וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן זיהתה מוטציית קורונה חדשה בנוסעים ששבו מברזיל

4 נוסעים שהגיעו ליפן מברזיל אובחנו עם וריאנט חדש של נגיף הקורונה, שלפחות אחת מ-12 המוטציות שלו זהה לגרסה הבריטית והדרום אפריקנית. חשש מפני מוטציה נוספת בעלת שיעור הדבקה גבוה

בווידאו: בריטניה פותחת אתרי חיסון המוניים/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות ביפן הודיע אתמול (שני) כי הוא זיהה מוטציה חדשה של נגיף הקורונה בארבעה נוסעים ששבו זה מכבר מברזיל. הנוסעים שהו בבידוד בנמל התעופה הנדה בטוקיו מאז שנחתו במדינה ודגימות שניטלו מהם עברו ניתוח יסודי כדי לוודא שאכן מדובר בווריאנט חדש של הנגיף.

כל ארבעת הנוסעים שאובחנו עם המוטציה הגיעו מאותו איזור - מדינת האמזונס בברזיל. חלק מהנוסעים סבלו מתסמינים של Covid-19 כבר בהגעתם ליפן, אך אחד מהם, גבר בשנות ה-40 לחייו בתחילה נראה כחולה א-סימפטומטי. אולם בהמשך הוא אושפז בבית החולים לאחר שפיתח קשיי נשימה - כך דווח באתר בלומברג.

על פי הודעת רשויות הבריאות היפניות הווריאנט החדש שייך לזן הנגיף B.1.1.248 שכולל 12 מוטציות. אחת מהמוטציות הללו מופיעה גם במוטציות שזוהו לאחרונה בבריטניה ובדרום אפריקה, מה שהעלה מיד את החשש שבדומה למוטציות הללו גם המוטציה שזוהתה ביפן תהיה מדבקת יותר.

תושבים עם מסיכות מתהלכים ברחוב קניות מרכזי בטוקיו לאחר הטלת מגבלות להתמודדות עם התפרצות נוספת של קורונה במדינה. AP
מצב חירום מיוחד הוכרז ביפן עקב עלייה במקרי הדבקה חדשים בקורונה. תושבים עטויי מסיכות ברחוב קניות ראשי בטוקיו, יפן/AP

"כרגע, אין לנו ראיות לכך שהווריאנט שאיתרנו בנוסעים מברזיל מדבק יותר", אמר טקאג'י וואקיטה, מנהל המכון הלאומי למחלות מדבקות (NIID) ביפן בהודעה משותפת לתקשורת שמסר יחד עם משרד הבריאות במדינה.

המידע על המוטציה החדשה הועבר על ידי היפנים גם לרשויות הבריאות בברזיל. כעת מתנהלת במכון היפני למחלות מדבקות חקירה מפורטת שמטרתה להבין האם המוטציה החדשה שהתגלתה אכן מדבקת יותר וכן, האם חיסוני הקורונה הקיימים יהיו יעילים גם נגדה. מצב חירום מיוחד הוכרז ביפן ב-7 בינואר, עקב עלייה חדשה במספר ההדבקות החדשות במדינה, ובמיוחד בבירה טוקיו.

השעון הסופר את הזמן שנותר עד לפתיחת האולימפיאדה, טוקיו, יפן, 24 במרץ 2020. רויטרס
האם המוטציה החדשה תגרום לדחייה נוספת או לביטולם של המשחקים האולימפיים? שעון עצר אולימפי ברחובות יפן/רויטרס

יפן אסרה זמנית על כניסה של זרים ממדינות מסויימות לגבולותיה ובדיקות קורונה נערכות לכל הנוסעים שנכנסים למדינה מסיבות מיוחדות. במדינה חוששים מאוד מהתפשטות מהירה של המוטציה החדשה, אם אכן יתברר שהיא מדבקת יותר מהנגיף המקורי. וייתכן אף שההגבלות שכבר הוטלו שם יוחמרו, בדומה לסגר שהוטל בבריטניה, בניסיון לקטוע את ההדבקות במוטציה החדשה.

המדינה כבר נאלצה לדחות את המשחקים האולימפיים שהיתה אמורה לארח ב-2020, וסקר שנערך לאחרונה בקרב תושבי יפן העלה שכשמונים אחוזים מהם סבורים שיש לדחות עוד את המשחקים או אף לבטלם, זאת בשל העלייה החדה במקרי ההדבקה החדשים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully