וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירים את הנקודה המוזרה שיש לכם בקצה הפנימי של העין? גילינו מה זה - וזה די מטריד

14.2.2021 / 0:01

בזכות סרטון ששותף ברשת, משתמשי רדיט הופתעו לגלות שיש לכולנו חורים זעירים בקצה הפנימי של העיניים - ונותרו המומים כשהבינו שלא משם מגיעות הדמעות כפי שהעריכו. האם יש לנו סיבה לדאוג מזה ומה הקשר בין זה לבין אף מנוזל?

אנשים עם חלקי גוף ביזאריים במיוחד/מערכת וואלה! News

קחו מראה, הביטו לעצמכם בעיניים. איזה עיניים יפות יש לכם אה? יופי, עכשיו הביטו בחלק התחתון של העפעפים שלכם ונסו למצוא באחת הפינות מעין חור קטן. רואים אותו? אז קודם כל, תכירו - אלו נקבוביות הלחמית שלכם, ויש להן תפקיד חשוב מאוד ברגעים הכי דרמטיים בחיים שלכם.

סרטון שהופץ ברדיט השאיר את הצופים מבולבלים לאחר שחשף את קיומו של חריץ זעיר הממוקם בקצה הפנימי של העין. בעוד רבים הניחו שמדובר בחריץ משם מגיעות הדמעות - למעשה ההפך הוא הנכון. תפקידו של החריץ המכונה נקבובית הלחמית (Lacrimal Punctum) הוא לנקז דמעות ונוזל קבוע שיש בעין לכיוון תעלות האף - וזו הסיבה שכאשר אתם בוכים, גם האף נוזל.

עיניים, נקבובית הלחמית. Diogo Melo Rocha / Wikimedia Commons, צילום מסך
יש לכם חריצים בעיניים לא ידעתם על קיומן/צילום מסך, Diogo Melo Rocha / Wikimedia Commons

מופתעים?

כן, לא ידעתי שיש לי חריץ בתוך העין! אמא'לה!
קצת. ידעתי שיש שם חריץ אבל לא ידעתי שהוא מנקז דמעות!
לא. סורי, לא חידשתם לי
1640 משתתפים

הפוסט, שצבר מאות תגובות ברדיט, פורסם לצד הטקסט: "היום נודע לי שהסיבה שהאף שלנו מנוזל אחרי בכי היא שאריות הנוזלים שלא ירדו בדמעות שלנו והתנקזו לאף דרך 'נקבובית הלחמית' (אותו חור מסתורי מוזר בעפעף התחתון שלכם)".

הסרטון שצורף ברדיט פורסם במקור ערוץ היוטיוב WATOP, ובו מסבירים: "כל הדמעות שלנו שלא הספיקו ליפול על לחיינו באופן דרמטי - מגיעות לשם. יש תעלה באף, צינור אפי-דמעתי דרכו הנוזל מנוקז לאף והעין נותרת יבשה. כן, בזכות נקבוביות הלחמית אי אפשר לבכות בלי נזלת. לא בכי יפה כמו בסרטים. זה לא מה שביקשנו, אבולוציה".

צפו בהסבר המלא ובעוד תופעות ביזאריות של הגוף שלנו

"היום גיליתי שיש לי חורים בעפעפיים התחתונים. בני אדם הם דבר מוזר", כתב אחד בתגובה והוסיף: "אוקיי, מה לעזאזל?! הלכתי למראה ובאמת יש שם חור, משני הצדדים. האם הם היו שם תמיד? אני קצת מתחרפן מזה. הסתכלתי כל כך הרבה פעמים על העיניים שלי במשך השנים כך שלא האמנתי לזה, אבל הנה - זה שם".

צופה נוספת שאלה: "אה, לא מכאן יוצאות הדמעות?". אחרים הזדהו והודו שעשו את אותה הטעות. צופה נוסף הרגיש הקלה: "אההה, מזל. חשבתי שהחור המוזר הזה הוא משהו רע ושרק לי יש את זה". בניגוד אליו, צופה אחר נלחץ: "אתם יודעים, עד לפני 10 שניות היה לי טוב בחיים. למה להרוס?!".

עוד הסבר

ד"ר עידן מגן ממכון דווידסון למדע מסביר ש"מערכת הדמעות מורכבת ממערכת הפרשה שמייצרת את הדמעות ומערכת פינוי שמנקזת אותן. בלוטת הדמעות, שנמצאת בחלק הפנימי של העפעף העליון, אחראית בעיקר לייצור דמעות רגשיות או רפלקסיביות. כשמיוצרות דמעות בכמות גדולה כתגובה למצב רגשי, חלק מהן מתאדה בין מצמוץ למצמוץ. הנוזל שאינו מתאדה ואינו זורם החוצה כדמעות מתנקז מבעד לפתח קטן שנקרא נקבובית הלחמית (Lacrimal punctum), שמחובר לאף, כדי שלא יציף את העין. זאת הסיבה שבגללה גם האף דולף כשאנחנו בוכים הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully