וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם נקודות אדומות מוזרות על הזרוע? זו הסיבה

2.5.2021 / 23:03

המחלה/התופעה הזו נקראת קרטוזיס פילאריס והיא לא מסוכנת אך גורמת להופעת נקודות אדומות וגבשושיות על העור שלכם. איך היא נגרמת ואיך בכל זאת ניתן לטפל בה? ד"ר בטיקטוק ניסה להסביר

נגע בעור מסוג קרטוזיס פילאריס. ShutterStock
ככה נראה קרטוזיס פילאריס/ShutterStock

יש לכם נקודות אדומות מוזרות על העור? אל דאגה, יש לזה הסבר. ד"ר מוניב סאן, רופא עור מומחה העלה לחשבון הטיקטוק שלו מספר תמונות של התופעה והסביר שקרטוזיס פילאריס (keratosis pilaris) היא תופעה שכיחה שגורמת לעור שלנו להיות אדמדם ולא נעים למראה. הוא הרגיע ואמר שהמחלה הזו לא מסוכנת, אבל בכל זאת ישנם מספר דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את מצב העור.

על פי הדוקטור, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה להשתמש בקרמים לטיפול בער יבש, קרם לחות או תכשירים המכילים חומצה סליצילית בריכוז נמוך. ברור שאם אתם ממש מוטרדים ממשהו שקשור בתופעה הזו, עדיף להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם או עם רופא עור, מאשר לצפות בסרטון שלו בטיקטוק - זאת למרות שעל פי מחקרים שנעשו ברפואת העור, זה ממש לא משהו מזיק שדורש טיפול, אלא רק פגם אסתטי.

יש גם סיכוי טוב שהתופעה תיעלם בעצמה במהלך הזמן, כך שבמשך השנים, אתם יכולים להבחין שהעור שלכם חזר לעצמו מבלי שעשיתם כלום. קרטוזיס פילאריס אינה מהווה שום איום בריאותי ולרוב היא עוברת מעצמה ללא התערבות רופא. המחלה היא גנטית, והיא מציקה יותר לנשים מאשר לגברים, והיא נוטה להחמיר בזמן היריון או בתקופת ההתבגרות.

פה הוא מסביר יותר לעומק על התופעה

"אף אחד לא יודע מדוע בדיוק המחלה הזו מופיעה ומה גורם לזה, אבל זה בדרך כלל עובר גנטית במשפחה, כך שאם להורים שלכם יש את זה - סביר להניח שגם לכם יהיה את זה", הסביר הד"ר, "המחלה הזו לא זיהומית ואי אפשר להפיץ אותה". אם בא לכם לדעת עוד על התופעה - אנחנו הסברנו עליה כבר ב-2017, אבל אז עוד לא היה טיקטוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully