וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הפיתרון הרפואי לעיגולים שחורים מתחת לעיניים?

ד"ר מוניקה אלמן

9.2.2021 / 10:02

כהויות, שקיות, קמטוטים וצניחה - העיניים הן אולי חלונות לנשמה אבל הן גם חלון הראווה של הגיל שלנו ומרכזות כמה מהבעיות המטרידות ביותר שמגיעות עם הגיל. מה הפיתרון הרפואי לכל בעיה כזאת? מומחית מסבירה

אישה מביטה בעצמה במראה. ShutterStock
עם הזמן מופיעים סביב העיניים כל מיני סימנים שגורמים למראה עייף ומבגר. אישה בוחנת את עיניה במראה/ShutterStock

הפתגם הידוע אומר שעיניים הן חלונות לנשמה, אך למרבה הצער הן יכולות להיות גם חלון ראווה שמציג בצורה ברורה, לעתים ברורה מדי, את הגיל שלנו וההתמודדות של הגוף שלנו עם פגעי הזמן. שקיות נפוחות, עיגולים שחורים, קמטוטים וצניחת עפעפיים הן רק חלק מהבעיות שעם הזמן עלולות להופיע סביב העיניים ולשוות להן מראה עייף ומבוגר. איך מטפלים בכל הבעיות הללו ומה הפיתרון הרפואי המדוייק לכל אחת מהן?

עודף עור בעפעפיים
עודף העור בעפעפיים נובע משינויים ביולוגיים, גנטיים, מימיקה ואובדן נפח ושומן. זו תופעה שניתן לראות אצל נשים וגברים כאחד, החל מגיל 50 לערך. עודפי עור מתחילים לרוב בעפעף העליון. זו תופעה פיזיולוגית שנובעת מאובדן הגמישות של המרכיבים האלסטיים בעור העפעף ובצדי העיניים עקב התרוקנות רקות הראש.

אם הבעיה לא תטופל היא עלולה להחמיר עד כדי כיסוי או הפרעה לשדה הראייה. הטיפולים האפשריים נגזרים מדרגת החומרה של המצב - יש מספר טיפולים שמרניים ולא פולשניים שיכולים לדחות את הצורך בניתוח כמו טיפול טכנולוגי בתדרי רדיו RF. טיפול זה נעשה במרפאה, ובמסגרתו כוויה מבוקרת של העור גורמת לחימום של העור ללא כאב, ללא דימום. הטיפול תורם לכיווץ העור ולשיפור המרקם. תופעות לוואי אפשריות הן מעט בצקת וגלד שחולפים מעצמם תוך ימים ספורים.

אישה מבוגרת ומטופחת. ShutterStock
גם בצניחת עפעפיים או בעודפי עור ניתן לעתים לטפל בצורה לא פולשנית. אישה מבוגרת ומטופחת/ShutterStock

טיפול לא פולשני נוסף הוא הפלסמאז אשר מאייד את העור העודף. החזרה לפעילות שגרתית היא מיידית, להשגת התוצאה הרצויה יש לחזור על הטיפול אחת לשבועיים ולאחריה יש לבצע טיפול תחזוקה אחת לחודשיים.

וישנה גם אפשרות לטיפול בעפעפיים משולב בהרמת מצח באמצעים זעיר פולשניים (טיפול טכנולוגי או טיפול בעזרת חוטים ללא ניתוח). טיפול זה משנה דרמטית את הפנים ומשווה למטופלים מראה צעיר יותר.

צניחת עפעפיים
צניחת עפעפיים מחייבת לרוב התערבות כירורגית, לעיתים בעזרת אבחנה טובה ומקצועית ניתן לדחות או לייתר את הצורך בניתוח. הטיפול המחליף משתמש בעזרת טכנולוגיות וחוטים המוחדרים אל מתחת לעור.

פיגמנטציות סביב העיניים
שינוי צבע סביב העיניים ובעיקר מתחת לעיניים, הוא בעיה מאוד שכיחה ויש לכך הרבה סיבות כמו גם הרבה אבחנות. מאד חשוב לבחור את שיטת הטיפול הנכונה כמובן בעזרת רופא עור או רופא עיניים המומחה בתחום. לעיתים קרובות זה נגרם עקב שקעים מתחת לעיניים שיוצרים צל, או מכלי דם שטחיים באזור זה שיוצרים מראה של כתם כהה. במקרים אלו ניתן לטפל בעזרת מריחת סרום פעמיים ביום ובשילוב של הזרקת חומרי מילוי ייעודיים.

אישה מורחת קרם עיניים. ShutterStock
כהות מתחת לעיניים יכולה להיות בעיית פיגמנטציה או להיגרם משקעים או נסיגת העור. אישה צעירה מורחת קרם עיניים/ShutterStock

שקעים מתחת לעיניים
נסיגת העור בארובת העין בחלקה התחתון מוכרת כבעיה אסתטית ונשים רבות סובלות ממנה. באובדן נפח הקשור לשינויים במבנה עצמות הפנים ניתן לטפל בעזרת הזרקת חומצה היאלורונית בסמיכות נמוכה. הטיפול קל אך דורש מיומנות גבוהה מאוד בכדי לא לפגוע במערכת העצבים, בכלי הדם או בעין. מדובר בטיפול פשוט ובטוח, המשנה את פני המטופלת באופן בולט.

קמטים
קמטים או קמטוטים מסביב לעיניים הם תופעה נפוצה שמתחילה כבר בשנות ה-30 לחיינו. רצוי להתחיל לטפל בהם מוקדם, כדי לקבל תוצאות איכותיות עם חלוף השנים. יש מגוון של טיפולים כמו לייזר, IPL, טיקסל ועוד, אך ניתן להשתמש גם בחומרי מילוי ובוטוקס.

נגעים סביב העיניים
עור עייף עובר שינויים רבים ובעיקר שינויים ניווניים (דגנרטיבים), שבחלקם מופיעים סרחי עור, יבלות קטנות, פיגמנטציות עם שינוי מרקם העור שנראים כבלוטות שיוצאות מהעור ועוד. גם כאן קיימים טיפולים לא פולשניים משולבים כגון: טיפולי לייזר, טיקסל, RF וטיפולים זעיר פולשניים ופולשניים.

קמטי צחוק ליד העיניים. ShutterStock
הם מופיעים מוקדם, ולכן גם כדאי להתחיל לטפל בהם מוקדם. קמטוטים סביב העיניים/ShutterStock

נפיחות מתחת לעיניים
נפיחות המופיעה מתחת לעיניים ובצדדיהן עשויה לנבוע מבעיה בצינור או בשק הדמעות ולעיתים גם משקיות שומן תת עוריות. במקרים מסויימים ניתן לטפל בנפיחות באמצעים טכנולוגיים ולהקטין אותה, אך במקרים שבהם הגרום הוא חסימה ממשית או בעיה אנטומית בדרכי הדמעות ייתכן שיידרש פיתרון כירורגי.

FOX EYES
אח הטיפולים הטרנדיים בתקופה האחרונה הוא הרמה של הקצה החיצוני של הגבה, כך שהמראה שמתקבל הוא כשל עיני שועל, מראה ייחודי שמחמיא לרוב סוגי הפנים, מסייע "למשוך" את תווי הפנים כלפי מעלה ומעניק מראה צעיר, ערני ומתוח יותר. הטיפול יכול להתבצע באמצעות מגוון של טכניקות שונות, לא ניתוחיות, לצורך הרמת ועיצוב אזור העין והגבה. עם זאת, חשוב לדעת שיש לא מעט מבנים אנטומיים שלא מתאימים לטיפול הזה.

ד"ר מוניקה אלמן, היא רופאת עור בכירה ובעלת רשת מרפאות עור ואסתטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully