וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה התקף לב שקט ואיך אפשר לזהות אותו בזמן?

כמעט מחצית מכלל התקפי הלב הם התקפים שקטים שמתרחשים ללא כל סימפטומים. הסכנה בהם היא שמי שחווה התקף כזה לא פונה לטיפול הדרוש כדי למנוע ממנו לחוות התקף נוסף. איך בכל זאת ניתן לזהותו?

כמה דברים שנשים חייבות לדעת על התקפי לב/מערכת סיפור בדקה

בווידיאו: מה התסמינים שעלולים לסמן התקף לב, ולמה הם שונים אצל נשים?

כל סצנה הוליוודית שמתארת התקף לב נפתחת בדיוק באותו האופן: החולה מצמיד את ידו לחזה בשל כאב עז בחזה, הוא מתקשה לנשום וזיעה ניגרת על פניו. זאת אולי הסיבה שבגללה כמעט מחצית ממי שלקו בהתקף לב לא יודעים שהם חוו אחד. הם עברו התקף לב שקט שעלול להיות קטלני מאוד.

לא כל התקף לב - המצב בו זרימת הדם לשריר הלב מצטמצמת או מנותקת לחלוטין - מתאפיין בסימפטומים הקלאסיים שמוכרים לכולנו. התקף לב שקט לא מתאפיין בסימנים המוכרים, כך שמי שחווה אותו לא ידע זאת ולא יפנה לסיוע שימנע ממנו לחוות התקף נוסף. התחושה בעת התקפי לב שקטים כל כך מתונה, עד שבקושי מבחינים בה.

עוד בנושא:
7 סיבות ממש מוזרות שיכולות לזרז את התקף הלב שלכם
למה נשים עדיין מתות יותר מהתקפי לב?
למה יותר ויותר נשים חוטפות התקף לב במהלך ההריון והלידה?

הסימפטומים עשויים להיות קוצר נשימה וחוסר נוחות בחלקי הגוף מלבד החזה - כמו בגב, בצוואר, ביד אחת או בשתיהן, בלסת או בבטן. יש מי שעשויים לחוות סימפטומים שקשורים בקיבה כמו בחילה, הקאות, צרבת או סחרחורת. הסימנים הנפוצים ביותר הם עייפות והזעה באופן בלתי מוסבר או מוגזם. "במהלך 25 שנות עבודתי, אנשים על סף התקף לב דיווחו לרוב על עייפות וחוסר יכולת לבצע את פעילויות שמבצעים בשגרה", אמרה הקרדיולוגית ד"ר סטייסי רוזן מניו יורק למגזין Reader's Digest.

אילוסטרציה. ShutterStock
לא בטוח שתרגישו בהם כמו בהתקפים "רגילים". התקף לב/ShutterStock

לא מדובר בתופעה שולית. הערכה של האגודה האמריקאית לבריאות הלב שפורסמה בשנת 2016 היא שכ-45 אחוזים מכלל התקפי לב הם התקפים שקטים. למרות שמם המטעה הם מגדילים את הסיכוי למות ממחלות לב פי שלושה, משפיעים יותר על מבוגרים מעל גיל 75, שכיחים יותר בקרב גברים, אך קטלניים יותר לנשים.

נשים גם מצויות בסיכון גבוה יותר לסבול ממחלת לב כלילית, מצב של ירידה באספקת דם לשריר הלב בגלל היצרויות בעורקים שמספקים דם ללב. זו אחת הסיבות לכך שרופאים מעודדים נשים שלא להתעלם משינויים חריגים בגופן ובבריאות הכללית שלהן ולשלול התקף לב שקט באמצעות בדיקת א.ק.ג תקופתית.

התקף לב. ShutterStock
קטלניים הרבה יותר לנשים. אישה בהתקף לב/ShutterStock

ד"ר אלסייד סוליאמן, ראש מרכז המחקר האפידמיולוגי קרדיולוגי במרכז הרפואי פורסט בפטיסט בצפון קרוליינה, שחקר את הנושא ממליץ להתייחס אליו באותה מידה של רצינות כמו להתקפי לב רגילים: "אפשר להפחית את גורמי הסיכון כמו בשאר התקפי הלב. רופאים צריכים לעודד חולים שהיו שעברו התקף לב שקט להפסיק לעשן, להפחית במשקל, להוריד את רמת הכולסטרול ולחץ דם ולהתאמן יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully