וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרחיש הסביר לגמרי שגרם לפין של אדם להיתקע בבקבוק

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 13:28

בשנת 1849 נקרא רופא בדחיפות לסייע לצעיר במצב עגום ומשונה: איבר המין שלו נשאב לתוך בקבוק זכוכית צר, התנפח ונתקע. אחרי שהוא הצליח לשחרר אותו, הוא ביקש הסבר ואז הסיפור נהיה אפילו יותר מוזר

בקבוקי זכוכית ישנים וריקים. ShutterStock
מדי פעם כל מיני איברים של כל מיני אנשים נתקעים בכל מיני מקומות - קורה. בקבוקי זכוכית ישנים/ShutterStock

מפעם לפעם מגיעים לכותרות סיפורים ביזאריים על אנשים שאיברי המין שלהם נתקעו בכל מיני מקומות מוזרים, או שחפצים שונים הגיעו בדרך לא דרך לתוך פי הטבעת שלהם. כרוניקה... אתם יודעים.

לרוב, המקרים האלה מלווים בהסברים ביזאריים לא פחות מהתוצאה שאליה הם הובילו. כזה הוא המקרה של האדם ש"נפל מסולם (בעודו עירום) ונחת עם הישבן ישירות על פסל של גמד גינה", או האיש שהיה כל כך מותש עד ש"נרדם בעודו שואב אבק, ואיכשהו הפין שלו נשאב לתוך פיית המכשיר ונתקע שם". סיפורים אמינים מהסוג הזה.

מסתבר שסיפורים כאלה מסתובבים כבר עשרות אם לא מאות שנים, והם ממש לא נולדו יחד עם האינטרנט וטרנד הסיפורים הוויראליים. כך למשל מקרה שאירע בשנת 1849 במסגרתו פין של גבר נתקע בתוך בקבוק זכוכית בעקבות שרשרת אירועים לא סבירים, אך לחלוטין אפשריים.

בקבוקי זכוכית ישנים בבית מרקחת. ShutterStock
הכל בגלל שלא היה לו כוח לצאת מהחדר כדי להשתין. צנצנות זכוכית עם חומרים כימיים/ShutterStock

"לפני חודשים מספר נקראתי בדחיפות לסייע לאדון צעיר שהיה נתון במצב מגוחך אך גם כואב ביותר", כתב רופא בתיאור המקרה, שהתפרסם אי אז במאה ה-19 באחד מגיליונותיו של כתב העת Boston Medical and Surgical Journal. "בבדיקה, גיליתי בקבוק שנפחו בערך פיינט (יחידת מידה השווה לחצי ליטר בערך), בעל צוואר קצר ופיה קטנה, שהיה מחובר בעוצמה רבה לאיבר מינו של הבחור, שנשאב פנימה דרך צוואר הבקבוק ונלכד בתוך הכלי והיה נפוח וסגול".

איכשהו איבר מינו של הצעיר הצליח לחדור דרך פיית הבקבוק - למרות קוטרה הזעיר שעמד על פחות משני סנטימטרים. ובהתחשב בנפיחות שנוצרה בפין הלכוד בבקבוק, חילוצו החוצה באותה דרך לא היה בגדר אפשרות.

במהלך הבדיקה, הרופא ששמו ד"ר א.ב שיפמן ופעל באיזור ניו יורק, ניסה להבין מהמטופל איך בדיוק הוא הגיע למצב הזה, אך הוא השיב לו בקצרה כי: "יש כרגע דברים יותר דחופים לטפל בהם". "המטופל היה מבוהל ביותר ונואש להוצאת הפין מהבקבוק, והוא לא הסכים להסביר באוזניי כיצד בדיוק נקלע לסיטואציה המשונה הזאת", כתב הרופא. "הוא דחק והפציר בי שוב ושוב לשחרר את איבר המין שלו לאלתר, משום שסבל מכאבים נוראיים וגם המתח הנפשי והפחד השפיעו עליו מאוד".

פיסות אשלגן בתוך צנצנת. ShutterStock
עניין נפיץ. פיסות אשלגן בתוך צנצנת/ShutterStock

בתחילה ניסה הרופא למשוך את הפין החוצה מהבקבוק בעזרת אצבעותיו, דבר שסביר להניח שהצעיר ניסה בעצמו - ואכן, זה לא צלח. לאחר מכן נטל סכין וניפץ באמצעותה את הבקבוק - "הפין השתחרר באיבחה אחת", כתב בתיאור המקרה. כצפוי, איבר המין של הצעיר היה נפוח מאוד וצבעו הפך כהה, כמעט שחור, בשל החבורות שספג מהפציעה. אבל הביזאר עוד לא נגמר - הרופא הבחין שעל איבר המין כולו היו שלפוחיות שנראו כאילו הפין נכווה ממים רותחים.

זה מה שקורה כשמשתינים על אשלגן

"וכעת, להסבר", כתב ד"ר שיפמן במאמרו: "בחדרו של הצעיר היה בקבוק זכוכית שהכיל אשלגן בתוך נוזל נפטא (חומר המופק בתהליך הזיקוק של נפט גולמי) ושימש לניסויים מדעיים. הצעיר רצה להתפנות אך לא התחשק לו לצאת מחדרו לשירותים. לכן, פתח את הפקק של הבקבוק וקירב את הפין שלו לפיית הבקבוק". בדיעבד - החלטה מאוד גרועה מצדו של הצעיר.

מה שקרה אחר כך יכול היה להיות (לולא תוצאותיו העגומות) ניסוי מושלם להדגמת כוחות הוואקום על הגוף האנושי: "זרם השתן הראשון שנכנס לבקבוק גרם לתגובת שרשרת של קול נפץ שלאחריו להבות פרצו מהבקבוק, כהרף עין הפין נשאב פנימה לתוך הבקבוק בעוצמה ונלכד שם כמו בין מלקחיים", כתב הרופא בהסבר.

האשלגן שהיה בבקבוק נשרף מהר ויצר ואקום ששאב לתוכו את הרקמות הרכות של איבר המין, לאחר שזה נכנס לבקבוק נוצר איטום שלא נתן לאוויר להיכנס להקל על הלחץ שנוצר בתוכו. ואז זה נהיה עוד יותר גרוע. "פיית הבקבוק הצרה הפעילה לחץ על הוורידים, בזמן שהעורקים המשיכו להזרים דם לתוך הפין, בשילוב עם העובדה שאוויר לא יכולה היה להיכנס נוצרה תגובה של נפיחות שגרמה לאיבר להתנפח למימדים עצומים".

הוא היה סקפטי

בתחילה, הרופא לא ממש השתכנע מההסבר המשונה למצב המשונה עוד יותר של החולה שבו טיפל. אז הוא כמובן החליט לנסות לשחזר את הסיטואציה בעצמו, אבל לא בדיוק אותו הדבר. הוא טיפטף שתן לתוך בקבוק שבו היתה פיסה קטנה של אשלגן, והצמיד את האצבע שלו (במקום את איבר המין שלו) לפיית הבקבוק. ואכן, המפגש בין החומרים גרם לתגובה ששאבה את אצבעו של הרופא דרך הפיה הצרה ותקעה אותו בתוך הבקבוק. מה שאומר שההסבר שסיפק הצעיר האומלל היה אמת לאמיתה, הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully