וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סגר שלישי: זה מה ששבועיים בבית עושים לגוף

הרגישות לאינסולין יכולה לרדת בשליש ואתם עלולים לאבד 4 אחוזים ממסת השרירים ברגליים - לסגר ביתי יש מחיר כבד על הבריאות, ואת התוצאות אתם תרגישו יותר מהר משנדמה לכם

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור אומרת שהגל השלישי התחיל/צילום: לע''מ, עריכה: אסף דרורי

בעוד העולם נערך לסגר שני שיגיע בעיתוי מאתגר יחד עם חודשי החורף הקרים, עונת השפעת והחגים, אצלנו כבר מתחילה לחלחל ההכרה בסגר שלישי. שני או שלישי, זה פחות משנה - מה שחשוב לדעת הוא שגם לתקופה קצרה של שבועיים שכרוכה בריתוק ביתי ומינימום פעילות יש השלכות שליליות על הבריאות שלנו. הנזק, מסתבר, קורה הרבה יותר מהר משנדמה לנו.

חוקרים מאוניברסיטת מקמאסטר הצליחו להדגים שהפחתת מספר הצעדים היומי לפחות מ-1,500 (שזה שיעור פעילות ממוצע של אנשים בזמן סגר) למשך תקופה של שבועיים יכולה להפחית את הרגישות לאינסולין בשליש, בקרב אנשים מבוגרים. תקופה זהה של חוסר פעילות גרמה לבני 65 ומעלה לאבד 4% ממסת שרירי הרגליים שלהם.

ואם זה לא מספיק גרוע, החוקרים הסבירו שכשאדם מבוגר מאבד מסת שריר בגילאים האלה, קשה לו מאוד לבנות אותה מחדש. גם לאחר שמשתתפי המחקר שבו לשגרה הרגילה שלהם ולרמות הפעילות הקודמות שלהם, הם לא הצליחו לשחזר את מסת השריר שאיבדו בתקופת חוסר הפעילות. לדברי החוקרים, לאנשים מבוגרים פשוט אין את אותה יכולת של צעירים לחזור לעצמם, לאחר פרק זמן משמעותי של חוסר פעילות.

אישה עובדת מהבית עם לפטופ על הספה. ShutterStock
שבועיים כאלה של עבודה מהספה ואתם עלולים לאבד אחוזים ממסת השרירים שלכם. אישה עובדת מהספה/ShutterStock

מכיוון שהאפשרות של סגר, לא רק כאן בישראל אלא בכל העולם, נראית בכל זאת מעבר לפינה, ישנם שני דברים שיכולים בכל זאת לצמצם את הנזק ולסייע בשיקומו.

אימוני התנגדות

הדרך הטובה ביותר לשמר את מסת השריר הקיימת שלכם היא בעזרת אימוני התנגדות או אימוני כוח. הכוונה היא לתרגילים שמבצעים תוך התנגדות של כוח נוסף - זה יכול להיות גומיה, משקולת או משקל הגוף.

גם סוגים נוספים של פעילות גופנית מאומצת יכולים לעזור בשמירה על מסת השריר, לפחות בחלקה. אם אימוני כוח הם אופציה שפחות מתאימה לכם, גם הליכה נמרצת, רכיבה על אופניים או אפילו שיעור יוגה או פילאטיס יסייעו לשמר חלק ממסת השריר שלכם בתקופה של סגר וירידה בפעילות היומית.

תזונה עשירה בחלבון

תזונה בריאה היא כמובן מהיסודות החשובים והמשפיעים ביותר לשמירה על הבריאות ועל הכושר. הימנעו מאכילת יתר בתקופה של סגר ושהות ממושכת בבית ונסו לשלב בתזונה שלכם כמה שיותר מאכלים עתירי חלבון - זה חשוב גם מפני שהם יספקו לכם תחושת שובע לאורך זמן וגם ישמשו כחומרי גלם לבניית שריר. לאנשים מעל גיל 65 מומלץ להגדיל את כמות החלבון שהם צורכים מדי יום.

אישה עושה פלאנק. ShutterStock
אימוני התנגדות יעילים בשימור מסת השריר. אישה עושה פלאנק/ShutterStock

נסו לשלב כמות של 25-40 גרם חלבון בכל ארוחה (זה בערך שתי מנות חלבון בגודל כף יד כל אחת). בנוסף, נסו שמקורות החלבון שלכם יהיו מגוונים - לא רק חלבון מן החי (ביצים, מוצרי חלב, דגים ובשר) אלא גם חלבון מהצומח (קטניות, אגוזים וזרעים).

בהתחשב במהירות שבה חוסר הפעילות עלול להותיר את חותמו על הגוף ועל הבריאות שלכם, עדיף שתנקטו יוזמה כבר עכשיו או מרגע שמתחיל הסגר, ולא תחכו להרגיש את ההשלכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully