וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאתם חייבים לאכול ארוחת ערב מוקדמת

אם אתם חושבים שרק כמות הקלוריות בארוחה משפיעה על המשקל שלכם, אתם טועים. מחקרי עבר כבר הראו כי אכילה של ארוחת ערב בשעה מוקדמת תורמת לירידה במשקל, אבל מחקר חדש מראה כי זה מסייע גם בשריפת השומנים

מערכת "אסור לפספס"

בוודיאו: שיטה מהירה לקילוף ביצה לארוחת הערב

זה אולי לא יפתיע אתכם שכדאי לאכול ארוחת ערב מוקדמת, אבל על פי מחקר חדש, זה ממש יכול לפגוע לכם בדיאטה אם לא תעשו כן. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי אכילת ארוחת ערב מאוחרת עלולה לגרום לעלייה במשקל ולרמות סוכר גבוהות בדם, ללא קשר לקלוריות שנצרכות בארוחה.

על פי המחקר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת the Endocrine Society's Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, ארוחת ערב מאוחרת עלולה להשפיע לא רק על רמת הסוכר בדם, אלא גם על היכולת של הגוף לשרוף שומן.

מחבר המחקר ד"ר ג'ונתן סי. ג'ון, מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס אמר כי: "אנחנו מודעים למחקרים אחרים שהראו כי אכילה מאוחרת קשורה להשמנה ורצינו לבחון את זה בצורה מחמירה יותר". ג'ון הסביר כי רצה להבין האם אכילה מאוחרת אכן משנה את חילוף החומרים באופן המקדם השמנת יתר. "לכן לקחנו אנשים בריאים וגרמנו להם לאכול בשני זמנים שונים, תוך כדי שאנחנו שולטים על מה הם יכניסו לפה ומתי ילכו לישון", אמר.

עוד בוואלה!

למה כדאי לכם לדלג על ארוחת ערב מדי פעם?

לכתבה המלאה

ג'ון וצוותו חקרו 20 מתנדבים בריאים (10 גברים ו-10 נשים) כדי לברר האם חילוף החומרים שלהם יושפע אם הם יאכלו ארוחת ערב ב-18:00 או ב-22:00. כל משתתפי המחקר הלכו לישון ב-23:00. ממצאי המחקר הראו כי רמות הסוכר בדם היו גבוהות יותר וכמות השומן שנשרפה נמוכה יותר, כאשר המשתתפים אכלו ארוחת ערב מאוחרת, אפילו כאשר הם אכלו את אותה ארוחה בדיוק.

"לא הופתענו", הודה ג'ון. "חוקרים אחרים ביצעו עבודות דומות והראו שאם אוכלים בניגוד לקצב הרגיל של הגוף, לא מעכלים את הגלוקוז באותה צורה". המחקר מצא כי רמות הסוכר בדם אצל מי שאכל מאוחר יותר היו גבוהות בכמעט 20 אחוזים ושריפת שומן הופחתה ב-10 אחוזים, בהשוואה לאלו שאכלו ארוחת ערב מוקדם יותר. "ההשפעות שראינו אצל מתנדבים בריאים עשויות להיות בולטות יותר בקרב אנשים הסובלים מהשמנת יתר או סוכרת, שכבר סובלים ממטבוליזם פחות טוב", אמרו החוקרים.

חביתה עם ברוקולי. ShutterStock
ושריפת שומן הופחתה ב-10 אחוזים. חביתה עם ברוקולי/ShutterStock

נתון מעניין נוסף שנמצא על ידי החוקרים הוא שלא כל הנחקרים הגיבו לאכילת ארוחות מאוחרות באותה צורה. "מה שהפתיע אותי יותר מכל זה שלא כולם היו פגיעים באותה צורה", אמר ג'ון, "אנשים שהיו מורגלים לישון מוקדם למשל סבלו יותר מכולם כשנתנו להם ארוחה מאוחרת". לעומת זאת, לדבריו, אנשים שהם "ינשופי לילה" שאכלו עד השעה שתיים או שלוש בלילה לא הושפעו מהשינוי בשעת הארוחה. "יש הבדלים במטבוליזם של אנשים הגורם להם להיות פגיעים יותר לאכילה מאוחרת".

לא רק הקלוריות חשובות

ג'ון ציין כי מחקר זה היה הרבה יותר מפורט ממחקרים קודמים בנושא. "האנשים עברו ניטור אינטנסיבי מאוד כשהם היו במעבדה. שאבנו דם כל שעה, מדדנו את הפעילות שלהם וזמן השינה במשך שבועיים לפני שהם בכלל הגיעו למעבדה", אמר ג'ון. "בנוסף, הנחקרים היו תחת מעקב איזוטופי, כך שכאשר הם צרכו את המזון שלהם החוקרים יכלו לדעת כמה מסך השומן שאכלו נשרף או התחמצן".

"למרות שהמחקר נערך עם מתנדבים צעירים ובוגרים, בעלי משקל בריא, הוא מספק לנו מידע מועיל בכדי להנחות הרגלי אכילה", אמרו החוקרים. "מחקר זה מספק תזכורת לכך שטיפוח הרגלי אכילה המטפלים לא רק בגורמים מסורתיים כמו תוכן וגודל הארוחה, אלא גם בתזמון הארוחות, עשוי להשפיע על הסיכון למחלות כרוניות כמו סוכרת ומחלות לב בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully