וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצצה חצ'קון באף וחטפה זיהום קטלני במוח

14.9.2020 / 23:46

על פי הדיווחים בסין, הנערה בת ה-19 נמצאת במצב קריטי בגלל פעולה תמימה לכאורה. אלא שהרופאים טוענים שהמיקום של החצ'קון היה במקום הכי מסוכן בגוף - קצה האף

חצ'קונים הם טרנד יופי? דוגמנים ודוגמניות עם חצ'קונים בתצוגת האופנה של Moto Guo במילאנו/מערכת סיפור בדקה

נערה בת 19 הובהלה לבית החולים במצב קשה עם זיהום קטלני במוח, כאשר הרופאים מאמינים שהדבר נגרם מכך שהיא פוצצה פצעון שהופיע על קצה אפה. הבחורה שמתגוררת בנינגאי שבסין, פיתחה שפעת בעקבות הזיהום.

הכול החל כאשר הנערה שזוהתה רק בשם יאנג, החליטה למחוץ נקודה אדומה בקצה האף שלה. כך על פי התקשורת המקומית. כתוצאה מכך העין הימנית שלה החלה להתנפח וחום הגוף שלה עלה. ד"ר האן קון, מנהל מחלקת נוירולוגיה בבית החולים, סיפר לתקשורת המקומית שהבחורה היתה במצב קריטי ובסכנת חיים כאשר היא הגיעה לבית החולים.

צעירה מפוצצת פצעון על האף. ShutterStock
יש לכם פצעון באף? לא להתעסק איתו/ShutterStock

הוא סיפר: "החיים שלה היו בסכנה אחרי שמצבה החמיר, חום גופה הגיע עד ל-39 מעלות והסימפטומים שלה היו דומים לאלו של דלקת קרום המוח". הרופאים הצליחו לייצב את מצבה של יאנג, שסבלה מקריש דם בסינוסים, בחללים שנמצאים מתחת למוח.

הרופאים טוענים שיאנג חלתה אחרי שפוצצה חצ'קון במקום שהם מכנים אותו "משולש המוות". לטענתם מדובר במקום הכי מסוכן שאדם יכול למחוץ בו פצעון. מדובר באזור שמשתרע על חלק קטן מהעיניים, גשר האף, זוויות הפה והשפה העליונה. כאשר אזור זה נחשף לזיהום, הדבר עלול להוביל להשלכות חמורות. כלי הדם שמצויים במשולש הסכנה הזה מתנקזים אל אחורי הראש ומהווים נתיב ישיר למוח. משמעות הדבר היא שזיהומים שמתפתחים באזור זה עלולים למצוא את דרכם אל תוך מרכז העצבים במוח. אף שמדובר בתרחיש נדיר ביותר, זיהום שמתפתח באזור זה ונודד למוח עלול להוביל לאובדן ראייה, שיתוק ואפילו למוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משולש המוות בפנים. NHS, צילום מסך
זהו משולש המוות על הפנים/צילום מסך, NHS

לדברי ג'רמי בראואר, פרופסור קליני לרפואת עור במרכז הרפואי NYU Langone, הוורידים שעוברים מאחורי ארובות העיניים מובילים חזרה ל'גת המחילתית' שנמצאת במוח - מכלול ורידים המתנקזים מהעין ובתוכם עוברים כל שלושת העצבים המניעים את העין ומספקים לה תחושה. פרופ' בראואר אמר למגזין "בריאות הגבר" שכשאנחנו מחטטים או מפוצצים פצעונים, לכלוך מהידיים שלנו וחיידקים שנישאים באויר עלולים לזהם את הפצע הפתוח, ולגרום לזיהום חמור. במצב כזה בוורידים שמאחורי העיניים שלנו נוצרים קרישים מזוהמים, מה שמפעיל לחץ על המוח שמוביל לשיתוק חלקי או מלא, ובמקרים מסוימים אפילו למוות. ללא טיפול, זיהום בחלל הסינוס יכול גם לגרום לאובדן ראייה מוחלט, מורסות מוחיות ודלקת קרום המוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully