וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הקורונה קובע: ישראל בין 5 המדינות הבטוחות ביותר

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 15:33

מדד החוסן של בלומברג בוחן מדי חודש את דרך התמודדות של 53 מדינות עם מגיפת הקורונה, וכעת - בזכות מספר המתחסנים הגבוה - ישראל קפצה לראש הטבלה. אבל בכל שאר מדדי הטיפול במחלה, המצב עדיין לא מספיק טוב

בווידאו: אש מעריך שלא תהיה עלייה בתחלואה בעקבות הבחירות/צילום: לע"מ

מדד בינלאומי קובע שישראל בין המקומות הבטוחים ביותר בעולם מבחינת קורונה, כל זאת בזכות מבצע החיסונים היעיל והמהיר. הדירוג Covid Resilience של בלומברג, מציב את ישראל במקום החמישי ברשימת המדינות הבטוחות ביותר, לצד ניו זילנד וטייוואן, שם נגיף הקורונה נעלם כמעט לחלוטין. יש לציין כי במדדים רבים הקשורים לטיפול במגיפה, ישראל לא נמצאת בראש הטבלה, אך כשמכניסים את החיסונים למשוואה - התמונה משתנה, מאוד.

מאז התחילה הקורונה בלומברג מפרסמת מדי חודש דירוג של 53 מדינות, ובודקת כיצד הן התמודדו עם הנגיף. דירוג החוסן משתמש בנתונים שונים כדי לבחון באילו מדינות מטפלים במגיפה בצורה היעילה ביותר - משיעורי התמותה, אחוזי הבדיקות ועד לגישה לחיסונים. במדד הקודם, שפורסם בפברואר, ישראל הייתה במקום ה-14, וכעת היא עלתה למקום ה-5.

בראש הטבלה נמצאות ניו זילנד - ששומרת על מעמדה כמדינה שהתמודדה הכי טוב עם מגיפת הקורונה, סינגפור, אוסטרליה, טייוואן וישראל.

החיסונים עובדים, אבל מה לגבי הטיפול במחלה?

הציון הכולל של ישראל במדד החודש הוא 71.4 - כמעט אך ורק בזכות מספר המתחסנים הגבוה (54.1 אחוזים, הציון הגבוה ביותר מבין 53 המדינות שנבדקו). אולם בפרמטרים אחרים שנבחנו על ידי בלומברג, ישראל צועדת בתחתית הרשימה. כך לדוגמה, בישראל היו 762 נדבקים בקורונה ל-100 אלף איש בחודש האחרון, כאשר בשאר המקומות הראשונים בטבלה המספרים נעים בין 0 ל-6 מקרים.

בדיקת קורונה בנתב"ג 22 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
עדיין יש לנו יותר מדי מאומתים. בדיקת קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

בישראל גם היו 707 מתים למיליון אנשים בחודש האחרון, כאשר במדינות שחולקות איתה את ראש הטבלה היו בין 0 ל-36 מתים למיליון איש בחודש האחרון. שיעור המאומתים העדכני בבדיקות קורונה עומד בישראל על 2 אחוזים, אשר ב-4 המדינות הבטוחות הנוספות השיעור נע בין 0 ל-0.7 אחוזים.

ולמרות כל המדדים הללו - החיסונים הופכים את ישראל לאחד המקומות הבטוחים ביותר, כך לפי מחברי הדוח. "מחצית מאוכלוסיית ישראל המונה 9 מיליון בני אדם חוסנו בשתי מנות החיסון, על פי מעקב החיסונים של בלומברג, כך שהיא מספקת לנו הצצה לאיך יראה למה שמצפה לנו בעתיד המחוסן", הם כתבו.

החיסונים שינו את התמונה

מבצע החיסונים שינה מאוד את טבלת המדינות הבטוחות. ישראל היא המצטרפת החדשה הראשונה לראש דירוג החוסן. גם ארה"ב, בריטניה ואיחוד האמירויות הערביות - מקומות בהם מינוני החיסונים הניתנים מספיקים כדי לכסות לפחות חמישית מהאוכלוסייה - עלו בדירוג החודש, והשיגו את הביצועים המובילים כמו אוסטרליה וסין, שם הנגיף כמעט נעלם. לעומת זאת, מדינות אירופה ירדו במיקומן בטבלה, בשל קשים בהפצת החיסונים. למעשה, תשע מתוך עשר הירידות המשמעותיות ביותר במרץ הן של מדינות באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully