וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוס אחת ביום של העלים האלה משפרת את בריאות הלב

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 7:17

ירקות הם המזונות הבריאים והחשובים ביותר לגוף, אבל מה לעשות שלא כולם אוהבים לאכול אותם? מחקר חדש מראה שכוס אחת ביום של ירקות ירוקים עליים יכולה לשפר לכם משמעותית בריאות הלב וכלי הדם

ירקות ירוקים. ShutterStock
כוס אחת ביום ללב בריא. חסה/ShutterStock

אכילת סלט לפחות פעם ביום היא דבר נהדר לבריאות ואף הכרחי, אבל מומלץ לשלב בו ירקות עליים כמו חסה או תרד. מחקר חדש מראה כי אכילת כוס ירקות אחת בלבד של עלים ירוקים לא מובשלים מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם ומעניקה לאלה שניזונים ממנה סיכון נמוך יותר ב-26 אחוזים למחלות לב.

לצורך המחקר, החוקרים מאוניברסיטת קאוואן (ECU) במערב אוסטרליה בחנו את נתוני צריכת התזונה ולחץ הדם של למעלה מ-53,150 אנשים המתגוררים בדנמרק שלקחו חלק במחקר התזונה, הסרטן והבריאות הדנית במשך 23 שנים. במהלך 23 שנות המעקב תועדו 14,088 מקרים של מחלה קרדיווסקולרית. החוקרים מצאו כי אנשים שצרכו את הירקות העשירים ביותר בחנקות (מלח של חומצה חנקתית) היו בעלי לחץ דם סיסטולי נמוך בכ-2.5 מ"מ כספית וסיכון נמוך יותר למחלות לב בין 12 ל-26 אחוזים.

חנקות תזונתיות - הנמצאות בירקות ירוקים עליים, מומרות לתחמוצת החנקן על ידי חיידקים בחלל הפה ובקיבה. ידוע כי תחמוצת החנקן, גז המיוצר באופן טבעי על ידי הגוף ונשא בדם, מסייעת לכלי הדם להתרחב, ובכך מורידה את לחץ הדם.

לחץ דם גבוה הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים למחלות לב וכלי דם שנחשבות לגורם המוות הראשון בעולם. "התוצאות שלנו הראו כי פשוט על ידי אכילת כוס אחת של ירקות עליים ירוקים חיים (או חצי כוס מבושל) עשיר בחנקות בכל יום, אנשים עשויים להיות מסוגלים להפחית משמעותית את הסיכון למחלות לב וכלי דם", אמרה עורכת המחקר שפורסם בכתב העת האירופי לאפידמיולוגיה, ד"ר קתרין בונדונו מאדית. אגב, המחקר לא הראה יתרונות בריאותיים נוספים לאכילה של יותר מכוס אחת ביום.

גיף מוניטור רפואי. Giphy
לחץ דם גבוה הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים למחלות לב וכלי דם. מוניטור/Giphy

"אנשים לא צריכים לקחת תוספי מזון כדי להגביר את רמות החנקות שלהם מכיוון שהמחקר הראה שכוס אחת של ירקות ירוקים עליים מדי יום מספיקה כדי לקצור את היתרונות למחלות לב", אמרה ד"ר בונדונו. "הירידה הגדולה ביותר בסיכון הייתה למחלות עורקים היקפיות (26 אחוזים), סוג של מחלת לב המאופיינת בהיצרות כלי הדם ברגליים", אמר ד"ר בונדונו, "עם זאת, מצאנו שאנשים שאכלו את העלים הירוקים היו בסיכון נמוך יותר להתקפי לב, שבץ מוחי ואי ספיקת לב".

המחקר גם גילה כי המשתתפים שהיו עם צריכת החנקות הצמחית הגבוהה ביותר היו בעיקר נשים, בעלי BMI נמוך במקצת, אנשים פעילים יותר פיזית, כאלה שמעולם לא עישנו ובעלי השכלה והכנסה גבוהים יותר. בעלי צריכת חנקות צמחית גבוהה נטו גם הם לצרוך יותר דגים, ירקות, פירות, סיבים, פלבנואידים ופחות בשר מעובד מאשר אלו עם צריכת חנקת ירקות נמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully