וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לדעתם אם בן הזוג בוגד? תסתכלו לו על האצבעות

6.2.2015 / 8:14

יש לא מעט אמונות על אורך האצבעות שלנו. חלק אומרות כי הן מעידות על איברים נוספים בגוף, אחרות טוענות שהן מצביעות על יצירתיות. במחקר חדש גילו כי האורך שלהן יכול להבדיל בין אנשים בוגדניים לכאלה שלא

אצבעות. ShutterStock
הכינו את הממחטות/ShutterStock

חשבתם שהעיניים של מי שעומד מולכם מספרות עליו יותר מהכל? הסתכלתם על האיבר הלא נכון. מחקר חדש מצא כי אצבעות כף היד מעידות על האופי הרבה יותר טוב, ובמיוחד מסמלות האם מי שעומד מולכם נאמן או לא.

על פי תוצאות מחקר, שנערך על ידי אוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת צפון אומבריה, אנשים שהאצבע המורה והקמיצה (אצבע הטבעת) שלהם באותו אורך הם בני זוג נאמנים יותר. אנשים שהקמיצה שלהם ארוכה יותר, נוטים יותר להיות בוגדניים.

הסיבה היא ככל הנראה חשיפה לרמות גבוהות של הורמוני טסטוסטרון זכריים ברחם. לדברי החוקרים, בזמן שחשיפה להורמונים לא יכולה לחזות את התנהגותו של כל פרט, הקישור לאורך האצבע יכול לסייע בזיהוי אנשים שעלולים להיות בוגדניים יותר.

לאיזו קבוצה אתם שייכים?

המחקר סקר 600 משתתפים, נשים וגברים מארה"ב ומאנגליה, ובחן את הקשר בין אורך אצבעות הידיים לבין התנהגות מינית. בעוד שאצל בעלי חיים, יש השתייכות לקבוצה אחת - בוגדנית או נאמנה, אצל בני האדם יש נטייה לשתי הקבוצות: חלק יעריכו יותר נאמנות ואילו אחרים יהיו יותר בוגדניים.

החוקרים, שמחקרם שפורסם בכתב העת Biology Letters, טענו כי למרות שאורך האצבעות הוא לא קריטריון מובהק לקבוע התנהגות של כל אחד ואחד, אורך האצבע הצליח להעיד במחקר שלהם על נטייה של האדם להשתייכות לאחת משתי הקבוצות.

"המחקר מציע כי קיימות שתי קבוצות עם אסטרטגיות שונות באשר למערכות יחסים", הסביר עורך המחקר ד"ר רפאל וולודרסקי מאוניברסיטת אוקספורד. "גם אצל הגברים וגם אצל הנשים זיהינו מעין אשכולות או קבוצות, שנטיית הלב שלהם היא להישאר במערכת יחסים, וכאלה שינטו לנדוד מאחת לשנייה. אבל ניתן להבחין בהם רק כשאתה מסתכל על קבוצה גדולה ולא בבודדים".

זוג נתפס במיטה. ShutterStock
אתם מוזמנים לבהות בתמונת האילוסטרציה ולתהות מה היא אומרת לגבי המחקר/ShutterStock

אחד החוקרים שהשתתף במחקר הודה כי מערכות יחסים מושפעות מגורמים רבים. "לסביבה ולניסיון חיים יש השפעה רבה על מערכות יחסים. למה שקורה ברחם יש השפעה מעטה על משהו כה מסובך כמו מערכות יחסים".

על מה עוד מעידות אצבעות ארוכות?

זו אינה הפעם הראשונה שאורך האצבעות נחקר, ובמחקר שנערך בשנת 2011 על ידי אוניברסיטת סטירלינג בסקוטלנד, נמצא כי גברים עם אצבע מורה ארוכה היו יותר אטרקטיביים לנשים. גם הקמיצה לא נותרה מקופחת, ומדענים אחרים מצאו כי קמיצה ארוכה ביחס לאצבע המורה, מעידה על עושר, שאפתנות, מוחצנות וסיכוי גדול יותר לנגן בכלי נגינה. למרבה הצער לגברים אלה גם יש סיכוי גבוה יותר להשתגע או להגיע לכלא. ורגע לפני שאתן הולכות לבדוק את כף היד של בן הזוג, גם הנשים לא יוצאות מקופחות עם מחקרים קודמים שמצאו כי לנשים עם קמיצה ארוכה, יש סיכוי גבוה יותר להיות לסביות מאשר אלו שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully