וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: תינוק נדבק בווריאנט שמדבק פי 50 אלף

בארה"ב בוחנים בדאגה ווריאנט חדש של קורונה שזוהה לאחר שהדביק תינוק וגרם לעומס נגיפי גבוה בצורה יוצאת דופן בגופו. 8 מקרים נוספים זוהו ברחבי המדינה

בווידאו: ארה"ב הנציחה את חצי מיליון קורבנות הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

חוקרים בארה"ב בוחנים בדאגה את האפשרות של קיומו של וריאנט אולטרה מדבק של נגיף הקורונה, בעקבות מקרה של תינוק שבגופו זוהה עומס נגיפי גבוה פי 50,000 מזה שנצפה בחולים צעירים עד כה.

מדובר במקרה של תינוק שטופל במהלך חודש ספטמבר בבית החולים הלאומי לילדים בוושינגטון, והווריאנט של הנגיף שנמצא בגופו זוהה רק לאחרונה לאחר שהגיעו תוצאות הריצוף הגנטי שנערכו לדגימות שנלקחו ממנו. אולם, הרופאים גילו כבר בזמן אמת שהעומס הנגיפי בגופו של התינוק - כלומר, כמות חלקיקי הנגיף שנמצאה בגופו - היה גבוה יותר פי 51,418 מזה שנמצא בגופם של ילדים ותינוקות אחרים שנדבקו ב-Covid-19. למרבה המזל, התינוק הזה הצליח להתאושש ולהחלים, למרות רמות הנגיף הגבוהות שנמצאו בגופו.

עדיין לא ברור כמה נפוץ או כמה מסוכן הווריאנט הזה. בדיקה במסד הנתונים העלתה עוד 8 מקרים של חולים שנדבקו בו בכל ארה"ב, כך צויין במאמר מדעי על וריאנטים של קורונה בילדים, שפורסם עד כה רק בפלטפורמות מקדמיות, ועדיין לא עבר ביקורת עמיתים.

תינוק מחובר להנשמה. ShutterStock
בדיקת הקורונה זיהתה כמות גבוהה בצורה חריגה של הנגיף באפו של התינוק. תינוק בבית חולים/ShutterStock

לדברי החוקרים הווריאנט החדש גורם למבנה שונה של חלבון הספייק, וייתכן שזה הופך אותו למדבק יותר. עדיין לא ברור בצורה חד משמעית האם הווריאנט החדש הוא הסיבה לכמויות העצומות של הנגיף שאותרו בבדיקת המטוש באפו של התינוק בספטמבר.

"יכול להיות שזה רק צירוף מקרים, אבל נראה שכן יש פה הקשר חזק. אם רואים מטופל שיש לו כמויות נגיפיות גבוהות באופן אקספוננציאלי והוא גם נדבק בווריאנט שונה לגמרי ממה שהכרנו עד כה, סביר להניח שיש קשר בין הדברים", אמרה ד"ר רוברטה דביאסי, מנהלת המחלקה למחלות מדבקות בבית החולים לילדים בוושינגטון, בריאיון לוושינגטון פוסט.

נגיף הקורונה. ShutterStock
וריאנט עם מבנה חלבון ספייק שונה, שעשוי להפוך אותו למדבק הרבה יותר. נגיף קורונה, אילוסטרציה/ShutterStock

מהנתונים שנאספו ברחבי העולם עולה שילדים נמצאים בסיכון נמוך יותר לפתח תסמיני מחלה קשים של covid-19. חלק מהמחקרים אף הצביעו על סיכון נמוך יותר להדבקה מילדים, אך אחרים סתרו אותם והעמדה הרשמית של גופי הבריאות הרשמיים בעולם היא שילדים עשויים להיות מקור הדבקה בנגיף. עם זאת, מדענים עדיין לא מבינים באופן מלא את כל ההשלכות הייחודיות שעשויות להיות לקורונה בילדים ותינוקות.

על פי נתוני האקדמיה לרפואת ילדים ואיגוד בתי החולים לילדים בארה"ב, בחמשת החודשים האחרונים מספרם של מקרי הקורונה בקרב ילדים ותינוקות עלה באופן דרמטי. מקרים חמורים של covid-19 בילדים עדיין נחשבים לנדירים, אך הם קיימים ונמצא גם קשר בינם ובין השלכות חמורות לטווח ארוך, כולל נזק מוחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully