וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים נדהמו לגלות שלכולם יש נמש בדיוק באותו מקום בגוף

2.3.2021 / 23:21

בחור פרסם סרטון שבו הוא צילם את הנמש שיש לו על הזרוע וחשף תגלית מרעישה: לכל הגברים יש את הנמש הזה בדיוק באותו מיקום. לא מאמינים? תבדקו על עצמכם

לכל הגברים יש נמש באותו מקום בזרוע?/@dylanbaseball07

זוכרים שסיפרנו לכם על הנמש המסתורי שכל הנשים חולקות באותו מקום? ובכן, סרטון שהעלה גולש לטיקטוק יצר סערה וחשף תגלית מעניינת: נראה שגם לכל הגברים יש נמש בדיוק באותו מקום על הזרוע. בקליפ ביזארי שהעלה גולש בשם dylanbaseball07, הוא מראה שיש לו נמש על זרוע ידו השמאלית וטוען שלכל הגברים יש אותו בדיוק באותו מיקום.

בקליפ שהוא העלה הוא כתב: "ובכן, מצאתי משהו שמוכיח שהממשלה משתמשת בבני אדם. כל אחד שיבדוק את היד שלו ויראה שיש לו נמש בדיוק באותו מיקום". מאז שהוא העלה את הסרטון, הוא גרר המון תגובות של גברים שצילמו את הנמש שלהם ובאמת מצאו שהוא ממוקם בדיוק באותה נקודה - בחלק האחורי העליון של הזרוע.

אחד הגברים צילם את הנמש שלו וכתב: "החיים שלנו מזוייפים, תאמין לי". אחר כתב: "גם לי יש נמש שם וגם לאחים שלי ולאבא שלי".

צפו בסרטון

עוד גולשים מצאו אצלם את הנמש הזה

איך זה הגיוני? האם באמת הממשלה שתלה אצלנו נמשים? ואם כן - למה?! ובכן, הנמשים הם גנטיים ונפוצים בעיקר אצל אנשים עם גוון עור בהיר. הם יכולים להופיע גם אצל גברים עם עור כהה, אך יותר קשה לראות אותם. אמנם נושא הנמשים על פרקי הידיים עדיין לא נחקר בצורה מדעית, אולם באתר iflscience העריכו שייתכן שפרקי היד עשויים להיות מקום נפוץ להופעת נמשים בשל כמות האור שהאזור נחשף אליו במהלך היום. נמשים מתפתחים גם על הפנים, הצוואר, הכתפיים והגב - שבדומה לידיים - גם הם נחשפים רבות לאור. בנוסף, פרק כף היד הוא אזור מאוד חשוף במהלך היום, אפילו יותר מאשר הפנים. רוב הסיכויים, שאם אתם קוראים את הכתבה הזו בטלפון חכם או במחשב נייד, גב כף היד שלכם יהיה חשוף כלפי מעלה.

רופאת העור ד"ר ג'ויס פארק הסבירה בעבר למגזין TIME שהנמשים הם בדרך כלל אזורים של העור שיש בהם יותר פיגמנטים שנגרמים מהקרינה של השמש. היא אמרה: "האמה של היד, הזרועות והידיים הם איברים שנחשפים יותר לשמש. אם חושבים על זה, אז כשאנחנו נוהגים, חלק מהיד שלנו נחשף לאור השמש, אפילו אם אנחנו לובשים חולצה עם שרוולים ארוכים. בנוסף, אנחנו שוכחים לשים קרם הגנה במקומות מסויימים ולכן יש לנו נמשים בעיקר בפנים, בכתפיים ובחלק האחורי של הצוואר לאלו שיש שיער קצר".

האם גם לכם יש נמש באותו מקום?

כן. אני בהלם!
לא. אין לי :-(
1254 משתתפים

מתי צריך להיות מודאגים מנקודת חן?

לעומת ד"ר פארק, לרופא העור הניו יורקי, ד"ר ג'ושוע זייכנר, יש הסבר שונה לתופעה. "מה שאנחנו באמת רואים בתצלומים האלה אלה לא נמשים, אלא שומות או נקודות חן", סבור ד"ר זייכנר. "הכתמים אלה הם צמיחת יתר לא מזיקה של תאי עור המייצרים פיגמנטים, וגורמים להופעת כתמים חומים קטנים על העור".

מכיוון שהם כה נפוצים, הוא אומר, כמעט לכולם יש "לפחות שומה אחת על הידיים", כך שהעובדה שלכל כך הרבה אנשים יש אחת על הזרוע אינה מפתיעה אותו. הוא הסביר שגם חשיפה לשמש עשויה למלא תפקיד בהפיכת הסימנים האלה לכהים יותר, אך הזכיר ששומות יכולות להופיע בכל מקום בגוף.

גם ד"ר פארק וגם ד"ר זייכנר קוראים לכולם לשים לב לנמשים ושומות, כיוון שהם עלולים להפוך לסרטניים. זה תמיד חכם לבצע בדיקה מלאה לעור הגוף באופן קבוע. וד"ר זייכנר הציע את שיטת ABCDE - או בעברית - סימני ה- 'גימ"ל':

גאומטריה - צורת שומה לא סימטרית, כאשר חציה האחד אינו שווה לחציה השני.

גבול - שומה שגבולה אינו מעוגל, ברור ומוגדר.

גוון - שומה שצבעה אינו אחיד והיא מורכבת ממספר גוונים כגון: חום, שחור, ורוד ועוד.

גודל - שומה שקוטרה עולה על 5 מ"מ ( קוטר של עיפרון).

גובה - נקודה שהייתה שטוחה ופיתחה "גיבנת".

התפתחות - שינויים בגודל, צבע, דימום, גירוד וכיוב'.

כל שינוי באחד מהמאפיינים הנ"ל- סימטריות, גבולות, צבע או קוטר מצריך פניה לרופא העור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully