וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה סיבה ממש טובה לאכול חביתה וסלט לארוחת ערב

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 8:35

כולם מדברים על כמה חשובה ארוחת הבוקר, אבל מה לגבי ארוחת הערב? מחקר חדש מצא מה כדאי, או יותר נכון - לא כדאי, לשים בצלחת שלכם ושל בני ביתכם

ביצת עין. ShutterStock
ביצים בערב זה טוב? ביצת עין/ShutterStock

לא מעט הורים, וגם כאלה שאינם הורים, תוהים מה להכין לארוחת ערב. האם חביתה, סלט וקוטג' זה מספיק או שצריך להרים הפקה של ארוחה בשרית חמה? מחקר חדש מצא יתרון מפתיע במיוחד לארוחת ערב צמחונית - הפחתה של הסיכון לסבול ממחלות לב ב-10 אחוזים.

חוקרים מאוניברסיטת חרבין לרפואה בסין מצאו כי אנשים שאוכלים יותר מדי פחמימות מזוקקות ובשרים שומניים לארוחת הערב הם בעלי סיכון גבוה יותר למחלות לב מאשר אלו שאוכלים תזונה דומה בארוחת הבוקר. מחלות לב וכלי דם, כמו התקפי לב, שבץ מוחי ואי ספיקת לב, הם הגורם העיקרי למוות ברחבי העולם, ועל פי הערכות הם אחראיים על 17.9 מיליון מקרי מוות מדי שנה.

אכילת הרבה שומן רווי, בשרים מעובדים, המבורגרים ושניצל עוף תעשייתי - כמו גם תוספת סוכרים - יכולים להעלות את הכולסטרול ולהגדיל את הסיכון למחלות לב. עם זאת, תזונה בריאה ללב - שכוללת פחמימות מלאות, כמו ירקות ודגנים, ופחות בשר - יכולה לקזז משמעותית את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

כעת, מדענים שממצאיהם פורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism טוענים שתזמון הארוחות הוא גם גורם מפתח להפחתת הסיכון למחלות לב. "תזמון הארוחות יחד עם איכות המזון הם גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון כאשר אנו מחפשים דרכים להוריד את הסיכון למחלות לב", אומר מחבר המחקר יינג לי בהצהרה, "המחקר שלנו מצא שאנשים שאוכלים ארוחת ערב מהצומח עם יותר פחמימות מורכבות ושומנים בלתי רוויים הפחיתו את הסיכון למחלות לב ב-10 אחוזים".

ארוחת ערב משפחתית בריאה. ShutterStock
ארוחה משפחתית שחשובה בין היתר לבריאות הלב. הורים אוכלים עם ילדם/ShutterStock

החוקרים בחנו יותר מ-27,000 דיאטות של מבוגרים אמריקנים, וניתחו מידע תזונתי שנאסף במהלך ראיונות עם המשתתפים. הם בחנו את הקשר בין אכילת שומנים, פחמימות וחלבונים שונים בארוחת הבוקר או בארוחת הערב עם שיעורי מחלות הלב של המשתתפים. "תמיד מומלץ לאכול תזונה בריאה, במיוחד לאנשים בסיכון גבוה למחלות לב", מוסיף לי, "אך מצאנו כי אכילת בשר ופחמימות ריקות בארוחת הבוקר במקום ארוחת הערב קשורה לסיכון נמוך יותר למחלות לב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully