 עד 50, והנתיחה אחרי המוות שלהם נערכה תוך שלושה ימים מרגע מותם, לפני שחלה התפרקות כלשהי בגופם.

לצורך המחקר, שפורסם ב-Basic and Clinical Andrology, החוקרים ביצעו מדידות של גובהם, משקלם, אורכם והיקף של איבר מינם הרפוי ומשקל אשכיהם. כמובן, לא באמת ניתן לגרום לזיקפה בגופה, ולכן במקום נעשה שימוש ב"אורך הפין המתוח", שלדברי החוקרים נותן מדידה מדויקת של מה שהיה אורך הזיקפה שלהם כאשר היו בחיים. במקביל חוקר אחר מדד את אורך אפם.

באופן לא מפתיע, הצוות מצא כי הגורמים המתואמים ביותר היו אורך הפין הרפוי ואורך הפין הנמתח. אבל החלק המפתיע היה שהמתאם הגדול ביותר הבא היה בין גודל האף לבין אורך הפין הנמתח. ככל שהאף גדול יותר, כך גדול יותר הפין ה"זקוף". אבל זה לא החלק המסקרן ביותר של המחקר.

בננות בגדלים שונים לצד סרט מדידה. ShutterStock
הגודל נקבע כבר בעת ההיריון? אילוסטרציה של בננות לצד סרט מדידה/ShutterStock

"העובדה שגודל האף קשור לאורך הפין המתוח מעיד על כך שאולי הפין לא נקבע על פי גיל, גובה או משקל גוף, אך כבר נקבע לפני הלידה", הסבירו החוקרים.

"למרות שהתוצאות שלנו חסרות תועלת למטרות מסויימות, הבנת תהליך הצמיחה של הפין או תווי הפנים עשויה להיות חשובה מאוד לצורך הערכה בקירוב על סמך נתונים ידועים של רמות האנדרוגן בעובר כמו גם את תפקודי המין הגבריים", כתב הצוות במאמרו והוסיף כי ימשיכו לבחון את מערכת היחסים בין האף לפין.

"מחקר זה הוא הראשון שהוכיח את הקשר בין אורך הפין לגודל האף, אך הוא מוגבל משום שנכללו בו גופות של גברים יפניים בלבד, והסיבה שבגללה הקשר הזה מתקיים עדיין אינה ברורה. לכן אנו רואים בכך נושא מעניין להמשיך ולחקור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully