וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כדאי לאכול בננה אחרי אימון גופני?

מי שעוסק בפעילות גופנית בשגרה לרוב יקפיד גם על תזונה בריאה ומאוזנת, שתכלול גם ככל הנראה גם בננה אחת ביום. הבעיה היא שמחקרי תזונה סותרים מתפרסמים חדשות לבקרים, והשאלה היא מתי הזמן הטוב ביותר לאכול את הבננה שיושבת לכם בתיק

הטרנד הבריאותי המפתיע: אכילת קליפה של בננה/מערכת וואלה! News

אנשים רבים חושבים על בננות כמזון המושלם אחרי אימון גופני מפרך. הן נוחות לנשיאה, קלות לעיכול ומכילות שילוב של חומרים מזינים שעוזרים לגוף להתאושש מהר יותר אחרי פעילות גופנית. אבל האם הן באמת משפרות תוצאות ועוזרות בבניית שריר?

תזונה היא מרכיב מפתח בבניית השריר ובהישגים שלכם באימון, לכן כדאי לאכול את כל אבות המזון, ולהקפיד על ארוחות קטנות המפוזרות לאורך כל היום. בננות הן בחירה מזינה ועשירה במיוחד במים וcפחמימות - שני מרכיבים שהוכחו באופן עקבי כמסייעים בשיפור ביצועי הפעילות הגופנית וההחלמה של השרירים אחריה.

אכילת מזון עשיר בפחמימות לאחר פעילות גופנית מקדמת את שחרורו של ההורמון אינסולין, המסייע בהעברת גלוקוז מהדם לתאי השריר, שם הוא מאוחסן כגליקוגן. רוב האנשים יכולים לחדש את מאגרי הגליקוגן בשרירים לפני האימון הבא שלהם פשוט על ידי אכילת תזונה עשירה בפחמימות, ללא קשר לכמה זמן עבר מאז האימון.

עם זאת, לאלו שמתאמנים כל יום, כדאי לאכול מזונות עשירים בפחמימה כמו בננה במהירות האפשרית לאחר האימון, כמו גם בשעות שלאחריו. זה עוזר להאיץ את קצב היווצרות הגליקוגן בשריר, ומבטיח שתוכלו להתחיל את האימון הבא עם מאגרי גליקוגן מלאים או כמעט מלאים.

בננות. AP
בשביל השרירים. בננות/AP

אכילת מזון עשיר בפחמימות, כמו בננות, יחד עם מקור חלבון, מיד לאחר האימון מומלצת לעיתים קרובות כדרך לעזור לשרירים להחלים בצורה יעילה יותר מאימון. הרעיון הוא שהפחמימות עוזרות לעורר את יכולת השרירים לספוג או להשתמש בחלבון, ובכך הן מגדילות את יצירת השריר ומגבילות את הפירוק שלו.

האם אכילת בננה טובה יותר לפני או אחרי אימון?

אז סיכמנו שאכילת בננה לאחר האימון עשויה לסייע בהתאוששות, אבל האם אכילתה לפני האימון יכולה גם להועיל? כדי למקסם את הביצועים במהלך האימון, אכילה של בננה חצי שעה עד שעה לפני האימון עשויה דווקא להועיל. לעומת זאת, אכילה של הפרי זמן קצר יותר לפני האימון עלולה להשאיר אתכם עם תחושת נפיחות ומלאות שתפגע באימון.

מדובר גם בפצצת אנרגיה יעילה. חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה בחנו איך באמת משפיעה הבננה על תחושת הערנות. הממצאים, שפורסמו בכתב העת המדעי PLoS One, הראו כי הפרי האהוב הזה נחשב יעיל בשמירה על האנרגיה בקרב רוכבי אופניים מקצועיים, ביעילות דומה למשקאות האנרגיה שחלק מהספורטאים צורכים לפני האימון. זאת מכיוון שהבננה עשירה בסיבים, בוויטמין B6 ובאשלגן - מינרל חיוני המסייע בשמירה על נוזלי הגוף, תכונה שתורמת אף היא לשיפור הערנות לאורך היום.

ואם המטרה שלכם היא, כאמור, להאיץ את ההתאוששות של הגוף אחרי האימון, אכילת בננה לאחר האימון עשויה להיות הטובה ביותר עבורכם. אלו שיש להם פחות מ-24 שעות התאוששות לפני האימון הבא שלהם עשויים להרוויח מאכילת בננה קרוב ככל הניתן לאחר סיום האימון.

אגב, בננות אינן בהכרח יעילות יותר ממאכלים אחרים העשירים בפחמימות ובנוגדי חמצון בשיפור האימונים או בסיוע להתאושש מהם. אז אם אתם לא אוהבים בננות, פשוט קחו פרי אחר שאתם אוהבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully