וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריטניה ידביקו אנשים בריאים בקורונה במסגרת מחקר חדש

בניסוי ראשון מסוגו על נגיף הקורונה מדענים ידביקו קרוב למאה בני אדם בריאים בנגיף הקורונה, כשהמטרה היא השגת מידע חשוב על דרכי ההדבקה של הנגיף, כמו גם על דרכי ההתמודדות של המערכת החיסונית שלנו

נתניהו: יש לחסן 90% מגילאי 50 ומעלה בתוך שבועיים/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

החיסונים יעילים, את זה אנחנו כבר יודעים, אבל עדיין יש עוד הרבה מה ללמוד על הקורונה לפני שבכלל נתחיל לחשוב על להפטר ממנה. מחקר ראשון מסוגו בעולם שעתיד להדביק אנשים בקורונה יתחיל בבריטניה בתוך חודש, לאחר אישור גוף האתיקה של הניסויים הקליניים בבריטניה. המחקר יכלול עד 90 מתנדבים מבוגרים בריאים שנבחרו בקפידה בגילאים 18 עד 30 שייחשפו ל-Covid-19 בסביבה בטוחה ומבוקרת, כך מדווחים בגרדיאן הבריטי.

ניסויי אתגר אנושיים (Human Challenge Studies) לקורונה נועדו לבסס את הכמות הקטנה ביותר של הנגיף הדרושה בכדי לגרום למחלה, לבדוק את תגובת המערכת החיסונית של הגוף ולחקור כיצד הנגיף מועבר מאדם לאדם.

חובשים ומדענים יעקבו באופן צמוד אחרי המשתתפים 24 שעות ביממה לאחר חשיפתם לנגיף. הצוות מוסיף כי הנגיף שישמש לניסוי המבוקר יהיה הגרסה שהסתובבה בבריטניה בשנה שעברה ולא זו שהופיעה לאחרונה, וידועה בשם ה"מוטציה הבריטית". מוטציה זו מדבקת יותר ב-70 אחוזים מהגרסה הראשונית, אך ככל הנראה אינה קטלנית יותר.

מטרת הניסוי היא להעניק לרופאים וחוקרים הבנה רבה יותר על ה-covid-19 כמו התגובה החיסונית הנדרשת כדי להגן על החולה, וכמובן סיוע בפיתוח חיסון וטיפול. המחקר נתמך בהשקעה של 33.6 מיליון ליש"ט, שהם כ-151 מיליון שקלים, מממשלת בריטניה, ולאחר הניסוי הראשוני יעבור לשלב של המשתתפים שקיבלו חיסונים נגד הקורונה.

תור לקבלת חיסון לקורונה מחוץ לחנות סגורה המשמשת כמרכז חיסונים בקנט, בריטניה, 28 בינואר 2021. רויטרס
רוצים לנצח את הנגיף. אנשים בבריטניה בתור להתחסן/רויטרס

ניסויים שכאלה אינם חדשים והם מילאו בעבר תפקיד בפיתוח טיפולים במחלות אחרות כמו כולירה, מלריה ושפעת. "אמנם חלה התקדמות חיובית מאוד בפיתוח החיסונים, אך אנו רוצים למצוא את החיסונים הטובים והיעילים ביותר לשימוש לטווח הארוך יותר", אמרו בגוף האתיקה של בריטניה. "מחקרים אנושיים אלה יתקיימו כאן בבריטניה ויסייעו להאיץ את הידע של המדענים כיצד משפיע נגיף הקורונה על אנשים ויכול בסופו של דבר לקדם את ההתפתחות המהירה של החיסונים".

החוקר הראשי של המחקר, ד"ר כריס צ'יו ממכללת אימפריאל קולג' בלונדון, אמר כי "אנו מבקשים מתנדבים בגילאי 18 עד 30 שיצטרפו למאמץ המחקר הזה ויסייעו לנו להבין כיצד הנגיף מדביק אנשים וכיצד הוא עובר כל כך בהצלחה בינינו. מטרתנו בסופו של דבר היא לקבוע אילו חיסונים וטיפולים פועלים בצורה הטובה ביותר בהכחדת מחלה זו, אך אנו זקוקים למתנדבים שיתמכו בנו בעבודה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully