וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה בשמש: אתם ככל הנראה משתמשים לא נכון בקרם הגנה

19.7.2020 / 0:01

הקיץ בעיצומו ,השמש קופחת ועברנו כבר לא מעט שנים כאלה - אבל מסתבר שרובנו עדיין לא משתמשים בקרם ההגנה כמו שצריך, ובטוח לא בכמות ובתדירות שצריך. קבלו את המדריך המלא להגנה על העור שלכם מפני נזקי השמש

איזה מקדם הגנה הכי יעיל נגד סרטן?/סיפור בדקה

בווידאו: איזה מקדם הכי יעיל בהגנה נגד השמש?

שום דבר לא אומר קיץ כמו לצאת לשמש ולהישרף, נכון? ממש לא. כולנו יודעים שבעיקרון אנחנו אמוריפ למרוח קרם הגנה ואולי אפילו עושים את זה מדי פעם, אבל לפי האתר lifehacker, רוב הסיכויים שאם אתם כבר מורחים את קרם ההגנה, אז אתם עושים את זה לא נכון והטיפים שלהם די זהים לאלה שחילקו חוקרים מאוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון.

על פי מחקר שנערך ב-2018, ישראל מדורגת במקומות ה-13 וה-20 בעולם בשיעור התחלואה של גברים ונשים (בהתאמה) בסרטן העור. הסרטן הזה, שנקרא גם מלנומה, מתפתח מתאי עור בשם מלנוציטים שמייצרים את הפיגמנט מלנין, אותו פיגמנט שנותן את הצבע לעורנו ומגן עלינו מפני קרינת השמש. רוב מקרי סרטן העור נגרמים בעקבות נזק שנגרם ל-DNA בתאי העור בשל חשיפה לקרינה על-סגולה. לכן הגנה יעילה מפני הקרניים האלה היא צעד חשוב במניעת סרטן העור.

אז מה חשוב לדעת לגבי קרם ההגנה שלכם? קודם כל שהוא יהיה מחברה מוכרת, עמיד למים ולפחות עם מקדם הגנה של 30SPF. אם הקרם שלכם עומד בכל התנאים הללו, אתם תהיו בסדר. באתר אומרים שאתם צריכים להתעלם מכל התוספות - מטבעי ועד ללא דליק. הדבר החשוב הוא הריח והתחושה של הקרם על הגוף שלכם. חשוב לזכור שקרם הגנה יעיל לשימוש רק לשלוש שנים, אז אם הבקבוק שלכם הוא ישן יותר, תזרקו אותו ותקנו חדש.

בחורה בבגד ים מורחת קרם הגנה. ShutterStock
מהי הדרך הנכונה למרוח קרם הגנה?/ShutterStock

אלה הטעויות הגדולות שאתם עושים במריחת קרם ההגנה

אז איך מורחים נכון?

הכמות הנדרשת למריחה אחת היא כ-45 מיליליטר, בערך כמות שממלאת כוס של שוט. זה אולי נשמע הרבה, אבל זו כמות שתספיק לכל הגוף, כולל לחלק שמתחת לבגדים. אל תפספסו את החלקים שנוטים להישכח כמו הגבות, כפות הרגליים ומאחורי האוזניים. ואם אתם לבושים היטב ועדיין נשאר קצת ממה שהיה בתוך הכוס, אז עדיין הכל בסדר.

ומה לגבי שימוש בתרסיס/ספריי הגנה? צריך לרסס שכבה משמעותית על כל חלק חשוף בגוף עד שהוא רטוב, ואז למרוח לגמרי. אם תרססו שכבה עדינה מדי, אז הספריי יספק הגנה קטנה מדי.

עוד באותו נושא

אופס: האנשים האלו השתזפו בלי לשים קרם הגנה והתוצאות מביכות

לכתבה המלאה

יש למרוח את קרם ההגנה בכל פעם שאתם יוצאים החוצה, גם אם אתם נמצאים במקום מוצל, אפילו אם אתם ברכב, ואפילו אם יש עננים בשמיים. אל תטעו, גם אם אתם בעלי גוון עור כהה, אתם צריכים קרם הגנה, כולם צריכים את קרם ההגנה. כדי להשיג תוצאה מקסימלית, מרחו את הקרם רבע שעה לפני שאתם יוצאים החוצה, כך שהוא יספג בגוף עוד לפני היציאה לשמש. אם מרחתם לאחר שכבר יצאתם לשמש, קחו בחשבון שאתם חשופים בדקות הראשונות. ואל תשכחו למרוח שוב כל שעתיים, במיוחד אם אתם מזיעים, שוחים או סתם משתזפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully