וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימהות מודאגות עשו שיימינג שכונתי למתנגדי חיסונים

בוויסקונסין שבה מספרם של מתנגדי החיסונים גבוה יחסית, כמה אימהות החליטו שהן לא יכולות לעמוד מנגד יותר. הן הפיצו בשכונה מכתב שמזהיר את התושבים מלבוא במגע עם משפחה של מתנגדי חיסונים

הפגנה של מתנגדי חיסונים במנצ'סטר, בריטניה. דצמבר 2020. ShutterStock
עליית מדרגה במלחמה בין מתנגדי החיסונים לשוחרי המדע. הפגנה של מתנגדי חיסונים בבריטניה/ShutterStock

בשנים האחרונות התרבו מתנגדי החיסונים, זה לא רק נדמה לכם בגלל שהתגבר העיסוק בנושא במיוחד בשנה האחרונה וסביב חיסוני הקורונה. הם היו שם גם קודם. עד כדי כך, שב-2019 ארגון הבריאות העולמי הגדיר אותם כאחד האיומים הגדולים ביותר על בריאות הציבור.

בכל מדינה ההתמודדות עם מתנגדי החיסונים מעט שונה, בארה"ב למשל ישנן מדינות שבהן זה לא חוקי לא לחסן ילדים, או שהימנעות מחיסונים על פי תכנית החיסונים השגרתית מונעת מהילדים להשתתף במסגרות החינוכיות הציבוריות. בוויסקונסין עם זאת, אין מגבלות חוקיות שכאלה, ובין השאר בשל כך שיעור מתנגדי החיסונים שם הוא גבוה יותר מאשר במדינות אחרות בארה"ב. בעוד שברחבי ארה"ב שיעורם של ילדי הגן הלא מחוסנים עומד על כשני אחוזים, בוויסקונסין הנתון הזה יותר מכפול ועומד על 5 אחוזים. כך עולה מנתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

וויסקונסין היא גם זירת ההתרחשות של ההסלמה העדכנית בין הורים מתנגדי חיסונים והורים התומכים בחיסונים. קבוצת "אימהות מודאגות" במדינה פרסמה מכתב בשכונה שהזהיר את התושבים מפני משפחה אחת שמסרבת לחסן את ילדיה. במכתב, שהתפרסם ברשתות החברתיות Reddit ו-Imgur האימהות השתמשו במילים בוטות כדי לומר חד וחלק שאנשים צריכים להימנע מכל קשר או אינטראקציה עם מתנגדי חיסונים על מנת להגן על עצמם, וכן האשימו אותם במקרי מוות רבים ברחבי ארה"ב.

צילום של מכתב שהופץ בשכונה בוויסקונסין ומזהיר מפני משפחה של מתנגדי חיסונים. Imgur, צילום מסך
"הגנו על עצמכם, על משפחתכם ועל הקהילה שלכם". צילום של המכתב שהופץ בתיבות הדואר של תושבי השכונה בוויסקונסין/צילום מסך, Imgur

"דיירים יקרים, השכנה שלכם לא מאמינה בחיסונים עבור עצמה או ילדיה", נכתב במכתב שהופץ בשכונה, "זה מסכן כל אחד שנמצא במצב רפואי רגיש, סובל מחסר חיסוני או שטרם הספיק להתחסן. אנא נקטו אמצעי זהירות באשר לחלוקת חללי עבודה או חללים אישיים עם האנשים הללו, הימנעו מאכילת מזון שהוכן על ידם ומהתכנסות בביתם, במיוחד אם אתם או מישהו שקרוב אליכם שייך לאחת הקטגוריות הפגיעות מבחינה רפואית. אנשים לא מחוסנים מהווים סכנה במיוחד עבור תינוקות, שטרם הספיקו להשלים את תכנית החיסונים המומלצת, ואלה עלולים לחלות בצורה חמורה ואפילו למות".

המכתב מוסיף ומונה מדינות בארה"ב שבהן על פי הטענה החלו התפרצויות של מחלות שלהן אחראים מתנגדי חיסונים. "מתנגדי חיסונים נוטים להחזיק באמונות המנוגדות למדע ולרפואה. הגנו על עצמכם, על משפחתכם ועל הקהילה שלכם על ידי נקיטת אמצעי זהירות עם האנשים האלה. הם גרמו למאות אלפי מקרים של תחלואה שניתן היה למנוע בעזרת חיסונים בשנים האחרונות ולנזקים שעלותם מוערכת במאות מיליוני דולרים".

המכתב כולל גם קישור לאתר שמרכז מידע על נזקים שנגרמו על פי הטענה על ידי מתנגדי חיסונים. שם ניתן למצוא מעקב מפורט אחר מקומות שבהם אירעו התפרצויות של מחלות שקיים נגדן חיסון. את המכתב חתמו בשם "אימהות מודאגות מוויסקונסין".

הפגנה של מתנגדי חיסונים נגד חיסון הקורונה במנצ'סטר בריטניה. דצמבר 2020. ShutterStock
זה לא רק בגלל הקורונה, מתנגדי החיסונים באמת התרבו בשנים האחרונות. הפגנה של מתנגדי חיסונים במנצ'סטר, בריטניה, דצמבר 2020/ShutterStock

לאחר שזכה לחשיפה נרחבת ברשתות החברתיות, המכתב זכה לתגובות מעורבות: חלק מהגולשים והגולשות סברו שהאימהות מוויסקונסין עשו את הדבר הנכון כדי להגן על עצמן, על משפחותיהן ועל השכונה שלהן. אך היו מי שגם חשבו (אף שהסכימו איתן עקרונית) שהן הלכו רחוק מדי. "מחברות המכתב הזה צודקות ב-100%, יש להן סיבה טובה לחשוש. והן גם &*%#$", נכתב באחת התגובות.

כמובן שתוך זמן קצר גם מתנגדי חיסונים בעצמם קפצו ראש לתוך הדיון עם אותם הטיעונים המוכרים שלהם והתיאוריות - שכולם כבר הופרכו עשרות פעמים בעבר. יש מי שיאמרו שהתערבותם בדיון רק חידדה וחיזקה את הקייס של מחברות המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully