פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מתכוונים להתעמל? עדיף שתתרחקו מ-7 המאכלים האלה

      אם לא די בכך שהפעילות הגופנית מצריכה גיוס של כוחות נפשיים שלא תמיד יש בנו, לפעמים כשמתעמלים הגוף מחליט לבגוד בנו ולהקשות על המצב. כדי להימנע מזה, מומלץ שתשמרו מרחק מהמאכלים שעלולים לחבל מבפנים בהתעמלות

      גבר אוכל אחרי אימון (ShutterStock)
      ירקות מצוינים לבריאות, אבל עדיף לחכות איתם לסוף האימון (צילום: Shutterstock)

      כל המתעמלים יודעים כמה קשה לפעמים לגייס את הכוחות הדרושים לפעילות. לא רק שחלקנו מעדיפים להיזרק מול הטלוויזיה במקום להזיז את עצמנו, אלא שבמקרים מסוימים גם הגוף בעצמו הופך את המשימה לקשה בהרבה. מי שחווה זאת יודע כמה לא פשוט להתעמל כשהבטן מתכווצת, כשהגוף רועד וכשהאיברים כואבים. עם זאת, לא תאמינו כמה פשוט לעזור לעצמכם להרגיש קצת יותר טוב, ובכך להעלות את רמת המוטיבציה.

      עוד בנושא:
      עושים שריר: מיתוסים ועובדות על חלבונים ופעילות גופנית
      האם פעילות גופנית באמת הופכת אותנו לרעבים יותר?
      7 טעויות תזונתיות שאתם עושים אחרי אימון

      חשוב להבין כי תהליך העיכול וההתעמלות דורשים הזרמה מוגברת של דם לאיברים הרלוונטיים. אם אתם צורכים מאכלים שהגוף מתקשה לעכל, הוא יפנה יותר משאבים כדי לעשות זאת, מה שיפגע בפעילות. אז כדי לשפר את המצב, חשוב להבין מה אפשר לאכול וממה עדיף להימנע.

      ברשימת המזונות שדווקא כדאי לצרוך לפני האימון (אם כי גם כאן כדאי לשמור על מינונים נמוכים), ניתן למצוא בננות שהוכחו כמקור יעיל יותר לאנרגיה ממשקאות עתירי קפאין, שיבולת שועל, פירות יער ולחם מקמח מלא. מנגד, אלו 7 מאכלים שחשוב להימנע מהם לפני שמתחילים להזיז את הגוף: