וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מאשר: סיכון נמוך ביותר להדבקה בחדרי כושר

מחקר שניתח נתונים מעשרות מיליוני ביקורים בחדרי כושר ברחבי אירופה בחודשים האחרונים גילה שההדבקות בהם נדירות ותומך בטענת בעלי המכונים לפיה להחלטה על סגירתם אין ביסוס מדעי

בווידאו: נתניהו אומר שהיעד הוא להימנע ככל הניתן מסגר/צילום: לע"מ

חדרי הכושר והמכונים בישראל עדיין סגורים ואין תאריך באופק לאישור עבורם להיפתח, זאת לנוכח תסכולם וזעמם ההולך וגובר של בעלי המכונים הללו והמתאמנים שלהם, שרואים את הקניונים נפתחים בעוד שאותם קצת שכחו מאחור. עובדה זו גרמה לנציגי ענף הכושר בארץ להודיע באופן חד צדדי על פתיחת מכוני הכושר ב-23 בדצמבר, גם אם המדינה לא תתיר להם לעשות זאת באופן רשמי. ממצאים של מחקר חדש שמגיע מאירופה, שם כן נפתחו מכוני הכושר, לפחות בחלק מהמדינות, מראים שייתכן שהצדק עם בעלי המכונים.

המחקר, ששמו The SafeACTiVE study הוא יוזמה של ארגון אירופאי ללא כוונת רווח שמייצג את מגזר עסקי הכושר והפעילות הגופנית באירופה ונערך בשיתוף פעולה על ידי חוקרים מאוניברסיטת שפילד האלאם ( Sheffield Hallam) ומאוניברסיטת המלך חואן קרלוס בספרד. במסגרתו, ניתחו החוקרים יותר מ-62 מיליון ביקורים בחדרי כושר ודומיהם החל מספטמבר, ומצאו ששיעור ההדבקה הממוצע בהם עומד על 0.78 לכל 100,000 ביקורים.

מחאת עולם הכושר נגד אי פתיחתם 16 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מחאת ענף הכושר בישראל על ההחלטה שלא להתיר להם לחזור לפעילות, נובמבר 2020/ראובן קסטרו

המחקר כלל נתונים ממגוון ארצות, בהן: גרמניה, צרפת, שבדיה, בלגיה, הולנד, ספרד, פורטוגל, נורווגיה, שוויץ, צ'כיה, פולין, דנמרק לוקסמבורג ובריטניה - ובכולן יחד דווח רק על 487 מקרים חיוביים שנדבקו בעקבות ביקור בחדר כושר.

אימון בחדר כושר, סאו פאולו, ברזיל. GettyImages
"מקרי ההדבקה הם נדירים". אימון בחדר כושר בסאו פאולו, ברזיל, תחת מגבלות הקורונה/GettyImages

ממצאי המחקר הזה מספקים תמיכה לטיעון שניתן לאפשר לחדרי הכושר לפעול בזמן הקורונה, תוך הקפדה על אמצעי זהירות (מסיכות, שמירה על היגיינה והגבלת מספר מתאמנים בהתאם לגודל החלל), והם עשויים להיות רלוונטיים גם לצורך גיבוש מדיניות עתידית למקרה של התפרצויות נגיפיות נוספות.

ד"ר אורי גביש, מומחה לבחינת אלגוריתמים, יועץ בתחום הביו רפואה וממובילי מודל "היגיון בריא", אמר לוואלה! בריאות כי "שוב מסתברת החובבנות והקלות הבלתי נסבלת בה משרד הבריאות מקבל החלטות וגודע את לחמם של מאות אלפים בהתעקשותו הבלתי מובנת על מגבלות אשר חסרות כל ביסוס מדעי". 'היגיון בריא' היא יוזמה של קבוצת מדענים, חוקרים ורופאים ישראלים שהוקמה כדי לפתור את המשבר על פי ממצאים מדעיים באמצעות מודל ארוך טווח המותאם למציאות הישראלית.

ד"ר גביש הוסיף כי "המחקר שקיים בהקשר של ההדבקות בנגיף בחדרי הכושר מראה שהדבקה בהם היא נדירה, ובוודאי שהם אינם חממת הדבקות. אנשים שמתאמנים בחדר הכושר הם אנשים בריאים גופנית ולרוב גם צעירים. אלה אשר נמנים בין אוכלוסיות הסיכון ובני ביתם ממילא נמנעים, מאז פרוץ המגפה, להגיע למקומות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully