וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: "מחלימי הקורונה עלולים לפתח פוסט טראומה"

זה כבר לא סוד שההחלמה מקורונה עלולה לקחת זמן רב ולהשאיר אחריה השפעות בריאותיות. קבוצת מחקר מאנגליה מזהירה כי הסיכוי לחוות הפרעות פוסט טראומטיות, חרדה ודיכאון גבוה בקרב מחלימי הקורונה ויש לתת להם תמיכה מתאימה

צילום: רויטרס

בוודיאו - הגבלות הקורונה החדשות נכנסות לתוקף

אנשים שחלו באורח קשה ואושפזו עם נגיף הקורונה צריכים להיבדק בדחיפות בשל חשש מהפרעת דחק פוסט-טראומטית, כך על פי מחקר חדש. חברי קבוצת העבודה Covid Trauma Response, שהובילה אוניברסיטת קולג' בלונדון, אמרו כי חולים שהיו בטיפול נמרץ היו בסיכון הגבוה ביותר לחוות פוסט טראומה (PTSD). המומחים אמרו כי יש צורך לערוך בדיקות סדירות ומעקב אחר מחלימים אלה לפחות שנה לאחר ההחלמה.

יותר ממאה אלף איש טופלו בבתי החולים באנגליה בשל הידבקות בנגיף הקורונה. המומחים טוענים כי עשרות אלפים מהם היו חולים מספיק בכדי להיות בסכנה להפרעה פוסט טראומטית. קבוצת העבודה הדגישה מחקרים שהראו כי 30 אחוזים מהמטופלים שסבלו ממחלות קשות בהתפרצויות של מחלות זיהומיות בעבר המשיכו לפתח פוסט טראומה, לצד דיכאון ובעיות חרדה שגם כן היו שכיחות.

עוד בוואלה!

כמה אחוזים מהישראלים ידרשו לטיפול נפשי אחרי שהקורונה תגמר?

לכתבה המלאה

"זה היה כמו להיות בגיהינום"

טרייסי היא רק אחת מיני רבות שנשארה עם צלקות פסיכולוגיות מהמחלה. היא אושפזה בבית החולים ויטינגטון בצפון לונדון בחודש מרץ ובילתה שם יותר משלושה שבועות, מתוכם שבוע אחד היה בטיפול נמרץ.

"זה היה כמו להיות בגיהינום. ראיתי אנשים גוססים, אנשים שהחיים נשאבים מהם. כל הצות הרפואי היה עם מסכות, וכל מה שראית היה עיניים - זה היה כל כך בודד ומפחיד", סיפרה לאתר ה-BBC. מאז שהשתחררה באפריל טרייסי בת ה-59 מתקשה לישון בגלל מחשבות על מוות, והיא סובלת במקביל מפלאשבקים שלא מרפים.

"זה היה ממש קשה. פיזית הייתי כל כך עייפה. אני מתחילה להתאושש, אבל הצד הנפשי בזה קשה מאוד להתמודדות", אמרה טרייסי. יש לי רשת תמיכה טובה של משפחה וחברים ואני אדם חיובי - ואני נאבקת. אני חושבת שיש הרבה אנשים שנמצאים במצב דומה, אם לא גרוע יותר".

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"הצד הנפשי בזה קשה מאוד להתמודדות". רופאים סביב מיטתו של מטופל באחת ממחלקות הקורונה/ראובן קסטרו

ד"ר מיכאל בלומפילד, פסיכיאטר מחברי קבוצת המחקר, אמר כי אותם מטופלים שאושפזו במחלקות הקורונה בבתי החולים התמודדו עם חוויה "מפחידה ופולשנית מאוד", יחד עם הסיבוכים לטווח הארוך שהם עלולים לחוות, הם יחוו גם קשיים בתחום בריאות הנפש". לדבריו, המגיפה הפכה את חייהם על פיהם.

בלומפילד אמר כי האופי הייחודי של המגיפה, שמשמעותה כי חולים מבודדים ממשפחתם בעת שהות בבית החולים, עלול גם להחמיר את הבעיות. "עלינו לוודא שאנחנו תומכים בחולים האלה. אם לא נצליח לעשות לעשות יותר למענם, עשויות להיות לזה השלכות ארוכות טווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully