וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו ככל הנראה ההדבקה הראשונה מסוגה בקורונה

מקרה עצוב מאוד של אישה שעברה השתלת ריאות ונדבקה בקורונה מהתורם שלה דווח בארה"ב. על אף שגם המושתלת וגם התורם עברו בדיקת קורונה, היא ככל הנראה לא הייתה מדוייקת והמושתלת מתה אחרי חודשיים מהמחלה

בווידאו: ארה"ב הנציחה את חצי מיליון קורבנות הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ארה"ב הנציחה אמש את חצי מיליון האזרחים שלה שמתו מקורונה, כשלכל אחד מהם יש סיפור עצוב ומשפחה מאחוריו. בדוח שהתפרסם השבוע דיווחו רופאים מארה"ב על מקרה נדיר של אישה שעברה השתלה של שתי ריאות ונדבקה בקורונה, במה שנראה כמו הדבקה ראשונה שאירעה בצורה הזאת.

האישה, ששמה לא פורסם, סבלה ממחלת ריאות חסימתית כרונית ומתה בסתיו האחרון, חודשיים לאחר ניתוח ההשתלה שעברה במישיגן. זה המקרה המאושר הראשון שבו הנגיף מועבר באמצעות השתלה, והוא מוביל לקריאות לבדיקה יסודית יותר של התורמים. במקרה זה, צוותי בית החולים האוניברסיטאי באן ארבור ערכו את הבדיקות הרגילות בדגימות אף וגרון מהתורם, שמת בתאונת דרכים. הוא נמצא שלילי, אך לא נערכו בדיקות בדרכי הנשימה התחתונות.

מה שהרופאים לא הבינו אז זה שהנגיף נמצא עמוק בתוך ריאות התורם - דבר שאושר בדגימות שנערכו רק לאחר שהמושתלת החלה לסבול מבעיות נשימה ולב והגיעה לקריסת מערכות. בדוח שפורסם בכתב העת American Journal of Transplantation, החוקרים אומרים שבדיקות יסודיות יותר צריכות להיות חלק מפרוטוקול ההשתלה.

דלקת ריאות. ShutterStock
הריאות שהיו אמורות להציל אותה גרמו למותה. צילום רנטגן/ShutterStock

"לא היינו משתמשים בריאות אם הייתה לנו בדיקת 19-COVID חיובית", אומר ד"ר דניאל קאול, מנהל השירות למחלות זיהומיות בהשתלות במישיגן וכותב שותף לדוח. "עשינו את כל הסינון שאנחנו בדרך כלל עושים ויכולים לעשות", אמר קאול. המחלה של המושתלת החלה שלושה ימים לאחר הניתוח, היא החלה לסבול מחום, לחץ הדם שלה צנח והיא התקשתה לנשום. כל אלה גרמו לשוק ספטי בגופה.

ארבעה ימים לאחר ההשתלה, המנתח שטיפל בריאות התורם וביצע את הניתוח נמצא חיובי לקורונה גם כן. בדיקה גנטית העלתה כי המושתלת והמנתח נדבקו על ידי התורם. עשרה חברים נוספים בצוות ההשתלות נמצאו שליליים.

מצבה הרפואי של המושתלת התדרדר במהירות, והיא פיתחה כשל איברים רב מערכתי. הרופאים ניסו טיפולים ידועים כמו רימידיסיבר ופלסמת דם של מחלימים, אך הם לא הועילו. בסופו של דבר, היא חוברה למכונת ECMO, אך למרבה הצער מתה 61 יום לאחר ההשתלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully