וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם החיסון של אסטרהזניקה גורם לקרישי דם?

עודכן לאחרונה: 23.3.2021 / 8:27

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי אין כרגע שום דבר שקושר בין החיסון הבריטי-שבדי וסיכון מוגבר לקרישי דם. זאת לאחר שמספר מדינות באירופה החליטו להשהות את מתן החיסון בשל חשש זה

בווידאו: מנכ"ל פייזר מעריך שבני נוער יוכלו להתחסן נגד קורונה בסתיו/צילום: רויטרס

אין סיבה שמדינות יפסיקו להשתמש בחיסון הקורונה של חברת אסטרהזניקה, משום שאין כל אינדיקציה לחששות שהוא גורם להיווצרות קרישי דם - כך נמסר בהודעה של ארגון הבריאות העולמי (WHO) במהלך סוף השבוע. ארגון הבריאות העולמי פרסם את התגובה לאחר שמספר מדינות, בהן דנמרק, בולגריה ונורווגיה, השהו את מתן החיסונים של אסטרהזניקה בעקבות חשש שזה מגביר את הסיכון לקרישי דם בקרב המתחסנים בו.

מרגרט האריס, דוברת מטעם ארגון הבריאות העולמי, אמרה כי אין קשר בין החיסון ובין עלייה בשכיחותם של קרישי דם. לדבריה, מדובר ב"חיסון מצויין" ויש להמשיך להשתמש בו. כ-5 מיליון בני אדם ברחבי אירופה כבר קיבלו את החיסון של אסטרהזניקה, שפותח במסגרת שיתוף פעולה בריטי-שבדי.

ברחבי היבשת תועדו עד כה כ-30 אירועים שבהם מתחסנים פיתחו קרישי דם לאחר החיסון. בנוסף, דווח על מקרה אחד שבו אדם בן 50 מאיטליה מת לאחר שפיתח פקקת ורידים עמוקה (DVT). על אף ההודעה המרגיעה, נציגת ארגון הבריאות העולמי אמרה כי הם בודקים את הדיווחים, בדיוק כפי שהם בודקים כל טענה או חשש לבטיחות החיסונים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם בקבוקון של החיסון לקורונה של אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד במתקן לייצור התרופות בוויילס. 31 בדצמבר 2020. רויטרס
דנמרק, בולגריה ונורווגיה השהו את החיסונים, בריטניה ואוסטרליה ממשיכות. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בוחן בקבוקון חיסון נגד קורונה של אסטרהזניקה במתקן ייצור חיסונים בווילס, דצמבר 2020/רויטרס

גם בחברת אסטרהזניקה הגיבו לפרסומים אודות קרישי הדם ואמרו כי המספר המתועד של המקרים שבהם התפתחו קרישי דם בקרב מחוסנים הוא "נמוך משמעותית... משיעורם המצופה בכלל האוכלוסייה. ניתוח של נתוני הבטיחות שלנו, לא העלה חשש או אינדיקציה לסיכון מוגבר לקרישי דם בריאות או לפקקת ורידים" - כך אמר דובר מטעם החברה.

סוכנות התרופות האירופית (הארגון האירופי המקביל ל-FDA) מסרה אף היא כי אין כל אינדיקציה לכך שהחיסון של אסטרהזניקה גורם להיווצרות קרישי דם. כמה מהמדינות שמחסנות את אוכלוסייתן בחיסון של החברה כמו בריטניה, גרמניה, מקסיקו ואוסטרליה אמרו כי הן ממשיכות במבצעי החיסון שלהן כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully