וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעת זה גם מוכח מחקרית: גברים מתנהגים אחרת ליד נשים עם פטמות זקורות

עודכן לאחרונה: 20.3.2021 / 23:29

למקרה שתהיתם האם גברים באמת נדיבים יותר כלפי נשים עם פטמות בולטות, מחקר חדש מאשר זאת ומציג את ההבדל בגישה ל"נשים במצוקה" בין גברים לנשים

פטמות שרות במסגרת קמפיין ויראלי להעלאת המודעות לסרטן השד/Facebook

זה אולי לא מפתיע במיוחד, אבל עכשיו יש לזה גם תימוכים מדעיים רשמיים: בשנה שעברה פסיכולוגים מאוניברסיטת מדינת ניו יורק באוסווגו בדקו כיצד גברים ונשים הטרוסקסואליים תופסים נשים עם פטמות זקורות. תוצאות המחקר הראו כי גברים מתנהגים בנדיבות רבה יותר לנשים אלו, בעוד שנשים לא התלהבו לצרף אותן למעגל החברתי שלהן.

איך בדקו את זה? בחלק הראשון של המחקר הוצגו למשתתפים שקופיות אקראיות עם שתי קבוצות של תמונות זהות של נשים - למעט העובדה שבחלק מהתמונות לנשים היו פטמות זקורות ולחלקן לא. לאחר מכן התבקשו המשתתפים לדרג את הנשים המצולמות בסדרה של 16 מצבים רגשיים ופיזיולוגיים, כולל מצבים חיוביים, שליליים ומעוררים מינית.

כדי לוודא שהבעות הפנים שלהן לא השפיעו על המשתתפים, פניהן של הנשים הוסתרו, ואילו רמות הזקירות של הפטמות דורגו באופן עצמאי. גברים ונשים נטו יותר להקרין רגשות חיוביים כלפי תמונות של נשים עם פטמות זקורות, בעוד - וזה לא יפתיע אף אחד - גברים הקרינו יותר "רגשות מיניים" כלפי אותן תמונות.

בחלק השני של המחקר - שפורסם החודש ב-Evolutionary Behavioral Science - נמסר מידע נוסף על ההשפעה של פטמות זקורות על גברים הטרוסקסואלים - ומתברר שהם יצאו מגדרם כדי להיות סביבן.

עוד בוואלה!

13 דברים שלא ידעתן על הפטמות שלכן

לכתבה המלאה
אישה מניחה את ידיה על החזה. ShutterStock
"גברים תפסו נשים עם פטמות זקורות כראויות יותר לאלטרואיזם"/ShutterStock

המשך המחקר נקרא בשם הקליט "הנקודה של זקירת הפטמה 2: השפעת זקירת הפטמה על אלטרואיזם מיועד וצפוי" - הצוות רצה לבדוק האם למצבים הרגשיים שנמצאו בהם הגברים הייתה השפעה על התנהגותם. "למשל האם גברים היו מוכנים יותר לסייע לנשים עם פטמות זקורות לעומת אלו בלי?", נשאל במחקר. כמו קודם, הגברים ההטרוסקסואלים התבקשו לדרג תמונות של נשים עם וללא פטמות זקורות, וכן נשאלו מגוון שאלות שנועדו לבדוק את שינוי התנהגותם, כמו האם הם ילוו לאישה שבתמונה 100 דולר או יציעו לסייע לה בעת תקלה ברכב? הקבוצה הגברית, כך התברר, הייתה בסבירות גבוהה נכונה יותר לעזור לנשים עם פטמות זקורות, במיוחד כאשר עזרה זו תחייב אותם להיות בקרבת אותן נשים.

"גברים תפסו נשים עם פטמות זקורות כראויות יותר לאלטרואיזם שלהם, במיוחד אם האלטרואיזם הזה היה כרוך באינטראקציה גדולה יותר עם האישה, והם ציפו שאותן נשים ינהגו כלפיהם בצורה אלטרואיסטית יותר", כך נכתב במחקר שנערך על 421 סטודנטים, "הם גם האמינו שנשים עם פטמות זקורות צריכות לקחת חלק בקבוצות החברתיות שלהם".

בניגוד אליהם, נשים הטרוסקסואליות לא תפסו את הנשים עם הפטמות הזקורות כראויות יותר להתנהגות אלטרואיסטית ולא רצו לכלול אותן בקבוצות החברתיות שלהן יותר מנשים עם פטמות לא זקורות.

פטמות זקורות. ShutterStock
בניגוד אליהם, נשים הטרוסקסואליות לא רצו לכלול אותן בקבוצות החברתיות שלהן/ShutterStock

צוות המחקר מציין כי בתמונות בהן השתמשו הופיעו אך ורק נשים הנחשבות ל"אטרקטיביות" - מה שיכול, כמובן, להיות פתוח לכל מיני פרשנויות - ושלא נערך מחקר שכולל משתנים כמו הבעת פנים או שימוש בתמונות של נשים בגילאים שונים ובסוגי גוף שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully