וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במדינה הזו יותר אנשים מתו מהתאבדות מאשר מקורונה בשנה האחרונה

רבות דובר בסגר הראשון והשני על הנזק המשני של הקורונה. נתונים מדאיגים מיפן מראים כי בשנה האחרונה מתו במדינת האי יותר אנשים שהתאבדו מאשר אנשים עם קורונה. למה זה קורה דווקא שם, ומי האוכלוסיה שמשלמת את המחיר הגבוה ביותר?

צילום: רויטרס

רבות דובר על הנזקים המשניים של מגיפת הקורונה בטיפול בחולים כרונים אחרים, אבל למגיפה הזו יש השפעה ניכרת ומשמעותית גם על בריאות הנפש, ויפן היא דוגמא מאוד מדאיגה לכך: נתונים סטטיסטיים ממשלתיים מראים שהתאבדות גבתה יותר מתים בחודש אוקטובר מאשר הקורונה במשך השנה כולה. המספר החודשי של התאבדויות ביפן עלה ל-2,153 באוקטובר, על פי הסוכנות הלאומית ביפן, זאת בהשוואה ל-2,087 מתים מקורונה.

יפן היא אחת הכלכלות הגדולות הבודדות שמגלה נתוני התאבדות בזמן - הנתונים הלאומיים האחרונים ביותר עבור ארה"ב, למשל, הם משנת 2018. הנתונים היפניים יכולים לתת למדינות אחרות תובנות לגבי ההשפעה של הצעדים המניעתיים של המגיפה על בריאות הנפש, ומי הן למשל הקבוצות הפגיעות ביותר.

"לא היה לנו אפילו סגר, וההשפעה של הקורונה מאוד מזערית בהשוואה למדינות אחרות... אך עדיין אנו רואים את העלייה הגדולה הזו במספר ההתאבדויות", אמר פרופסור מיכיקו אודה, מומחה להתאבדויות מאוניברסיטת וואסדה בטוקיו, לאתר CNN. "זה מצביע על כך שמדינות אחרות עשויות לראות גידול דומה או אפילו גדול יותר במספר ההתאבדויות בעתיד", הוא הוסיף.

אבל זו לא רק הקורונה אשמה. יפן נאבקת כבר עשורים באחד משיעורי ההתאבדות הגבוהים בעולם, על פי ארגון הבריאות העולמי. בשנת 2016, ביפן עמד שיעור התמותה מהתאבדויות על 18.5 לכל 100,000 אנשים - כמעט כפול מהממוצע השנתי העולמי שעומד על 10.6 לכל 100,000. הסיבות לשיעור ההתאבדות הגבוה ביפן הן מורכבות, אך שעות עבודה ארוכות, לחץ בבית הספר, בידוד חברתי וסטיגמה תרבותית סביב נושאי בריאות הנפש, כמו בדידות או קשיים נפשיים, הובאו כולם כגורמים תורמים.

אדם נוסע ברכבת התחתית בטוקיו, יפן, בעיצומו של משבר הקורונה. 16 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
בידוד חברתי ופיטורים. אדם נוסע ברכבת התחתית בטוקיו/רויטרס, רויטרס

אולם במשך עשר השנים האחרונות מספר ההתאבדויות פחת ביפן וירד לכ-20,000 בשנה שעברה, על פי משרד הבריאות - המספר הנמוך ביותר מאז רשויות הבריאות במדינה החלו לנהל רשומות בשנת 1978.

האכולוסיה הפגיעה ביותר - נשים

נראה שהמגיפה הפכה את המגמה הזו, והעלייה בהתאבדויות השפיעה באופן לא פרופורציונלי על נשים. למרות שהן מייצגות חלק קטן יותר מסך ההתאבדויות בהשוואה לגברים, מספר הנשים הנוטלות את חייהן עולה. באוקטובר, ההתאבדויות בקרב נשים ביפן גדלו בכמעט 83 אחוזים בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. לשם השוואה, התאבדויות גברים עלו ב-22 אחוזים באותה תקופת זמן.

יש לכך כמה סיבות אפשריות. נשים מהוות אחוז גדול יותר של עובדים במשרה חלקית בענפי המלונאות, שירותי המזון והקמעונאות - שם הפיטורים היו נרחבים. ונשים למרבה הצער לא משלמות מחיר רק ביפן. במחקר עולמי שנערך על יותר מ-10,000 איש, על ידי ארגון הסיוע הבינלאומי ללא כוונת רווח, CARE, 27 אחוזים מהנשים דיווחו על אתגרים עם בריאות הנפש במהלך המגפה, בהשוואה ל-10 אחוזים מהגברים.

על פי המחקר, יחד עם דאגות אלו לגבי הכנסה, נשים התמודדו עם נטל הטיפול בילדים שאינו משולם על ידי הממשלה. כאשר ילדים נשלחים הביתה מבית הספר, לרוב מוטלת על האמהות לקחת על עצמם את האחריות, כמו גם את חובות העבודה הרגילות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully