וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתון שמגלה עד כמה החיסון של פייזר יעיל

עד כמה החיסונים לקורונה יעילים? אם לשפוט לפי הנתונים שמפורסמים על ידי חברת פייזר ורשויות הבריאות בארה"ב - מאוד. ואפילו אחרי קבלה של מנת חיסון אחת

בווידאו: החיסונים הראשונים לקורונה הגיעו לישראל/צילום: לע"מ

אם הכל יתנהל על פי המתוכנן, מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) אמור לדון היום במתן אישור חירום לחיסון הקורונה של פייזר, ועל פי הערכות - לאשר אותו לשימוש. לקראת הדיון החשוב הזה, פרסם השבוע הארגון מסמך המפרט נתונים מניסוי שלב 3 של החיסון. הדוח בן 53 העמודים שפורסם מראה בגרפים ובטבלאות כי החיסון פועל היטב בכל קבוצות המין, הגיל והתחלואה הנלווית. והחלק הכי טוב - הוא פועל מהר וביעילות כבר במנת החיסון הראשונה.

גרף אחד שמשך את תשומת ליבם של אנשים רבים מראה עד כמה מהר וכמה בעקביות החיסון מספק הגנה משמעותית. מהנתונים עולה כי כשבועיים לאחר המנה הראשונה, החיסון יעיל וכי ההגנה אינה פוחתת במשך חודשיים לפחות. יעילות רבה יותר לטווח הארוך תוערך ככל שייאספו נתונים נוספים.

חלק חשוב ביותר בניסויים בשלב 3 נוגע למעקב אחר מתי אנשים נדבקים במחלה, הן בקבוצת הביקורת שמקבלת פלצבו (תרופת דמה) והן בקבוצת החיסון. על פי נתונים אלה החוקרים מגלים את יעילות החיסון. החיסון של פייזר הראה יעילות גבוהה מהצפוי של 95 אחוזים. וכפי שניתן לראות בגרף, זה מראה את ההבדל המדהים במספר הנדבקים בין האוכלוסייה המחוסנת (בכחול) לאוכלוסייה שקיבלה פלצבו (אדום).

מהנתונים עולה כי תופעת הלוואי השכיחה ביותר היא כאב ואדמומיות במשך שבוע לאחר ההזרקה, שחוו כ-80 אחוזים ממקבלי החיסון. אחוז אחד מכל האנשים המחוסנים תיאר את הכאבים כחמורים. אנשים מעל גיל 55 נטו פחות למצוא את החיסון כואב. כאמור החיסון של פייזר מורכב משתי מנות חיסון שניתנות בהפרש של שלושה שבועות זו מזו.

החיסון של פייזר אושר לשימוש על ידי הסוכנות הרגולטורית בבריטניה בשבוע שעבר, והחיסונים החלו ביום שלישי האחרון. יממה לאחר מכן פורסמה המלצה של הרשות המפקחת על התרופות בממלכה שקראה למי שסבל מאלרגיות חריפות להימנע מהחיסון של פייזר לקורונה, זאת לאחר ששני מחוסנים פיתחו תגובה אלרגית לחיסון. בשירותי הבריאות הסבירו כי זה מקובל במקרים של חיסונים חדשים וכי מדובר באמצעי זהירות בלבד.

אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז כי בישראל יחלו לחסן ב-27 בדצמבר, והיום צפוי לנחות בנתב"ג מטוס שישא עליו כמה מאות אלפי מנות חיסונים של חברת פייזר. על פי הערכות קופות החולים יוכלו לחסן כ-60 אלף ישראלים מדי יום לכשיתחיל מבצע החיסונים.

האם תחסנו לקורונה כשהחיסון יהיה מוכן?

כן
לא
21673 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully