וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעולה הפשוטה שעד עכשיו לא הופיעה בהנחיות למניעת הדבקה

אולי זה מזג האוויר החורפי והטמפרטורות הקרירות שגרמו ל-CDC להקדיש עמוד שלם בהנחיות המעודכנות שלו להתמודדות עם נגיף הקורונה לפעולה כל כך פשוטה שהושמטה מהן עד כה

בווידאו: רה"מ ושר החינוך בהצהרה על הארכת שנת הלימודים/מערכת וואלה!

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב פרסם המלצות מעודכנות להתמודדות עם נגיף הקורונה, במסגרתן הוא מדגיש את חשיבותו של צעד פשוט לכאורה במאבק לעצירת התפשטות הנגיף ועצירת ההדבקות - פתיחת חלונות.

בהנחיות המעודכנות, ה-CDC מסביר כי אוורור נאות של חללים הוא חלק חשוב במניעת ההתפשטות של Covid-19, במיוחד בתוך מקומות סגורים שבהם שוהים ילדים ותינוקות, כמו כיתות בבתי ספר, גנים ומעונות יום. ילדים ותינוקות עדיין אינם יכולים להתחסן נגד נגיף הקורונה בחיסונים שאושרו עד כה לשימוש ברחבי העולם, ולכן חשוב במיוחד לאוורר את החללים שבהם שוהה אוכלוסייה זו.

למרות שכבר חלפה יותר משנה מאז החל העולם להתמודד עם מגיפת הקורונה, זו הפעם הראשונה שבה ה-CDC מייחד המלצה ספציפית לגבי אוורור חללים סגורים. בעבר הנושא הזה הוזכר בהנחיות שפרסם המרכז, אך כעת הוא הקדיש לנושא הזה ולחשיבותו - בעיקר עבור בתי הספר, עמוד שלם בהנחיות החדשות.

שדה התעופה או'הרה בשיקגו, 25 בנובמבר 2021. רויטרס
לראשונה מתייחס ה-CDC לפתיחת חלונות כפעולה נפרדת להקטנת סיכויי ההדבקה במקומות סגורים. הנחיות קורונה בשדה התעופה אוהייר בשיקגו/רויטרס

"אם הדבר מתאפשר מבחינה בטיחותית, יש לפתוח את הדלת ואת החלונות. אפילו פתיחת החלון לכדי חרך צר יכולה לשפר את זרימת האוויר שנכנס לחדר מבחוץ ולהפחית את הריכוז הפוטנציאלי של חלקיקי הנגיף באוויר. אם הטמפרטורה בחדר הופכת קרה או חמה מדי בשל כך, נסו להתאים אותה בעזרת התרמוסטט של מערכת מיזוג האוויר", נכתב בהנחיה החדשה.

בנוסף, ממליצים ב-CDC להשתמש במאווררים כדי להגביר את האפקטיביות של פתיחת החלונות לשיפור הסירקולציה. המאווררים יכולים לסייע בדחיפת אוויר מזוהם החוצה מהחדר, ומשיכת אוויר נקי מבחוץ לתוכו, דרך החלונות הפתוחים והדלתות. בהקשר של בתי הספר, המליץ ה-CDC "לשקול לקיים שיעורים, הפסקות אוכל ופעילויות אחרות באוויר הפתוח, כאשר הנסיבות מאפשרות זאת".

חזרה ללימודים בבית ספר בלפור ת"א , 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
אפילו חרך צר בחלון יכול לשפר את הסירקולציה ולהפחית את חלקיקי הנגיף באוויר. תלמידים בכיתה בביה"ס בלפור בת"א, פברואר 2021/ראובן קסטרו

בנוסף, מתייחסות ההנחיות גם להפעלת מערכות מיזוג אוויר, שרלוונטיות במיוחד עבור המדינות בארה"ב שבהן שוררות טמפרטורות חורפיות נמוכות במיוחד בחודשים האלה. הגדירו את מערכות מיזוג האוויר כך שיכניסו לתוך המבנה כמה שיותר אוויר מבחוץ. זרימת אוויר חיצוני גדולה יותר מערבבת את הרכב האוויר בתוך החללים וגם מעבירה את האוויר הממוחזר דרך הפילטרים של המערכת בתדירות גבוהה יותר".

ההנחיות ממליצות גם על התקנה של מערכות לטיהור אוויר ומנורות של אור אולטרה-סגול, במיוחד בחללים שמועדים יותר להדבקה, כמו חדרי בדיקה במרפאות, מעונות יום ובתי ספר. עם זאת, מומחי המרכז מדגישים שאל לציבור ליפול לרשתם של משווקי פילטרים וגימיקים שונים לטיהור אוויר שיעילותם לא הוכחה. לדבריהם, אם בוחרים להתקין מערכות מטהרות כלשהן, יש לוודא שמדובר במערכת שיש הוכחות ליעילותה וכי יש להתקינה בצורה נאותה ומקצועית. מעבר לכך, מדגישים שם שוב - הדבר הכי אפקטיבי הוא אוויר צח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully