וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן הראייה המהיר שיגלה אם אתם זקוקים למשקפיים

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 23:25

רופאת עיניים גילתה לאלפי משתמשי טיקטוק שיש להם צילינדר ושהם כנראה זקוקים למשקפיים. האם גם אתם לא מודעים לכך? בחנו את עצמכם

מבחן ראייה שבודק האם יש לכם צילינדר ואתם זקוקים למשקפיים/DrBrittaniCarver/Tiktok

האם אתם סובלים לעיתים מכאבי ראש בזמן קריאה? שמתם לב שהראייה שלכם מטושטשת לפעמים אך התעלמתם מזה? אולי הגיע הזמן לבדוק האם יש לכם צילינדר (אסטיגמציה).

רבים מאיתנו לא יטרחו לקבוע תור אצל רופא העיניים רק כי הם מדי פעם רואים מטושטש - אז הנה לכם בדיקת ראייה קצרה שתוכלו לעשות מהבית ותוצאותיה יסייעו לכם להבין האם אתם באמת רואים טוב או שיש לכם צילינדר וכדאי לכם לקבוע תור לבדיקה אצל הרופא.

אסטיגמציה היא לקות ראיה שבמסגרתה צורת הקרנית אינה עגולה, אלא נוטה לאליפטיות או חוסר סימטריה. חומרת האסטיגמציה עומדת ביחס ישיר מול מידת האליפטיות של הקרנית. ככל שהקרנית אליפטית יותר, כך עולה התקדמות האסטיגמציה. מי שלוקה באסטיגמציה עלול לראות עצמים מעט מטושטשים או מעורפלים כאשר הוא מסתכל על אובייקטים קרובים ורחוקים כאחד.

ד"ר בריטאני קארבר, רופאת עיניים מהמרכז האופטומטרי בפייטוויל, ארה"ב, הפכה לכוכבת רשת עם סרטון שיסייע לכם לפענח האם גם אתם סובלים מהבעיה. היא מסבירה בסרטון: "אסטיגמציה היא כאשר העין שלך מעוצבת כמו פוטבול אמריקאי. זה יכול לגרום לטשטוש ראייה אבל ניתן לתקן זאת בעזרת משקפיים או עדשות. אם יש לך אסטיגמציה? ובכן, אם אינך יודע, בוא נעשה בדיקה כדי לראות".

הבדיקה היא כזאת: לפניכם תמונה ובה קווים שחורים המסודרים במעגל. כסו את עין ימין והביטו בתמונה. האם אתם רואים קווים כהים יותר, מטושטשים יותר או בולטים יותר? אם כן - כנראה שיש לכם אסטיגמציה. אם כל הקווים נראים אותו הדבר - אתם בסדר. החליפו עיניים - כסו את עין שמאל הפעם וחיזרו על הבדיקה. יתכן שבעין אחת לא תהיה בעיה - ובשנייה כן.

בידקו:

בדיקת הראייה שתקבע האם יש לכם אסטיגמציה. TikTok / drbrittanicarver, צילום מסך
בדיקת הראייה שתקבע האם יש לכם אסטיגמציה/צילום מסך, TikTok / drbrittanicarver

צפו בהסבר המלא:

הסרטון של ד"ר קארבר זכה ליותר מחמש מיליון צפיות ומעל ל-230,000 לייקים. אחד כתב: "אני רואה את זה בעין שמאל אבל לא בעין ימין. כנראה שכדאי לי לבדוק את זה". אחר הוסיף: "יש לי אסטיגמציה, אני מאובחן - ואני באמת רואה קווים בולטים יותר מאחרים. לחברה שלי אין והיא רואה הכל אותו דבר. מאשר את מהימנותו של הבדיקה".

אם עשיתם את הבדיקה ואתם חושבים שיש לכם אסטיגמציה, אנו ממליצים לקבוע תור לבדיקת ראייה אצל רופא מוסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully