וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתרון היקר של גווינת' פאלטרו לתסמיני קורונה מתמשכים

במאמר שפרסמה באתר הלייפסטייל שלה Goop חשפה השחקנית שהיא חלתה בקורונה בשלב מוקדם של המגיפה ומתמודדת מאז עם תסמינים שלא חלפו. הפיתרון שלה? טי שירט ב-125 דולר ועוד כמה מוצרים מאוד יקרים

גווינת' פאלטרו עם אימה ובתה מנסות מוצרים של GOOP/אינסטגרם

בעתות מצוקה, כשהזמנים קשים והתקווה היא במשורה, מה צריכים האנשים כדי להתעודד אם לא אויב משותף להתאגד נגדו? קבלו את גווינת' פאלטרו, האישה שרוצה למכור לכם נעלי הרים במאות דולרים תחת ההבטחה העמומה שזה יעזור לכם להחלים מהר יותר מקורונה.

השחקנית וכוהנת הלייפסטייל בעיני עצמה גווינת' פאלטרו פרסמה באתר שלה Goop מאמר שבו היא מספרת שהיא חלתה ב-Covid-19 ב"שלב מוקדם" של המגיפה (היא אינה מציינת בדיוק מתי חלתה) וכי מאז היא מתמודדת עם כמה מהתסמינים המתמשכים שמדווחים על ידי לא מעט מחלימי קורונה.

פאלטרו מספרת כי היא סובלת מתשישות ומערפל מוחי וכן, שבדיקות דם שערכה בינואר חשפו שרמות הדלקת בגופה גבוהות מאוד. השחקנית שידועה בחיבתה לשלל טיפולים אלטרנטיביים פנתה לוויליאם קול, יועץ לרפואה פונקציונלית (מה שזה לא יהיה), שהתאים לה דיאטה שהוא מכנה "צום אינטואיטיבי" (ספרו על השיטה צפוי לצאת לאור בשיתוף פעולה עם Goop), כדי להתמודד עם הבעיה הזאת. במסגרת הדיאטה החדשה, שלדברי פאלטרו היא סוג של דיאטת קטו צמחית, היא צמה מדי יום עד השעה 11 בבוקר. בנוסף, היא נמנעת לחלוטין מסוכר ומאלכוהול.

היא סיפרה גם שהיא נוטלת בימים אלה יותר תוספי תזונה, במיוחד אבץ וויטמין C: "שוויל (וויליאם קול) אומר שהם קריטיים עבורי כרגע", כתבה. בהמשך הכתבה - תיראו מופתעים - פאלטרו ממליצה על מגוון מוצרים שהיא נעזרת בהם בתקופה הנוכחית כדי להתמודד עם התסמינים המתמשכים שלה (מה שמכונה Long Covid), והנה רשימה חלקית שלהם:

  • שמיכת סאונה עם אור אינפרא-אדום 500$
  • סרום לפני עם חומצה היאלרונית וויטמין סי 125$
  • גופיית אימון 145$
  • נעלי טיולים 220$
  • טישירט Goop 125$
  • שרשרת עם תליון 8,600$

מיותר לציין שאין כל תמיכה מחקרית לסיוע של אף אחד מהמוצרים היקרים הללו להחלמה מ-Covid-19. אפילו לתוספי התזונה שפאלטרו לוקחת כי הם "קריטיים" לה כרגע אין ראיה מדעית שקושרת בינם ובין החלמה מהירה או טובה יותר מההשלכות ארוכות הטווח שמלוות חלק מהמחלימים מקורונה.

על תוספי תזונה עוד אפשר להתווכח (למרות ששוב, מחקר שפורסם בשבוע שעבר קבע שאין הוכחה לכך שאבץ או ויטמין C מסייעים להאיץ את ההחלמה מ-Covid-19), אבל מה תועיל לכם שרשרת זהב או גופיית אימון שעולה יותר ממנוי חודשי בחדר כושר? כל אלה ככל הנראה לא יעשו יותר מדי לבריאות שלכם, אבל הם בהחלט יפרנסו היטב כמה אנשים במטה Goop בקליפורניה. נו, בסדר. גם להניע את הכלכלה זה חשוב.

טי שירט ב-125 דולר ושרשרת ב-8,600 דולר - מתוך רשימת המוצרים המומלצים של Goop להתמודדות עם תסמיני קורונה מתמשכים. אתר Goop, צילום מסך
מוזמנים לגלגל עיניים. מוצרים שפאלטרו נעזרת בהם בתקופת ההחלמה שלה מלונג קוביד/צילום מסך, אתר Goop

זו לא הפעם הראשונה שפאלטרו והאתר שלה ממליצים על שלל טיפולים ומוצרים באיצטלות בריאותיות - Goop ופאלטרו עצמה ספגו לא מעט ביקורת לאורך השנים בשל כך, והיתה גם לפחות תביעה משפטית אחת בנושא, שגם גרמה לאתר להוסיף גילוי נאות על חלק מהכתבות שהם מפרסמים, שמבהיר כי לא מדובר בייעוץ רפואי.

אבל נדמה שבמקרה הזה, פאלטרו ו-Goop חצו קו אדום חדש - זה כבר לא כתבות קיקיוניות על ביצי ג'ייד לווגינה או ציפיות משי במחיר מופקע שמבטיחות להעלים קמטים. מגיפת הקורונה היא משבר עולמי חמור וההשלכות ארוכות הטווח של מחלת Covid-19 רק מתחילות להתברר למחלימים ולרופאים ברחבי העולם.

גווינת' פאלטרו. GettyImages
קטעים כאלה ממש מקשים עלינו לחבב אותך. פאלטרו/GettyImages

המאמר של פאלטרו היה מספיק מקומם כדי לזכות בתגובה רשמית של שירותי הבריאות באנגליה - פרופ' סטיבן פואיס, המנהל הרפואי הכללי של שירותי הבריאות (NHS) כינה בריאיון לגרדיאן הבריטי את העצות של פאלטרו "הטעיה". "לאחרונה גיליתי שגווינת' פאלטרו סובלת מההשפעות המצערות של Covid. אנחנו שולחים לה איחולי החלמה, אבל חלק מהפיתרונות שהיא מציעה הם לא ממש הדברים שאנחנו היינו ממליצים עליהם. קוביד מתמשך הוא משהו שיש לקחת ברצינות ולהתמודד איתו בעזרת מדע אמיתי. לכל המשפיענים למיניהם יש חובה ואחריות סביב הסוגיה הזאת".

איפה האתיקה?

מיליוני אנשים שהחלימו מקורונה מדווחים על תסמינים שממשיכים לתקוף אותם גם שבועות וחודשים אחרי ההחלמה - החל מעייפות וערפול מוחי ועד לתופעות מפחידות ומלחיצות יותר כמו קוצר נשימה, אובדן שיער ואפילו נשירת שיניים. מכיוון שקורונה היא מחלה חדשה יחסית, גם החוקרים והרופאים עדיין לומדים אותה ולא תמיד יודעים להציע תשובות ומענה לאותם חולים שכמהים לדעת מתי סוף סוף יחושו בשיפור ויחזרו לעצמם.

העובדה שב-Goop לא מהססים לשחק על החרדות הללו ולהציע לאנשים נואשים תקווה עם תג מחיר של מאות ואלפי דולרים מבלי שיש מאחוריה בדל של ראיה מדעית, היא בעיני רבים מעשה שפל ולא אתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully