וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ה-3: השינוי שיכול להציל להורים שחוקים את הנישואים

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 7:14

אם גם הזוגיות שלכם מקרטעת מאז שנשאבתם ליקום ההורי, יכול להיות שהטיפ הזה יכול לעשות שינוי גדול במערכת היחסים שלכם. "הסרטן השקט שכירסם את הנישואים שלנו מבפנים התפוגג"

אבא עייף מנסה לישון בזמן שהילדים שלו מפריעים לו. ShutterStock
שנ"צ באמצע היום כשכל הילדים בבית? אדוני השתגע? אבא ישן על הספה/ShutterStock

הטיפול בילדים צעירים, יספר לכם כל הורה, הוא שוחק ומתיש - גם אם מתגמל, ומערכת היחסית הזוגית בין ההורים היא הראשונה לשלם את המחיר על זה. אם לפני הילדים היה לכם שפע של זמן איכות יחד, פנאי לצאת לדייטים במסעדות או בקולנוע או אפילו סתם לראות סדרה יחד בטלוויזיה, עכשיו הילדים שואבים את כל תשומת הלב, הזמן והמשאבים (וגם את שעות השינה). זה טבעי לגמרי, אבל לא בלתי הפיך.

תכירו את חוק ה-3 על 3 - מדובר בטיפ אנונימי שהגיע לאתר ההורות Kidspot באדיבותה של אמא תשושה, שסיפרה שהוא עשה מהפך של ממש בחיים שלה ושל בן זוגה. הכל התחיל כשאותו בן זוג ואבי ילדיה עשה מעשה שלא יעשה - הוא נרדם לשנ"צ ספונטני באמצע היום בזמן שכל הילדים היו ערים בבית. כשהוא התעורר חיכתה לו אישתו בפנים זועמות ומוכנה לריב. בשלב הזה הוא שלף את קלף היציאה מהכלא שלו, וסיפר לה שזוג חברים שלו שנמצאים בייעוץ זוגי קיבלו טיפ מיועץ הנישואים - כל אחד מקבל 3 שעות שבועיות לעצמו, והציע לה שינסו זאת בעצמם.

כל אחד מבני הזוג יכול לבחור האם הוא לוקח את 3 השעות שלו בבת אחת או מחלק אותן על פני השבוע. אבל הרעיון הוא שלכל אחד מבני הזוג יש פסק זמן שבו הוא משוחרר מחובותיו ההוריות ויכול לבלות זמן איכות עם עצמו או עצמה, והוא יכול לעשות בזמן הזה כל מה שעולה על רוחו.

זוג הורים עם תינוק. ShutterStock
בואי נהיה הזוג הזה. זוג הורים מתחבקים/ShutterStock

"אנחנו מיישמים את הכלל החדש הזה בזוגיות שלנו כבר חודש בערך, ואני המומה מהשינוי שזה כבר הצליח לעשות בינינו", סיפרה האישה לאתר ההורות. היא הוסיפה בכנות, שהזמן הזה לא בהכרח הפך אותה ואת בן זוגה להורים טובים יותר כבמטה קסם, אבל "משהו עמוק יותר קרה - כל הטינה והמטענים, הסרטן השקט הזה שכירסם בנישואים שלנו מבפנים ממש התפוגג".

היא אמרה עוד כי הידיעה שיש לכל אחד מהם זמן לעצמו שקבוע בלו"ז המשפחתי גרמה לה להיות פחות נפיצה, ובמקום למרוח את הזמן כשהיא יוצאת לקניות למשל, רק כדי לזכות בעוד כמה דקות של שקט, היא יודעת שיש לה במהלך השבוע את הזמן לעניינים שלה. "האם קל לי יותר לקבל בהבנה את השנ"צים הספונטניים של בעלי באמצע היום עכשיו? לגמרי. האם עדיין בוער בי החשק להפעיל את שואב האבק ולהתפרץ איתו לחדר השינה כשהוא עושה את זה - גם. כן. אבל אני אנושית, אחרי הכל", סיכמה האישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully