וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים התחילו להכין קרם הגנה לבד בבית - ונחשו מה?

פינטרסט זה אחלה מקום לקבל ממנו רעיונות לעוגה מעוצבת או לשיפוץ של רהיט וינטג', אבל בכל הנוגע למסנני קרינה - עשו טובה, והשתמשו רק במוצרים מפוקחים שיעילותם ובטיחותם נבדקה

כווית שמש. ShutterStock
שמן קוקוס ושעוות דבורים לא יזיקו לעור שלכם, אבל גם לא יגנו עליו מקרינת UV מסוכנת. כוויות שמש/ShutterStock

יש המון רעיונות טובים שאפשר למצוא בפינטרסט: השראות לעיצוב הבית, מתכונים לעוגות, הוראות למלאכות יד ו"עשה זאת בעצמך", הדרכות לאיפור ושיער ועוד, אבל הכנת קרם הגנה ביתי זה לא אחד מהם.

מתברר שבין שלל המתכונים הביתיים שניתן למצוא בפינטרסט להכנת קרמים, דאודורנטים ומסכות טיפוח מחומרים שישנם בכל בית, יש גם כמה מתכונים להכנת קרם הגנה ביתי מפני השמש, ולמותר לציין שהם רחוקים מלספק הגנה נאותה מפני קרינת UV מסוכנת.

מחקר שנערך לאחרונה במרכז לחקר פציעות בבית החולים הלאומי לילדים בארה"ב בחן מקרוב את הטרנד הזה של הכנת מסנני קרינה ביתיים, ונחשו מה? הם הגיעו למסקנה שזה לא רעיון טוב. קחו דקה להתאושש מההלם. תוצאות המחקר צפויות להתפרסם בקרוב בכתב העת Health Communications.

עוד בנושא:
כמה זמן קרם הגנה פועל על הגוף?
האם קרם ההגנה שלכם באמת שומר על העור?
נשרפתם בשמש? 7 הטעויות האלו מחמירות את השפעת הכוויות

קרם הגנה. ShutterStock
אל תנסו את זה בבית. אישה מורחת קרם הגנה שהיא קנתה בחנות ולא הכינה בבית/ShutterStock

"האינטרנט הוא מקום מעולה לקבל בו השראה למלאכות יד ויצירה, אבל פחות מתאים כמקור לרעיונות בתחומים הקשורים לבריאות ובטיחות", אמרה לארה מקנזי, שעמדה בראש המחקר. מקנזי וצוותה בדקו מספר "מתכונים" לקרם הגנה ביתי שננעצו (Pin) בעמודים פופולריים בפינטרסט. רובם המכריע של הקישורים הנעוצים כללו מתכון ספציפי אחד, כל אחד מהקישורים שנבחרו לטובת המחקר נשמר על ידי 800 גולשים בממוצע, ואחד מהם - הפופולרי ביותר - נשמר על ידי 21,700 אלף גולשים. כמה מהמתכונים הללו אפילו ציינו בעזרת ערך SPF מספרי את רמת ההגנה שהם מתיימרים לספק.

החוקרים גילו ש-68 אחוזים מהמתכונים שננעצו על ידי הגולשים הכילו הוראות הכנה שהסיכויים שיובילו לתוצר שיספק הגנה מהשמש בסטנדרט סביר הם קלושים ביותר. רוב המרכיבים במתכונים הללו היו חומרים לא מזיקים, אך גם לא מועילים, כמו שמן קוקוס או שעוות דבורים. הסיכוי שייגרם נזק כלשהו ממריחתם על העור הוא נמוך מאוד, אך הם חסרי תועלת לחלוטין בחסימת קרינת UV מזיקה.

"מסנני קרינה תוצרת בית הם הימור מסוכן משום שהם אינם מפוקחים ויעילותם לא נבדקת על ידי גורמים מוסמכים, בניגוד למסנני קרינה תעשייתיים. כשאתם מכינים קרם לבד בבית אין לכם מושג אם הוא יעיל או אפילו בטוח לשימוש", אמרה מקנזי.

עוד באותו נושא

חומרים מסוכנים חודרים לעור ממסנן הקרינה. זה מה שזה אומר

לכתבה המלאה

לא מוצר שקל לרקוח בבית

מסנן קרינה יעיל ובטיחותי עם מקדם הגנה מתאים לחשיפה לשמש הוא ממש לא מוצר שקל לרקוח לבד בבית עם מרכיבים שיש בכל מזווה. החומרים שמהם עשויים מסנני הקרינה צריכים להצליח לספוג או להחזיר כמות מספיק משמעותית של הקרינה שאליהם הם נחשפים, כדי למנוע בהצלחה נזק לעור, ונוסף על כך המוצר גם צריך להיות עמיד מספיק כדי להישאר על העור למשך זמן משמעותי.

מסנני קרינה צריכים גם להיות בטוחים, לא רק לעורו של המשתמש אלא גם לסביבה. גופים רציניים כמו ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) מעדכנים תדיר את הקריטריונים שלהם עבור המוצרים הללו, כדי לוודא שהם בטוחים ויעילים ככל שניתן. "השימוש במסנני קרינה השתנה - יותר אנשים משתמשים במוצרים הללו ובתדירות וכמויות שהולכות וגדלות כל הזמן", אמר סקוט גוטליב, מפקח ב-FDA. בשנה שעברה הזהיר ה-FDA צרכנים מפני שימוש בגלולה שהבטיחה לספק הגנה מפני קרינה בבליעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully