וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בדיקות קורונה רקטליות מדויקות יותר?

בדיקות קורונה במסגרתן מוחדר המטוש לעומק הגרון ובמעלה הנחיריים הן לא הדבר הכי נעים בעולם, אבל תאמינו לנו - זה יכול להיות יותר גרוע, ובסין זה באמת נהיה יותר גרוע

בווידאו: סין טוענת שהיא אוכפת בקפדנות את תקנות הקורונה/צילום: רויטרס

רשויות הבריאות בסין החלו לערוך את בדיקות הקורונה בגישה אנאלית, במסגרתה ניטלת דגימת המטוש מהרקטום, ולא כפי שנעשתה עד כה - מהאף והגרון. לדבריהם בדיקה זו מדויקת יותר ומפספסת פחות מקרים של covid-19. כך מדווח האתר Gizmodo.

על פי דיווח בסוכנות החדשות הסינית Global Times, "מחקרים הראו שנגיף הקורונה שורד זמן רב יותר ברקטום ובצואה מאשר בנקבי הגוף העליונים". אבל לא כולם מסכימים עם שיטת הבדיקה החדשה וההנמקות שמאחוריה. בוושינגטון פוסט דווח ששינוי הבדיקה עורר "דיון ציבורי סוער ולא מעט תרעומת".

סקר שנערך ברשת החברתית הסינית Weibo העלה שכ-80 אחוזים מהמשיבים ענו ש"לא יסכימו לקבל" את שיטת הבדיקה החדשה. "כל הצדדים המעורבים בבדיקה כזו יהיו מובכים", כתב אחד המגיבים ברשת החברתית.

בדיקת קורונה בברלין, גרמניה 14 באוקטבור 2020. AP
דגימות רקטליות מצליחות לזהות יותר מקרים שעלולים להתפספס בבדיקה רגילה. בדיקת קורונה בברלין/AP

אולם יש גם מומחים שסבורים שזה כן רעיון טוב - ד"ר לי טונגז'נג מבית החולים יואן בבייג'ינג אמר בריאיון לרשת הטלוויזיה CCTV כי "ביצוע יותר דגימות מטוש רקטליות עשוי לשפר את שיעור הזיהוי של מאומתים ולהפחית את מספר המקרים המאומתים שהבדיקות הרגילות מפספסות". בכל אופן, נראה שבשלב זה מבצעים את הבדיקות הרקטליות רק באיזורי התפרצות של הנגיף, שבהם גם חל סגר כללי.

עם זאת, יש גם רופאים בסין שלא מתלהבים מהחידוש הזה. אחד מהם אמר בריאיון ל-Global Times כי "היו מקרים שבהם נגיף הקורונה אותר בצואה, אך עד כה לא ראינו הוכחה שמערכת העיכול ותוצריה הן מקורות הדבקה ב-covid-19".

שיא של 7 חודשים: התפרצות קורונה במחוז שינג'יאנג בסין, מיליונים ייבדקו 
26.10.20. רויטרס
בדיקות קורונה המוניות לאחר התפרצות במחוז שינג'יאנג בסין, אוקטובר 2020/רויטרס

מאז פרוץ המגיפה לפני קצת יותר משנה, שיטת הבדיקה הנפוצה והאמינה ביותר שמתבצעת בכל מקום היא בדיקת ה-PCR. במסגרתה, מטוש ארוך וגמיש מוחדר ללוע של הנבדק על ידי הבודק ונוטל דגימה מהגרון. לאחר מכן, אותו המטוש מוחדר דרך הנחיריים אל מערות האף. המטרה היא לאסוף דגימות מתוך דרכי הנשימה, שהן אזור ההתמקמות של הנגיף ודרכן הוא מדביק ומדבק.

מספר מחקרים מצאו שנגיף הקורונה ושיירים שלו עשויים להיות נוכחים בצואה של מחלימים גם לאחר שהם מקבלים תוצאה שלילית בבדיקת קורונה. באחד מהם נמצאה נוכחות של הנגיף בצואה גם קרוב לשבועיים לאחר ההחלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully