וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל קדימות בחיסון לקורונה בגלל טעות הקלדה מצחיקה

טעות הקלדה בתיקו הרפואי של צעיר בריטי הובילה לכך שהוא סווג כנמוך קומה עם BMI מפלצתי ולכן קיבל קדימות בחיסון. הוא אמנם החליט לחכות בסבלנות לתורו, אבל לא לפני שהוא השתעשע קצת עם הסיפור הזה

בווידאו: שר הבריאות הגרמני מבטיח להעלות את קצב החיסונים/צילום: רויטרס

גבר בריטי צעיר הופתע יום אחד לקבל טלפון מהמרפאה המקומית שהזמין אותו לבוא ולקבל חיסון לקורונה. מבצע החיסונים בבריטניה עדיין מתמקד בקבוצות הסיכון של אנשי רפואה, קשישים ובעלי מחלות רקע, ועדיין לא החלו לחסן שם את הצעירים והבריאים. לכן, העיתונאי ליאם ת'ורפ, שעובד במערכת העיתון Echo בליברפול, הופתע לקבל שיחת טלפון יום אחד מהמרפאה שהזמינה אותו לבוא ולהתחסן לקורונה. ת'ורפ, צעיר ללא מחלות רקע, לא הבין מדוע הוא זכה לתענוג הזה.

"ברור שזאת הצעה שלא כדאי לי לסרב לה, לאף אחד לא כדאי להגיד לא כשמציעים לו חיסון. אבל אני קצת מבולבל ולא מבין למה מציעים לי להתחסן עכשיו כשיש עוד רבים מקבוצות הסיכון שלא הספיקו להתחסן עדיין", תהה ת'ורפ בציוץ שפרסם בטוויטר שלו. למחרת הוא החליט לבדוק את הנושא עם רופא המשפחה שלו, הוא צלצל למרפאה ואז התבררה הטעות המשעשעת שהתחילה את השתלשלות העניינים.

בתיק הרפואי של ת'ורפ צויין שגובהו הוא 6.2 ס"מ במקום לכתוב את אותו הנתון בשיטת המדידה הנהוגה בבריטניה המשתמשת ב-feet (רגל) ואינצ'ים. גובהו האמיתי של ת'ורפ הוא 187 ס"מ (שהם 6 רגל ו-2 אינצ'ים). שקלול של הגובה השגוי עם משקלו (הנכון) הוביל לציון BMI מופרך בגובהו, מה שהכניס את ת'ורפ לקבוצת סיכון ל-covid-19 וקידם אותו משמעותית בתור לחיסונים.

תור לקבלת חיסון לקורונה מחוץ לחנות סגורה המשמשת כמרכז חיסונים בקנט, בריטניה, 28 בינואר 2021. רויטרס
בריטניה עדיין לא סיימה לחסן את קבוצות הסיכון של הקשישים ובעלי מחלות הרקע. אזרחים בריטים עומדים בתור לקבל חיסון לקורונה מחוץ לתחנת חיסונים בקנט, אנגליה/רויטרס

למעלה מ-15 מיליון בריטים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה שלהם, וכעת הרשויות שם מתחילות להרחיב את מעגל המתחסנים גם לקבוצות סיכון נוספות, אחת מהן הם הסובלים מהשמנת יתר והשמנת יתר חולנית, שמצויים בסיכון מוגבר לתחלואה קשה ולתמותה בעקבות הידבקות ב-covid-19.

"השמנתי קצת בסגר, אבל לא עד כדי כך... כשסיפרתי לאמא שלי שאני מוגדר כסובל מהשמנת יתר קלינית היא אמרה: 'אולי זו קריאת השכמה עבורך'", המשיך ת'ורפ לצייץ בהומור בעקבות הבלבול. גם העוקבים בטוויטר היו משועשעים מקומדיית הטעויות הזאת, כמה מהם הציעו לת'ורפ לנסות בכל זאת את מזלו, להגיע לתחנת החיסונים בזחילה או בעמידה שפופה כדי להראות כמו מישהו שגובהו 6 סנטימטרים, אחרים תהו למה אף אחד לא יצר קשר קודם לכן לשאול לשלומו של האיש השמן ונמוך הקומה ביותר בממלכה.

בסופו של דבר ת'ורפ עידכן שהוא ויתר על החיסון, משום שהוא חושב שהדבר הנכון לעשות זה לחכות לתורו בסבלנות. אבל שהוא שמח מאוד על ההזדמנות שעלתה בחלקו להשתעשע קצת עם הסיפור הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully