וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתקע לכם שיר בראש? כך תמחקו אותו בשניה

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 23:22

חוקר אוסטרלי חושף טריק פשוט שיעזור לכם לשכוח את השיר שלא מפסיק לזמזם לכם בראש - וכל מה שאתם צריכים זה מסטיק. ויש לו גם הסבר ללמה שירים נתקעים לנו בראש ומסרבים לצאת

כך תיפטרו משיר שתקוע לכם במוח:

אין דבר מעצבן יותר משיר שנתקע לך בראש. האמת שיש - שיר גרוע שנתקע לך בראש! אתם מכירים את זה שאתם מוצאים את עצמכם מזמזמים איזה שיר מטופש בלי הפסקה ומעצבנים את כל מי שסביבכם? לכולנו זה קרה לא פעם. למען האמת, החוקר האוסטרלי ד"ר קארל קרושלניקי אומר כי התופעה, המכונה "תולעי אוזניים", מופיעה אצל 92 אחוזים מכלל המבוגרים (8% הם ברי מזל) - ובמקרים מסוימים עשויה להשאיר את השיר "תקוע בראש" למשך ימים שלמים. נורא!

איך עובדות תולעי האוזניים?

אולם, אותו חוקר אוסטרלי טען לאחרונה בפודקאסט שלו שיש דרך ממש פשוטה להשכיח שיר שתקוע בראש. הפתרון: לעיסת מסטיק. זהו. תלעסו ותשכחו.

ד"ר קרושלניקי, בעל תארים ברפואה והנדסה ביו-רפואית, אמר כי לעיסת מסטיק היא הדרך המהירה והפשוטה ביותר להסיח את דעת המוח ולגרום לו לשכוח את השיר שמתגנן על ריפיט. "מסיבה לא ידועה, אותם מסלולים במוח שלך המשמשים לתכנות תנועת הלסת החוזרת שלך משמשים גם להפעלת מוזיקה במוח", הסביר.

המדען התבקש לענות על השאלה במהלך פודקאסט שהעביר בתחנת רדיו אוסטרלית. המתקשרת התלוננה שהשיר של ליידי גאגא "Bad Romance" תקוע לה בראשה וד"ר קרושלניקי אישר שהשיר הזה הוא אחד מתולעי האוזן המובילות בעולם. סורי גאגא.

אחת מתולעי האוזניים המובילות בעולם - ההאזנה על אחריותכם בלבד:

החוקר הציע גם שיטות אחרות שיכולות לפתור את הבעיה כאשר היא מתעוררת, כולל "שטיפת המוח" ע"י השמעה חוזרת של השיר - או לחלופין לא לשמוע אותו שוב בכלל. טקטיקות אחרות שמסייעות להיפטר מתולעי האוזן כוללות קריאה לעצמך, האזנה לשיר אחר או נגינה בכלי, לדבריו. הסיבה לכך היא שפעולות אלו משתמשות גם באותו חלק במוח - שמסיח את דעתו מניגון חוזר של השיר. המתקשרת דאגה לעלות לשידור עשר דקות לאחר מכן כדי לספר שטריק המסטיק עשה עבורה פלאים.

ד"ר קארל מציע: "פשוט תלעסו מסטיק"

ד"ר קארל הסביר כי לתולעי האוזניים יש כמה מאפיינים חוזרים. בדרך כלל מדובר בשירים מעולמו התרבותי של המאזין, הם מהירים יותר משירים רגילים, יש להם מידה מסוימת של חזרתיות ולעתים קרובות יש להם "מאפיינים יוצאי דופן".

איתן אוקסנברג, דוקטורנט במחלקה לחומרים ופני שטח במכון ויצמן למדע, כתב ש"יש משהו מנחם בעובדה שבראש של כולנו נתקע מדי פעם שיר שמסרב ללכת משם. אולי "תולעת אוזניים" השתקעה בראש של הרצל כשעמד על המרפסת ההיא. אולי מנגינה התנגנה בראשו של אלברט איינשטיין כשפענח את תורת היחסות. בפעם הבאה ששיר נדבק לכם, זכרו שפענוח מקורו יוכל אולי לשפוך אור על כמה מהסודות הכמוסים של מוחנו".

  • עוד באותו נושא:
  • שירים
  • מוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully