וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ענק גילה: לאנשים האלה סיכון כפול לחלות בקורונה

גם עכשיו, למעלה משנה אחרי התפרצות נגיף הקורונה, חוקרים מגלים עוד ועוד פרטים על אוכלוסיות שעלולות להיות פגיעות יותר. מחקר גדול ומקיף מארה"ב גילה שיש אוכלוסיה שצריכה הגנה מירבית מפני הנגיף

בווידאו: משלחת ארגון הבריאות העולמי קובעת שלא סביר שהקורונה דלפה ממעבדה/צילום: רויטרס

מתחילת המגיפה, המציאות הראתה כי אנשים מבוגרים, בטח כאלה עם מחלות רקע, נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בקורונה. מחקר חדש שנערך על מיליוני רשומות רפואיות בארצות הברית מצא כי לאנשים עם דמנציה היה סיכון משמעותי יותר להידבק בנגיף הקורונה, והם היו בעלי סיכוי גבוה יותר להתאשפז ולמות מהנגיף, מאשר אנשים ללא דמנציה.

לא ניתן היה להסביר לחלוטין את הסיכון שלהם על ידי מאפיינים משותפים לאנשים עם דמנציה שהם גורמי סיכון ידועים לקורונה: זקנה, מגורים בבית אבות ומצבי רקע כמו השמנת יתר, אסתמה, סוכרת ומחלות לב וכלי דם. גם לאחר שהחוקרים שיקללו את המשתנים האלה למחקר, אמריקנים עם דמנציה היו עדיין בסיכון כפול לקבל Covid-19 מסוף הקיץ שעבר.

"המחקר די משכנע בכך שהוא מציע שיש משהו בדמנציה שהופך אותך לפגיע יותר", אמרה ד"ר קריסטין יפה, פרופסור לנוירולוגיה ופסיכיאטריה באוניברסיטת קליפורניה, סן פרנסיסקו, שלא הייתה מעורבת במחקר.

המחקר מצא כי אנשים ממוצא אפרו-אמריקני עם דמנציה היו בסיכון כמעט פי שלושה מאשר אנשים לבנים עם דמנציה להידבק בנגיף, ממצא שלדעת מומחים סביר להניח כי משקף את העובדה שאוכלוסייה זו נפגעה ככלל באופן לא פרופורציונלי במהלך המגפה. "מחקר זה מדגיש את הצורך להגן על חולים עם דמנציה, במיוחד על האוכלוסיות הפגיעות", כתבו המחברים.

תרופות 
באחד מבתי האבות
בשכנות ותיקים 16 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
פגיעים אפילו יותר. זקנים בבית אבות/ראובן קסטרו

המחקר הובל על ידי חוקרים מאוניברסיטת קייס ווסטרן ריזרב שניתחו רשומות בריאות אלקטרוניות של 61.9 מיליון אנשים בגילאי 18 ומעלה בארצות הברית החל מה-1 בפברואר ועד ה -21 באוגוסט 2020. הנתונים שנאספו הגיעו מ-360 בתי חולים ו- 317,000 ספקי שירותי בריאות בכל 50 המדינות.

רונג שו, פרופסור לאינפורמטיקה ביו-רפואית בקייס ווסטרן והמחבר הראשי של המחקר, אמר כי היו השערות האם אנשים עם דמנציה נוטים יותר לזיהום ולנזק כתוצאה מקורונה. "חשבנו, 'יש לנו את הנתונים, אנחנו יכולים פשוט לבדוק את ההשערה הזו'", אמר ד"ר שו.

החוקרים מצאו כי מתוך 15,770 חולים עם קורונה ברשומות שניתחו, 810 סבלו גם מדמנציה. כאשר החוקרים הסתגלו לגורמים דמוגרפיים כלליים - גיל, מין וגזע - הם גילו כי לאנשים עם דמנציה יש סיכון של יותר מפי שלושה לחלות ב-Covid-19. כאשר הם הכניסו גורמי סיכון ספציפיים לקורונה כמו מגורים בבית אבות ותנאים פיזיים בסיסיים למשוואה, הפער נסגר במקצת, אך אנשים עם דמנציה עדיין היו בסיכון כפול להידבק.

אבל חולים אלה הם לא הקבוצה הפגיעה היחידה לקורונה שהתגלתה לאחרונה. רק השבוע פורסם מחקר חדש שכלל 7,400 משתתפים בניו יורק, כולם נבדקו ונמצאו מאומתים לקורונה, שממצאיו הראו כי שסיכוייהם של חולי סכיזופרניה למות מקורונה גבוהים פי שלושה ביחס לאנשים שנדבקו ולא מאובחנים עם ההפרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully