וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסייה נגד החיסון של ג'ונסון: מתבסס על הפלות

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 12:59

כנסיות קתוליות בארה"ב מעודדות את מאמיניהן להימנע מהחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון ולהעדיף את החיסונים של פייזר ומודרנה בשל בעיה מוסרית שקשורה בהפלות שבוצעו לפני 50 שנה

בווידאו: מוטציה הקורונה הניו יורקית/צילום: רויטרס

ארה"ב מנסה להעלות הילוך במבצע החיסונים אדיר המימדים של אוכלוסייתה הגדולה, עם 3 חיסונים שונים שניתנים לאזרחים ברחבי מדינותיה השונות: החיסון של פייזר, של מודרנה ושל ג'ונסון אנד ג'ונסון. אלא שהאחרון נתקל לאחרונה בהתנגדות לא צפויה ומטרידה בלואיזיאנה.

הארכיבישופות של הכנסיה הקתולית בניו אורלינס פנתה בשבוע שעבר למאמינים והפצירה בהם שככל שיש להם בחירה בעניין, יעדיפו להתחסן נגד קורונה באחד משני החיסונים של מודרנה או פייזר, ויימנעו מלקבל את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון. זאת משום שלטענתם, החיסון של ג'ונסון "נגוע באי מוסריות".

בהצהרה רשמית שפרסמה הארכיבישופות הוסבר כי הבעייתיות המוסרית עם החיסון של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון נובעת מכך שבתהליך פיתוחו נעשה שימוש בתרביות תאים שהמקור שלהן הוא שתי הפלות שבוצעו בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת. בהצהרה הדגישו כי התאים הללו שימשו לא רק בשלבי הניסוי של החיסון אלא גם בשלבי פיתוחו וייצורו.

האפיפיור פרנציסקוס עוטה מסיכה על פניו במהלך ועידה דתית ברומא, 20 באוקטובר 2020. AP
לא בעיה חדשה. האפיפיור פרנציסקוס עוטה מסיכה במהלך ועידה דתית של הכנסייה הקתולית ברומא, אוקטובר 2020/AP

הכנסייה מתבססת על עמדת הוותיקן והמרכז הלאומי לביו-אתיקה קתולית, לפיה גם החברות מודרנה ופייזר השתמשו בתרביות תאים מאותם מקורות (עוברים מהפלות), אולם מודרנה ופייזר השתמשו בהן רק בשלב הניסויים והן אינן מסתמכות על תרביות התאים הללו בשלבי הייצור של חיסוניהן ומכאן ש"הקשר להפלות הוא קלוש ביותר". בשל כך, קבעה הכנסייה הקתולית כי קבלת שני החיסונים הללו עומדת ברף המוסרי עבור קתולים.

גם שלוחות נוספות של הכנסייה הקתולית בלואיזיאנה פרסמו קריאות דומות למאמינים. כך למשל הבישוף של באטון רוז אמר כי "אני מוסיף וקורא לכולם להתחסן, אבל בנוגע לחיסון החדש של ג'ונסון אנד ג'ונסון יש בעיה מוסרית שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנה", אמר הבישוף מייקל דוקה בהצהרה שבה התייחס לאותו עניין עם השימוש בתרביות התאים מהפלות.

חיסוני קורונה של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון. 28 בפברואר 2021. רויטרס
"כלי מחקרי שמאפשר תובנות חדשות לגבי אבחון וטיפול של שלל מחלות". חיסונים נגד קורונה של חברת גו'נסון אנד ג'ונסון/רויטרס

זהו אינו מאבק חדש של מאמינים קתוליים אדוקים ומתנגדי הפלות. חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מתמודדת כבר שנים רבות עם הטענות הללו בנימוק שמדובר ב"כלי מחקרי שמאפשר תובנות חדשות לגבי מחלות, ועשוי להוביל לדרכים חדשות למניעה, אבחון וטיפול בשלל הפרעות ומחלות".

על אף ההתנגדות המוסרית שלהם לחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, נציגי הכנסייה הקתולית בניו אורלינס ובבאטון רוז' אמרו כי אם החיסון של ג'ונסון הוא החיסון היחיד שזמין, הכנסייה לא תפעל או תצא נגד מאמינים שיתחסנו בו. "אם בנסיבות הסבירות הקיימות החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון הוא היחיד שבאפשרותכם לקבל, תרגישו חופשיים להתחסן, לטובת ביטחונכם האישי ולטובת הכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully