וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מזהירים: "תפסיקו לאכול את הנזלת שלכם. היא מסוכנת"

21.6.2021 / 23:14

מחקרים מראים כי מעל ל-90 אחוזים מהמבוגרים מחטטים באף וחלקם, בלי שיודו בכך, גם אוכלים את הנזלת שלהם. כעת מומחים מזהירים מפני נזקי אכילת הנזלת, ויוצאים נגד ההנחה שאכילתה מחזקת את המערכת החיסונית

יש פה מישהו שאוכל את הנזלת שלו? או ליתר דיוק - עדיין אוכל את הנזלת שלו? כילדים לכולנו יצא לטעום מהחומר הצמיגי והירקרק, אך מתברר שיש לא מעט שלא חדלו מההרגל המטריד הזה גם בחייהם הבוגרים. בסקר שנערך בבריטניה נמצא כי לא פחות מ-91 אחוזים מהמבוגרים מחטטים באף - וחלקם, אף שיהיה להם קשה להודות בזה - גם אוכלים את הנזלת שלהם.

כעת מומחים טוענים שלא רק שפעולת החיטוט עצמה מזיקה לנו, גם אכילת הנזלת עושה נזק לבריאות. פליז, חדל חטטת.

בואו נביט מקרוב על הנזלת שלנו (אל תעשו את זה באמת. בטח שלא מולנו). הנזלת מורכבת בעיקר ממים, חלבונים דמויי ג'ל המעניקים לה את הצמיגות והדביקות וחלבונים חיסוניים מיוחדים הנלחמים בחיידקים. חלבונים חיסוניים אלה הכרחיים לנו, מאחר שהנזלת שופעת בנגיפים מזיקים. על פי Business Insider, נזלת משמשת כקו הגנה חזיתי על גופנו מפני חיידקים פולשים. בנשימה אנו שואפים גם חיידקים ולכלוך שנלכדים בשכבת הנזלת הדביקה שמצפה את הנחיריים. בזמן שאנו ממשיכים לנשום, פעולה שהיא די רצויה לחיינו, האוויר מקשיח את הפרשת הרירית וזו משמשת ככלא דביק לאויבים המסתננים. כמו לוחית צהובה לזבובים, רק לשפעת.

גבר מחטט באף. ShutterStock
חדל חטטת - זה לא בריא לנו/ShutterStock

בדרך כלל ניתן ואף רצוי להיפטר מהנזלת והחיידקים הלכודים בה בעזרת קינוח האף. אולם, כפי שציינו, יש רבים שמחטטים בו ובולעים את הנזלת שלהם. בפעולה זו אתם למעשה בולעים כדור נזלת נגוע בחיידקים שבהמשך עלול לשחרר שלל פתוגנים מזיקים למערכת שלכם - כך שאתם בעצם חושפים את הגוף שלכם למחוללי מחלות.

יש אנשים שטוענים שאכילת נזלת עשויה לחזק את המערכת החיסונית בהרגלת הגוף לזיהוי ותקיפה של אותם חיידקים פולשים. אולם, יש אפס עדויות מדעיות התומכות ביתרונות הבריאותיים של אכילת נזלת. כל מי שחושב ש"טוב, אני לפחות מחזק את המערכת החיסונית שלי" - טועה ומטעה.

האף סתום בקיץ? כך תפתחו אותו במהירות

שיטה לשחרור אף סתום בתוך שניות/בימוי והגשה: ליאור נאור עריכה: אביב אירגז

בלי קשר לאכילתם, אתם גם עושים הרבה יותר נזק מתועלת בחיטוט האף מלכתחילה. חיטוט בחלק הפנימי של האף פותח דלק לחיידק האורב מתחת לציפורניים, סטפילוקוק זהוב (Staphylococcus aureus). חיטוט מוגזם באף עשוי לגרום לזיהום, דימום חוזר ואף לפצעים עמוקים.

ב-Medical News Today ממליצים לסובלי הסתימות למרוח ג'ל פטרולאום, להשתמש בתרסיס לאף בכדי למנוע את התייבשות המעברים, להשתמש בקרמים להקלה על כאבים מקומיים - והחשוב מכל, פשוט לקנח את האף מדי פעם ולהפסיק לחפור בו. במידה ואתם סובלים מדימום חוזר מהאף, בעיות נשימה, דלקת או זיהום - יש לפנות לרופא אף אוזן גרון. מתקשים להפסיק עם החיטוט? נסו להעסיק את הידיים שלכם בדברים אחרים. כדור לחץ, למשל, הוא פתרון נהדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully