זה המילוי הכי בריא שיש לאוזני המן

הוא מופיע בתפריט של רבים מאיתנו רק פעם בשנה, וגם זה בקושי, אבל אצל אחרים הוא מככב על בסיס יומי. מה הופך את הפרג, ספק תבלין ספק זרע, לאחד המרכיבים הבריאים במטבח שלנו, ובאוזני ההמן כמובן

25/02/2021
למה דווקא פרג? אופה ממלא אוזני המן בפרג(צילום: אפיק גבאי)

לא ברור כל כך למה בחרו למלא את אוזני המן - המאכל שהאופייני לפורים - דווקא בפרג. יש שאומרים שזה נועד לגרש את האורחים. בין אם אתם מחובבי הפרג (איך אפשר לא) ובין משונאיו, אי אפשר להתכחש שהפצצה הבריאותית הזו - וגם הקלורית למרבה הצער (500 קלוריות למאה גרם) - שמעטרת לא מעט מתכונים, יכולה להועיל לנו מאוד לבריאות. הה כמה מהיתרונות של הפרג:

1. מכיל ויטמינים ומינרלים חשובים
הפרג עשיר מאוד במינרלים חשובים לגוף. כך למשל הוא מכיל כמות גדולה מאוד של סידן וב-100 גרם פרג יש 1,500 מ"ג סידן, פי 15 יותר סידן ממוצרי חלב. בנוסף, הפרג מכיל אשלגן שמסייע לשמור על מאזן תקין של נוזלים ואלקטרוליטים בגוף, מגנזיום החשוב למערכת הלב וכלי דם, מנגן, שחשוב לבריאות העצם וקרישת הדם, אבץ לחיזוק מהערכת החיסונית והשיער וברזל המסייע בהעברת חמצן לתאים. בנוסף הפרג מכיל ויטמינים ממשפחת ויטמיני B ונוגדי חמצון חשובים.

עוד בוואלה!

לא לבטלה: 5 זרעים בריאים שכדאי לכם להוסיף לתזונה שלכם

לכתבה המלאה

2. מסייע לפעילות מערכת העיכול
הקליפה החיצונית של פרג היא מקור טוב לסיבים תזונתיים. 100 גרם פרג גולמי מספק 19.5 גרם, שהם 51 אחוזים מהרמות היומיות המומלצות של סיבים.

סיבים תזונתיים תורמים לפעילות סדירה של המעיים ומערכת העיכול ומסייעים לתחושת שובע וירידה במשקל. סיבים אלה מסייעים בהגדלת נפח הצואה על ידי ספיגת מים במערכת העיכול ובכך מקלים על בעיות עצירות.

3. מסייע בהורדת כולסטרול
הטעם הארומטי האגוזי הייחודי של הפרג נובע מנוכחות חומצות שומן רבות ושמנים נדיפים אתריים, המהווים כ-50 אחוזים ממשקלו. הזרעים עשירים במיוחד בחומצות אולאיות ולינולאיות. חומצה אולאית, חומצת שומן חד בלתי-רוויה, מסייעת בהורדת LDL ה-"כולסטרול רע" ובהעלאת רמות ה-HDL - "הכולסטרול הטוב" בדם.

כמה קטן, ככה עוצמתי. פרג(צילום: ShutterStock)

4. מסייע בשיכוך כאבים
צמח הפרג מכיל תרכובות מרגיעות כמו מורפיום, קודאין, תיאביין, ואלקלואידים אחרים הידועים בתכונותיהם לשיכוך כאבים, להרגעה ושינה. תרכובות אלה נמצאות לרוב בתרופות המיועדות לשימושים אלה. אלקלואידים אלה קיימים בדרך כלל בשרף הפרג ולא בזרעים כך שאין ממה לחשוש, במיוחד אם אתם צורכים אותו במתינות. רק תזהרו לא לאכול אותו לפני בדיקות חשובות כמו שקרה לאימא הזו.

5. מחזק את העצמות
זרחן, יחד עם סידן, מהווים חלק מרקמת העצם, ואילו מנגן מייצר קולגן - חלבון המגן על העצמות מפני נזק. בפרג יש את שלושת המינרלים החשובים האלה. צריכת מנה של 2 כפות זרעי פרג מגבירה את צריכת הזרחן ב-153 מיליגרם - 22 אחוזים מצריכת הזרחן היומית המומלצת - ומספקת 65 אחוזים מצריכת המנגן היומית לנשים ו-51 אחוז לגברים. אגב, הנוכחות של המינרלים האלה מסייעת גם בשמירה על שיניים חזקות.

  • פרג
  • אוזני המן
  • פורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully