וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה מצאו זן חדש של נגיף הקורונה. האם יש ממה לחשוש?

למרות האופטימיות הגדולה בנוגע לחיסוני הקורונה, אנחנו עדין לא יודעים כמה מהתשובות לשאלות הכי קריטיות. אחת מהן נוגעת להתפתחות זנים חדשים של הנגיף ולאורך החסינות שהחיסון יעניק לנו. חדשות מדאיגות מאנגליה מוסיפות עוד אי ודאות ובלבול

בווידאו: החל מבצע החיסונים לקורונה בארה"ב/צילום: רויטרס

מבצעי החיסונים כבר מתחילים ברחבי העולם, אבל אף אחד עדין לא יודע האם מדובר בחיסון חד פעמי, או שנצטרך, ממש כמו במקרה של נגיף השפעת שמשתנה כל שנה, להתחסן בכל פעם מחדש. כעת, חדשות שמגיעות מאנגליה, מעלות את הסיכוי שיהיה מדובר בחיסון עונתי: שר הבריאות הבריטי הודיע לארגון הבריאות העולמי כי נתגלה זן חדש של קורונה בדרום מזרח אנגליה.

"בימים האחרונים, בזכות היכולות הגנומיות ברמה העולמית שלנו בבריטניה, זיהינו גרסה חדשה של נגיף הקורונה שעשויה להיות קשורה להתפשטות מהירה יותר בדרום מזרח אנגליה", אמר שר הבריאות מאט הנקוק בהצהרה לבית הנבחרים. "זיהינו כרגע למעלה מאלף מקרים עם גרסה זו, בעיקר בדרום אנגליה, אם כי זוהו מקרים בכמעט 60 אזורים שונים של הרשויות המקומיות, והמספרים גדלים במהירות. בחודשים האחרונים אף זוהו גרסאות דומות במדינות אחרות ברחבי העולם. הודענו לארגון הבריאות העולמי על גרסה חדשה זו".

בימים האחרונים הוטלו על לונדון מגבלות חדשות וקשות הכוללות איסור לערבב משקי בית בתוך הבתים, וסגירת פאבים ומסעדות. שר הבריאות אמר לבית הנבחרים כי במהלך השבוע האחרון חלה "עלייה חדה מאוד - אקספוננציאלית - בנגיף ברחבי לונדון, קנט, בחלקים של אסקס והרטפורדשייר."

נגיף הקורונה. KAUST; Ivan Viola, Giphy
האם הוא משתנה? נגיף הקורונה/Giphy, KAUST; Ivan Viola

הנקוק אמר כי אף שהגרסה החדשה מהירה, אין עדיין שום דבר המצביע על כך שחיסון לא יעיל נגדה. "איננו יודעים עד כמה זה בגלל הגרסה החדשה, אך לא משנה מה היא הסיבה לכך, עלינו לנקוט בפעולה מהירה ונחרצת שלמרבה הצער היא חיונית בהחלט בכדי לשלוט במחלה הקטלנית הזו בזמן החיסון".

רק לפני שלושה שבועות, הרשויות באוסטרליה הביעו חשש שזן של נגיף הקורונה מחולל שם התפרצות מהירה שמתפשטת פי 5 יותר מהר מקצב ההדבקה הרגיל של קורונה בשאר העולם. פרופ' ניקולה ספורייר, הממונה על בריאות הציבור בדרום אוסטרליה, טענה אז כי נשאי הנגיף הופכים מדבקים לאחרים בתוך 24 שעות מההדבקה הראשונית שלהם, ולא תוך חמישה ימים - מה שמקובל הממוצע העולמי.

מומחי בריאות באנגליה ביקשו להרגיע את הרוחות. "זה מתסכל מאוד להצהיר הצהרה כזו ללא כל ראיות קשורות", אמרה לוסי ואן דורפ, גנטיקאית החוקרת את הגנום של נגיף הקורונה והוסיפה כי אין זה סביר שמוטציה אחת תשחק תפקיד גדול בשינוי חומרת המחלה. "מוקדם מדי מכדי לדאוג", ציינה. ובכל מקרה מדובר בהתהנגות נורמלית של וירוס.

גם שר הבריאות הנקוק הבהיר והסתייג: "אני חייב להדגיש בשלב זה כי אין כרגע שום דבר המצביע על כך שמשתנה זה צפוי לגרום למחלה קשה. העצה הקלינית האחרונה היא שזה מאוד לא סביר שהמוטציה הזו לא תצליח להגיב לחיסון, אבל היא מראה שאנחנו חייבים להיות ערניים ולפעול לפי הכללים וכולם צריכים לקחת אחריות אישית לא להפיץ את הנגיף הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully