וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה ש"קמה לתחייה" אחרי שטבעה חושפת איך זה מרגיש למות

27.4.2021 / 0:01

הבחורה הגיבה בטיקטוק לשאלה "מי מפחד מהמוות" ופרסמה סרטון שצבר מעל 2 מיליון צפיות ובו שיתפה את החוויה שעברה וגם הגיעה לתובנה מעניינת לגבי מדוע בני אדם מענים אחד את השני. צפו

אישה שטבעה מספרת מה הרגישה כשעמדה למות/@slimkardi

מי מאיתנו לא היה רוצה לדעת איך נראים "החיים אחרי המוות"? בחורה עם הכינוי @slimkardi הגיבה לאתגר ב"טיקטוק" שבו נשאלה השאלה "האם מישהו לא מפחד מהמוות? בבקשה תגידו לי למה". היא הסבירה שהיא טבעה בבריכה וקמה לתחייה ולכן היא לא חוששת מהמוות.

היא הסבירה שהיא שיחקה בבריכה עם שכן שלה והמשחק הפך לקשוח מדי והיא טבעה: "אני לא בטוחה אם קמתי לתחייה או מה בדיוק קרה, בגלל שלא הייתי קוהרנטית, אבל אני יכולה להגיד לכם שזה לא כאב. טבעתי בבריכה, הייתי מאוד לחוצה אבל כששאפתי את המים לא הרגשתי כלום".

צפו בסיפור חווית המוות שלה

וכאן היא מספרת כיצד זה מרגיש לטבוע

כמו רבים אחרים שהיה קרובים למוות, היא תיארה כיצד ראתה "אור בהיר מאוד" וכיצד האור התמלא בתמונות שהראו לה את העבר והעתיד שלה. למזלה, היא התעוררה בצד הבריכה אחרי שמישהו ביצע בה החייאה.

בסרטון שלה, שצבר מעל ל-2 מיליון צפיות, היא הסבירה כיצד החוויה הזו גרמה לה להבין טוב יותר את המוות: "עכשיו אני לא רק נתקלת ביותר התרחשויות מוזרות ורוחניות, התחלתי גם להבין מדוע אנשים מענים אחד את השני. זה בגלל שמוות לא כואב, עינוי כן כואב".

עוד בוואלה!

אור בוהק או חלל חשוך? אנשים שמתו וחזרו לחיים מספרים על החוויה

לכתבה המלאה

מה באמת מה קורה במוח רגע לפני המוות?

רבים מאלו שדיווחו על חוויות סף מוות סיפרו שראו אורות בהירים ותמונות מחייהם מהבהבות לפניהם. אבל למה זה קורה באמת?

דוקטור סטיבן לוריס הבלגי הוא חוקר המסתובב בבתי חולים במדינה ומגלה עניין מיוחד במאושפזים שחוו NDE - Near-Death Experience חווית ה"כמעט-מוות". "מאושפזים בטיפול נמרץ מפחדים לספר את מה שעבר עליהם", סיפר לוריס לרשת CNN. לדבריו, הם חוששים שלא ייקחו אותם ברצינות, בעיקר הרופאים. "החוויה הופכת לאבן פינה בחייהם", סיפר הרופא הבלגי שעומד בראש קבוצת חקר תרדמת בבית הספר האוניברסיטאי בעיר לייז' שפרסם מחקר נרחב בנושא.

"זה מרגיש יותר אמיתי מאמיתי", אמר לוריס. על פי המחקר, מי שנמצא במהלך NDE חש תחושה של בהירות בצבעים חיים, כפי שיש לאנשים רבים המאבדים את הכרתם. אך אל תטעו - לוריס לא טוען כי החוויה הגיעה מאותו עולם שמעבר ובוחר שלא ל"ערבב" את המחקר שלו עם אמונה דתית. לתפיסתו, מקורה של החוויה הוא בפסיכולוגיה האנושית. "זה המוח שמפיק את התופעה הזו", הסביר.

לוריס וצוותו התמקדו במחקרם באופן שבו המוח יוצר את הנפש ואת תפיסת המציאות שלה. הם עובדים יחד בעיקר עם מטופלים בתרדמת בניסיון לשפר את איכות חייהם, נוחיותם והטיפול בהם. במהלך שנות המחקר, מספר רב של מטופלים התעוררו מהתרדמת בה שרו וסיפרו ללוריס על הטיול שלהם לעולם הבא: בכל הסיפורים היו אלמנטים דומים ואף זהים לחלוטין. "אנשים רבים שהיו בסכנת חיים מידית מדווחים לאחר מכן על חוויה חוץ גופית, במהלכה ראו אור בהיר או חשו שהם עוברים במנהרה - כל אלו אלמנטים מוכרים ב-NDE.

"להפתעתנו, NDE התגלה כחוויה עשירה בהרבה מכל זיכרון של אירוע, בין אם אמיתי או לא", סיפר לוריס. הזיכרונות של החוויה הזו "מנצחות" את כל היתר בתחושת המציאות שבהן: "ההבדל היה כל כך משמעותי". גם אם הנחקר חווה את החוויה החוץ גופית לפני זמן רב, הזיכרון שלה היה עשיר "כאילו זה היה אתמול", תיאר לוריס. "לפעמים הנחקרים מתקשים למצוא את המילים כדי לתאר את זה והם משוכנעים שהחוויה היא אמיתית לחלוטין".

NDE היא אמנם חוויה שלוריס מציג ככזו שניתן להסביר באמצעים מדעיים אך לעיתים רבות החוויות נתפסות, בשל עוצמתן וייחודן, כאירוע שמיימי, מאחר שבחלק מהזיכרונות של הנחקרים מופיעות דמויות כמו בודהה, ישו או מוחמד. ד"ר אבן אלכסנדר, הוא חוקר אגנוסטי שחווה חוויה שלפני המוות עוצמתית שהפכה אותו למאמין והסיק כי האירוע הוא חלק מגלגולו של האדם. לדבריו, החוויה שלו לא יכולה הייתה להיות הזיה מאחר וחלקים מהמוח שלו שהיו נחוצים בשביל לייצר את החוויה היו מתים. לוריס חולק על התפיסה הזו. "אין שום עדות לכך שיכולה להיות חוויה מודעת ללא פעילות מוחית", הסביר, "מספיק לחשוב שאתה עומד למות כדי לחוות NDE. פעילות מוחית נורמלית היא שיצרה את הזיכרון הזה".

בלי להתייחס לשאלת קיומם של גן העדן או הגיהינום, מסביר לוריס שרק מיעוט קטן של חוויות סף מוות מפחיד. רוב החוויות, לדבריו, נעימות ומרוממות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully