וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שלוש שעות ביום על הסמארטפון? זה מה שעלול לקרות

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 7:03

הילדים על הסמארטפון או מסך המחשב כמה שעות ביום? מחקר חדש מצא כי זה עלול לפגוע להם בתפריט היומי ולגרום להם לאכול הרבה פחות פירות וירקות ויותר ג'אנק פוד

זאת תמונה די מוכרת בכל בית בישראל - במקום בו יש נער או נערה מתבגרים - יש סמארטפון דבוק לאף. אם חשבתם שההשפעה של זה זניחה או פוגעת בעיקר בוורבליות או בשינה שלהם, יש לנו חדשות בשבילכם. מחקר חדש מצא כי בני נוער שגולשים בסמארטפון יותר משלוש שעות ביום נוטים גם לאכול יותר ג'אנק פוד ופחות ירקות ופירות. מופתעים?

מחברי המחקר מאוניברסיטת קוריאה שהציגו את ממצאיהם בכנס Nutrition 2021 Live Online גילו כי אם בני נוער מבלים יותר משלוש שעות ביום בטלפונים שלהם, הם גם נוטים יותר להיות בעלי עודף משקל או לסבול מהשמנת יתר.

על פי הערכות, האדם הממוצע בארה"ב מבלה כמעט ארבע שעות ביום בסמארטפון, והנתון הזה רק עולה מדי שנה. החוקרים ניתחו מדגם מייצג של למעלה מ-53,000 מתבגרים קוריאנים בגילאי 12 עד 18 במהלך מחקר זה.

נערה מביטה במסארטפון ואוכלת במקביל. ShutterStock
נערה אוכלת ומסתכלת בסמארטפון/ShutterStock

לאחר שהתחשבו במשתנים כמו מעמד סוציו-אקונומי, הצוות גילה שככל שבני נוער אוכלים יותר פירות וירקות הם מבלים פחות זמן בטלפונים שלהם. עם זאת, ככל שמתבגרים נשארים דבוקים למסכים שלהם, כך יש סיכוי גבוה יותר לדלג על ארוחת הבוקר ולצרוך מזון מהיר ומשקאות מוגזים במהלך היום.

תוצאות המחקר הראו באופן ספציפי כי בני נוער המבלים כחמש שעות או יותר ביום בטלפונים שלהם נוטים לדווח יותר על צריכת משקאות ממותקים בסוכר, משקאות מוגזים ולא מוגזים, מזון מהיר וצ'יפס, בהשוואה לאלה שבילו פחות משעתיים ביום בטלפונים שלהם.

גם בני נוער שבילו יותר משלוש שעות ביום בסמארטפון היו בסיכון גבוה יותר להיות בעלי עודף משקל או השמנת יתר, כך עולה מהממצאים.

עוד בוואלה!

מחקר ישראלי: סמארטפון לפני השינה גורם להפרעות קשב ביום למחרת

לכתבה המלאה

הצוות ציין כמה יוצאים מהכלל החשובים בשימוש בטלפון. אם בני נוער השתמשו בטלפונים ללימודים בבית הספר, הם נטו להיות בעלי הרגלי אכילה טובים יותר מאלו המשתמשים במכשירים שלהם לצורך צ'אטים עם חבריהם, משחק, בידור וגלישה ברשתות החברתיות.

"בעוד שמחקרים קודמים הראו שצפייה בטלוויזיה היא גורם חשוב המגביר את הסיכון להשמנת יתר בקרב ילדים ובני נוער, מעט ידוע על ההשפעות של זמן המסך המודרני כמו שימוש בסמארטפונים על דיאטה והשמנת יתר", הסבירה החוקרת האנה הו. "הנתונים שלנו מצביעים על כך שגם זמן השימוש בסמארטפון וגם סוג התוכן עשויים להשפיע באופן עצמאי על תזונה והשמנה אצל מתבגרים".

החוקרים מוסיפים כי שימוש בניידים כל הזמן יכול להוביל לאכילה "חסרת שליטה", שינה לא מספקת וניצול זמן בצורה לא מיטיבה שלא כוללת גם פעילות גופנית.

"מתבגרים של ימינו הם ילידים דיגיטליים, שגדלו במגע הדוק עם מכשירים דיגיטליים כמו סמארטפונים, וכך הם עשויים להיות מושפעים מאוד מהם", מסכמים החוקרים. "יש לעשות מאמצים למקסם את ההשפעות החיוביות ולמזער את ההשפעות השליליות של השימוש בסמארטפון על בריאות המתבגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully