וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחזור מאחר? כל השלבים מגילוי ההיריון ועד הבדיקה הראשונה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 10:35

פרק הזמן מהרגע שבו את מבינה שאולי את בהיריון ועד לבדיקה הראשונה אצל הרופא עשוי להיות מורט עצבים, ולא פעם תידרשי להתאזר בסבלנות. זה מה שצפוי לך עם הגילוי המרגש

אם ממש לאחרונה נכנסת להיריון, בין אם אחרי תקופת ניסיון ארוכה ובין אם מיד כשהחלטת שהגיע הזמן, את כבר בוודאי יודעת: ההתחלה היא לא פשוטה, ויש להמתין שהזמן יעבור כדי להתחיל בבדיקות שמעניקות שקט נפשי (לפחות עד לבדיקה הבאה), להרגיש תסמיני היריון ופשוט להאמין שמשהו אכן מתחולל אצלך בגוף.

לאפליקציית JAMA

אז מה בעצם קורה בהתחלה ומהו המסלול מהרגע בו את חושדת שאולי נכנסת להיריון? הנה טיימליין מסודר שיצליח, אולי, להרגיע אותך ולעשות לך סדר בבלאגן:

בדיקת שתן לגילוי היריון

זוהי התחנה הראשונה במסע. ניתן לדלג עליה ולעבור ישר לשלב השני, בדיקת דם, אך מאחר והבדיקות מדויקות מאוד, מהירות וזמינות בכל רשתות הפארם ובתי המרקחת, נהוג להתחיל איתן. הבדיקות הללו אמינות וחלקן יבטיחו תוצאה כבר מיום האיחור במחזור. גילית שני פסים על המקלון? זה הזמן לעבור לשלב הבא.

בדיקת הריון. ShutterStock
מדויק ופשוט. בדיקת היריון/ShutterStock

בדיקת דם לזיהוי הורמון הבטא

בדיקה זו, הנקראת גם פשוט "בדיקת בטא", היא בדיקה המזהה את הורמון ההיריון, HCG. הבדיקה מהווה אישור נוסף להיריון, בזכות הרגישות שלה לזהות את רמת ההורמון בגוף האישה. כדי לעשות את הבדיקה עלייך לבקש מרופא המשפחה שיכניס לך הפניה, ואז לגשת לבדיקת דם במרפאה הקרובה אלייך. התוצאות יגיעו, לרוב, ממש באותו היום ואפילו לאחר כמה שעות, תלוי כמה מוקדם בבוקר ביצעת את הבדיקה.

בתוצאה שתתקבל תוכלי לראות את רמת ההורמון לצד הטווח המקובל לשבוע ההיריון בו את נמצאת (אותו סופרים מהיום הראשון של הווסת האחרונה). רמת הבטא אמורה להכפיל את עצמה כל יומיים-שלושה, ויש נשים שמבקשות בדיקות בטא נוספות כדי לראות שאכן ההיריון מתקדם באופן תקין והבטא גדלה.

עוד בוואלה!

מוצרי טיפוח שפשוט אסור להשתמש בהם בהיריון ובהנקה

לכתבה המלאה

בדיקה ראשונה אצל רופא הנשים

את בוודאי נרעשת ונרגשת מגילוי ההיריון, לאחר בדיקת השתן ובדיקת הבטא שלא מותירות מקום לספק, אך השלב הבא הוא מרגש עוד יותר: בדיקת אולטרסאונד ראשונה אצל הרופא. בבדיקה זו, הנעשית בגישה נרתיקית, הרופא מוודא את קיומו של שק ההיריון, בודק האם נמצא בתוך הרחם או מחוצה לו ואם הגעת בשלב מתקדם מספיק - ידגים את דופק העובר.

איך תדעי שאת לא מגיעה מוקדם מדי? מומלץ להגיע בין השבועות 6-12 כדי שהרופא יזהה את דופק העובר. את יכולה, כמובן, להגיע קודם, אך תצטרכי לחזור בהמשך ולפעמים ההמתנה לזיהוי הדופק יכולה להיות מורטת עצבים. במקביל, הרופא ישלח אותך לסדרת בדיקות דם, ימליץ על בדיקות גנטיות אם טרם עשית, יסביר לך על הבדיקות הבאות שיתרחשו בעוד מספר שבועות וכן ימליץ לך ליטול חומצה פולית.

אילוסטרציה. ShutterStock
מומלץ להגיע בין השבועות 6-12. בדיקת אולטרסאונד/ShutterStock

זה מה שמצפה לך בתחילת ההיריון, ומאוחר יותר יגיעו בדיקות כמו שקיפות עורפית, סקירת מערכות, העמסת סוכר, מי שפיר (אם תרצי לעשות) ועוד. ההתחלה היא ללא ספק ים של אי ודאות, והדבר הכי טוב שתוכלי לעשות עבורך הוא פשוט להתמסר לכך. נסי להמעיט ככל האפשר במתח ודאגה בין בדיקה לבדיקה ונסי להיות רגועה בשבילך, וגם בשביל העובר שבתוכך.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully