וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כל מה שאתם צריכים לדעת על קרם שיזוף

קרן ברטוב, מאמר אורח

27.5.2021 / 7:34

איזה קרם שיזוף הכי טוב לכם? על מה חשוב להסתכל כשבוחרים אחד? כמה זמן אפשר לשמור אותו בארון? ומה עדיף - ספריי או קרם? הקוסמטיקאית קרן ברטוב עם כל ההסברים על המוצר הכי חשוב בתיק שלכם בחצי השנה הקרובה

אילוסטרציה. ShutterStock
רגע לפני שהטמפרטורות עולות. אישה מורחת קרם שיזוף/ShutterStock

אנחנו חיים בארץ חמה שיש בה שמש לאורך כל השנה, ולכן חשוב לדעת כמה שיותר על קרם ההגנה ולהקפיד להשתמש בו. חשיפה לשמש ללא מקדמי הגנה עלולה לגרום להזדקנות מוקדמת של העור ואף להוביל לשינויים ב-DNA שעלולים לגרום אפילו לסרטן.

יום קרם השיזוף החל היום (כן, יש יום כזה ואנחנו נחגוג אותו) - רגע לפני שהטמפרטורות מתחילות לטפס מעלה מעלה, הוא הזדמנות מעולה ללמוד עד כמה קרם ההגנה מגן עליכם, איך בוחרים אחד שנכון לכם וכמה זמן אפשר להחזיק אותו בארון מבלי שיתקלקל? קרן ברטוב, קוסמטיקאית מומחית בכל מצבי העור, עם המדריך המלא.

מה משמעות ראשי התיבות SPF?

SUN PROTECTION FACTOR - הוא בעצם המדד הנפוץ ביותר של תכשירי ההגנה מהשמש, כלומר כמה זמן ניתן לחשוף את העור לקרני השמש תוך שמירה על מידת סיכון מינימאלית מכוויות. לדוגמא: עם 15 SPF ניתן לשהות בשמש כחצי שעה וככל שמספר ה-SPF עולה כך גם משך החשיפה. ההמלצה היא לשימוש יומיומי בתכשירי הגנה של 30 SPF ומעלה, אבל האמת היא שמומלץ ללכת על הבטוח ביותר ולהשתמש אך ורק מקדמי הגנה בני 50 SPF.

חשוב לזכור שה-SPF מתפוגג ולכן יש לחדש אותו כל שעתיים על מנת לא לקחת סיכון. למרות ש-50 SPF מעניק לנו 4 שעות של חשיפה לשמש, עדיין המלצה היא לחידוש מידי שעתיים. אם מדובר בחשיפה ישירה לשמש או בשהייה ליד מקור מים (בריכה, ים או אפילו שלג בסקי, המשקפים את הקרינה ומגבירים את העוצמה שלה), יש להימרח בתדירות של אחת לשעה. שימו לב שיש להימרח כחצי שעה לפני החשיפה לשמש, ומומלץ למרוח כמות נדיבה.

איך בוחרים קרם הגנה?

בחירת קרם הגנה צריכה להיות מותאמת לסוג העור, אבל בגלל שהוא משתלב עם שאר מוצרי הקוסמטיקה של שגרת הטיפוח שלנו, מה שהכי חשוב לדאוג זה שהוא יהיה כמה שיותר קליל ולא שומני, על מנת שלא יכביד על העור, ושנרגיש את העור נושם. כמו כן, מומלץ לשים לב שקרם ההגנה מגן מקרני UVA ו-UVB. בהקשר זה, מומלץ לדעת שיש הבדל בשימוש במקדם הגנה בקרם או ספריי: הקרם עמיד יותר בעת הזעה על הגוף או למגע עם מים, ואילו המרקם של הספרי מימי יותר ולכן גם קליל יותר.

כל המותגים המוכרים בתחום הנם טובים לשימוש, ומעבר לכך זו באמת התאמה אישית של התחושה על העור. עם זאת, כיום בעידן בו קונים באינטרנט או ממקומות קטנים, יש להקפיד על אישור משרד הבריאות, כך נדע שה-SPF הוא בדיוק כמו שנכתב על המוצר.

עוד בוואלה!

סכנה בשמש: אתם ככל הנראה משתמשים לא נכון בקרם הגנה

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. Ivanova Inga, ShutterStock
במים זה כבר סיפור אחר. אישה בבריכה לצד קרם הגנה/ShutterStock, Ivanova Inga

אגב, יש לשים לב לעוד "דקויות" כמו ההבדל בין Water resistant לתכשיר Water proof תכשיר WR שומר על SPF הכתוב על גבי האריזה אחרי כ-40 דקות שהיה במים, לעומת תכשיר הWP ששומר על SPF המצוין על האריזה גם לאחר שעה וחצי בעת שהיה במים. לכן תכשיר זה נועד לאנשים ששוחים, שוהים במים, או לבעלי נטייה להזעה.

כמה זמן אפשר לשמור קרם הגנה בארון?

לרוב התכשירים תאריך תפוגה של כ-3 שנים, אולם חלקם מאבדים תוקף מהר יותר. לכן יש להקפיד ולקרוא את הוראות ולשים לב להוראות גם לאחר פתיחת התכשיר (בדרך כלל יופיע סימן של שפופרת פתוחה לצד מספר חודשי שימוש מרגע הפתיחה). אגב, אם יש ספק - אין ספק: אם אתם בספק ליעילות התכשיר הנמצא אצלכם זמן רב בבית, עדיך לא להשתמש בו ולרכוש חדש.

כדי לשמור על תכשיר ההגנה יש להקפיד ולשמור במקום עם טמפרטורה ממוצעת. אין לשמור אותו במקום עם טמפרטורה קיצונית כמו רכב עומד בשמש. עם זאת מומלץ לשים את מקדם ההגנה בתיק האישי, וכך הוא תמיד זמין לחידוש מידי שעה או שעתיים.

אישה עם פיגמנטציה מורחת קרם. ShutterStock
להזהר עם הפיגמנטציה. אישה מורחת קרם על הפנים/ShutterStock

מי צריך להיזהר במיוחד?

בעלי נטייה לאקנה חייבים לנקוט משנה זהירות בעת חשיפה לשמש מאחר והעור שלהם רגיש יתר על המידה, ואף יש תרופות מסוימות לטיפול באקנה המגבירות את רגישות העור לאור, לכן על מנת להגן על העור יש להשתמש במקדם הגנה של לפחות SPF30 ולהימנע מלחשוף את אזור האקנה לשמש.

לבעלות נטייה לפיגמנטציה מומלץ להישמר מפני החשיפה לשמש עד כמה שניתן לצד שימוש אינטנסיבי ב- SPF 50 יש לשלב שימוש בחומרים היודעים כמדכאי מלנין, בהתאמה של איש מקצוע (רופא או קוסמטיקאית).

לצערנו מקדמי ההגנה אינם מספקים הגנה של 100% מהשמש ולכן יש להצטייד בכובע רחב שוליים, משקפיים ובגדים ארוכים במידת האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully