וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימוני כושר בזום עלולים להיות מסוכנים. כך תשמרו על עצמכם

עומר צורי

22.12.2020 / 11:07

אנחנו ממש בעד אימונים מרחוק כשחדרי הכושר סגורים, זה בוודאי עדיף על לשבת בבית ולאכול עוד דוריטוס, אבל יש כמה כללי זהירות מאוד חשובים שלא מספיק מתאמנים מכירים

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בימי קורונה, בהם הסטודיו או חדר הכושר שלנו סגור, אין מנוס מלמצוא פתרונות חלופיים לביצוע פעילות גופנית. יש ימים בהם נעדיף לצאת לריצה או הליכה באוויר הפתוח, ויש ימים בהם נתאמן דרך הזום. עד לפני כמה חודשים אימונים בזום בכלל לא היו אופציה, והיום - רובנו כבר התרגלנו אליהם, ולפעמים אפילו מחבבים אותם.

לאימונים בזום יש יתרונות ברורים: יש לנו מדריך שמכתיב לנו את הקצב, מנחה אותנו, נותן דגשים ומעורר מוטיבציה. אנחנו מרגישים חלק מקבוצה, וגם נחסך לנו זמן תעבורה מהבית למקום האימון, בין אם מדובר בסטודיו או בפארק. עם זאת, אימונים בזום עלולים להיות מסוכנים, ולכן יש מספר דברים שכדאי לשים לב אליהם.

ציוד וסביבת אימון

חשוב לוודא את תקינות הציוד שאיתו בחרנו להתאמן, בין אם מדובר בציוד ספורט שקנינו ובין אם מדובר בציוד שאלתרנו ממה שיש בבית. משקולות בהכנה ביתית כמו שישיות מים או תרמילים מלאים בחפצים כבדים עלולים להתפרק בתנועות חדות; כסאות ושרפרפים שבהם אנו משתמשים כספסלי אימון או קופסאות לקפיצה עלולים לא לעמוד בעומס ולקרוס. לכן, שימו לב לא לבצע תנועות שבהן הציוד שלכם עלול להינזק, שכן הדבר ככל הנראה יוביל לנזק לכם וגם לסביבתכם.יש לבדוק פעם בכמה אימונים שהציוד שלם ותקין.

עוד בוואלה!

לקראת סגר שלישי: זה מה ששבועיים בבית עושים לגוף

לכתבה המלאה
עומר צורי מאתמנת בבית. באדיבות המצולמים
ודאו שסביבת האימון שלכם נקייה מחפצים מיותרים. עומר צורי מתאמנת בבית/באדיבות המצולמים

בנוסף, יש לוודא שסביבת האימון שלנו נקייה מחפצים שאנו עלולים להיתקל בהם וליפול, וגם מפעוטות או חיות שעלולים להיפגע מהציוד או מהגוף שלנו כשאנו מתאמנים.

בקרה על טכניקה

היכולת של מאמן לבקר בצורה טובה את הטכניקה שלנו דרך מצלמת מחשב או פלאפון היא מוגבלת, על כמה וכמה אם במדובר באימון קבוצתי. המאמן מתעסק בניהול המתאמנים הרבים על המסך ובתפעול המערכות שבהן הוא משתמש. ואם זה לא מספיק, קליטת האינטרנט וזוויות הצילום של כל מתאמן לא תמיד מיטביות. לכן, אם יש תרגיל שאינכם בטוחים שאתם מבצעים כשורה, יש להתייעץ באופן יזום עם המאמן, ואם אתם עדיין חשים אי נוחות או כאב יש לבקש תרגיל חלופי.

בהקשר זה חשוב לציין שבניגוד לאימון פנים מול פנים שבו המאמן יכול להגיב במהרה, אם באימון זום מתאמן חש בכאב או נפצע, המאמן לא תמיד ישים לב מספיק מהר כדי להזעיק עזרה, וייתכן ולא יהיה בקרבת המתאמן מישהו שיוכל לעזור כלל. לכן, מומלץ לא להגיע לרמת מאמץ שמרגישה לכם לא בשליטה (על אחת כמה וכמה אם אתם מתחילים).

בקרת עומסים

כשמאמן רואה את המתאמן במציאות, שומע את קצב נשימותיו ורואה מקרוב את האופן שבו הוא מבצע את האימון, הוא יכול להבין בצורה טובה יחסית את רמת המאמץ של המתאמן ובהתאם לזה יכול להעלות או להוריד את דרגת הקושי עבור אותו מתאמן. בזום, המתאמן נאלץ לבקר את העומסים בעצמו. לכן, כדאי ללמוד להכיר את עצמכם ולהעלות את דרגת הקושי באימון בהדרגה.

חשוב לציין, שלמרות הסיכונים הכרוכים באימוני הזום, היתרונות הם גדולים מאוד - הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הנפשי. במיוחד בתקופת הקורונה, שבה רובנו ממעיטים בתזוזה, מבלים פחות שעות בשמש וחלקנו גם חשים בירידה במצב הרוח, פעילות גופנית היא חיונית ומומלצת עד מאוד. אני ממליצה לבצע פעילות גופנית בבית או בחוץ לפחות שלוש פעמים בשבוע, אבל בזהירות.

עומר צורי היא מאמנת כושר אישית. לאימוני בית נוספים ומתכונים בריאים, בקרו בדף האינסטגרם שלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully