פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      למה כדאי לכם לדלג על ארוחת ערב מדי פעם?

      האם ארוחת ערב היא הארוחה הכי פחות חשובה ביום? לפי מחקר חדש, בהחלט כן. חוקרים מציעים לנסות ולדלג עליה מדי פעם, אבל זה לא אומר שתישארו רעבים

      למה כדאי לכם לדלג על ארוחת ערב מדי פעם?

      בווידיאו: הכירו את האישה שאכלה רק בננות במשך 12 יום

      כל מי שעשה דיאטה בחיים שלו, בוודאי שמע שאסור לדלג על ארוחות. מחקר חדש שהוצג השבוע במפגש השנתי של הארגון האמריקאי להשמנה שנערך בניו אורלינס, מציע אחרת. לטענת החוקרים אכילה של ארוחות קטנות במהלך היום היא אכן הכרחית לירידה במשקל, אבל הם מציעים לאכול את הארוחות שלכם ברווחים קטנים יותר ולפסוח על ארוחת הערב.

      המחקר שתוצאותיו התפרסמו באתר WebMD מצא כי מי שאכל בבוקר וצם בערב, לא רק ששרף יותר שומן בשעות הלילה, אלא גם סבל פחות מקרייבינג לאוכל. למרות התוצאות הללו, החוקרים לא הצליחו למצוא ירידה משמעותית באחוזי השומן הכלליים אצל אלה שלא אכלו בערב ביחס לכולם. מבולבלים? גם החוקרים.

      עוד בנושא:
      המשקל שלכם משתנה מהבוקר לערב? הנה הסיבה
      למה קשה לשמור על המשקל אחרי דיאטה? זו התשובה
      5 תפריטים בריאים שמתאימים לכולם

      אורחת בוקר עיראקית של השף אמיר קורנברג בגדרה 26 (נמרוד סונדרס)
      הארוחה הכי פחות חשובה ביום? (צילום: נמרוד סונדרס)

      "בנקודה זו אנחנו לא בטוחים אם שריפת השומן עלתה באופן כללי או לא", אמרו החוקרים שטוענים כי נדרש מחקר גדול יותר כדי לוודא את התוצאות. יחד עם זאת, הממצאים שלהם היו חד משמעיים בנושא אחד: גם מי שצם למעלה מ-12 שעות ולא אכל בערב, לא היה רעב יותר מאלה שאכלו במהלך כל היום.

      בראיון שנתנה החוקרת הראשית ד"ר קורטני פיטרסון לאתר Medical Daily היא טענה כי הופתעה לגלות שמי שלא אכל בשעות הערב לא דיווח שהיה רעב יותר מאחרים. "הפכנו את האמונה הרווחת שצום למשך שעות ארוכות ביום, גם אם נאכלת אותה כמות של קלוריות במהלכו, לא הופך אנשים לרעבים יותר".

      בעוד ההשפעות של צום ואכילה מוגבלת נחקרו במודל של עכברים, המחקר הקליני נמצא עדיין בשלבים ראשונים. מסיבה זו, ד"ר פיטרסון הסבירה שזה מוקדם מדי לומר שאכילה מוגבלת בזמן משפרת את ההרזיה בבני אדם. ובכל זאת, פיטרסון הסבירה כי להקפדה על הרגלי האכילה האלה יש יתרונות ברורים, כמו הפחתת צריכת המזון הכוללת. לטענתה, תרגול של אכילה מוגבלת כמה פעמים בשבוע יכול להיות גם ריאלי וגם בריא. "זה יכול להועיל למטרות קצרות וארוכות טווח", היא סיכמה, "עבור מבוגרים מדובר בשיטה בטוחה, אבל היא כמובן לא מתאימה לנשים בהריון ולילדים".