וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מקצרת את תקופת הבידוד לאחר חשיפה לקורונה

ה-CDC הודיע כי מי שנחשפו לחולה מאומת יוכלו לסיים את הבידוד לאחר 10 ימים אם לא הופיעו תסמינים, או כבר בתום 7 ימים - אם אין להם תסמינים וביצעו בדיקת קורונה שלילית. בקרוב אצלנו?

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור אומרת שהגל השלישי התחיל/צילום: לע''מ, עריכה: אסף דרורי

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) הודיע אתמול (רביעי) על שינוי מהותי בהנחיותיו לגבי תקופת הבידוד הנדרשת לאחר חשיפה לחולה Covid-19 מאומת. ההמלצה שעמדה על 14 יום עד כה, קוצרה כעת, וה-CDC העמיד במקומה שתי המלצות חלופיות. ד"ר הנרי וולק מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן הסביר כי ניתן לסיים את הבידוד לאחר 10 ימים, אם לא הופיעו תסמינים כלל לאחר החשיפה, או לסיים את הבידוד כבר בתום 7 ימים מהחשיפה לחולה המאומת, בהנחה שמתקיימים שני תנאים מצטברים - אי הופעת תסמינים וקבלת תשובה שלילית בבדיקת קורונה.

עם זאת, ב-CDC המליצו גם לאלה שיסיימו את הבידוד בתום שבוע, להיות ערניים להופעת תסמינים גם בשבוע שלאחר מכן, ולחזור לבידוד במידה שהם מופיעים.

על פי חישובי ה-CDC שתי החלופות החדשות להנחיות הבידוד מניבות סיכון של 1 ו-5 אחוזים (בהתאמה) להדבקה נוספת של אחרים.

מתחם בדיקות קורונה ביטבתה, 19 בנובמבר 2020. שי מכלוף
"מוכנים לחיות עם סיכון גדול יותר, כדי להקל את הנטל הכלכלי על הציבור". תוצאה שלילית בבדיקת קורונה/שי מכלוף

ד"ר וולק הסביר בשיחה עם רשת CNBC האמריקנית מה היתה החשיבה של ה-CDC מאחורי עדכון ההנחיות: "קיצור משך הבידוד יכול להקל על אנשים לעמוד בהנחיות החיוניות לשמירה על בריאות הציבור וגם להפחית את הנטל הכלכלי שנובע מבידוד ארוך יותר, במיוחד אם אותו אדם לא יכול להמשיך לעבוד מביתו בזמן התקופה הזאת".

בכיר אחר בממשל האמריקני, שצוטט בוושינגטון פוסט, אמר כי ההנחיות החדשות משקפות את המציאות, לפיה בידוד ארוך של 14 יום וההשלכות הכלכליות שיש לו עבור חלקים בציבור גורמות לחלק מהאנשים לא לציית להנחיות. "אנחנו מוכנים לחיות עם סיכון מעט גדול יותר, כדי להקטין את הנטל הכלכלי על הציבור ולאפשר ליותר אנשים לעמוד בהנחיות, כדי שנוכל לשלוט במגיפה טוב יותר", אמר הבכיר, שזהותו לא צויינה.

בישראל: 12 יום ו-2 בדיקות שליליות

ומה המצב בישראל נכון להיום? לפני כשלושה שבועות קיצר גם משרד הבריאות הישראלי את תקופת הבידוד לאחר חשיפה לחולה מאומת, מ-14 יום ל-12 יום. אולם הכללים בארץ מעט נוקשים יותר מאשר בארה"ב - סיום הבידוד לאחר 12 יום כרוך בכמה תנאים מצטברים: אי הופעת תסמינים, ביצוע בדיקת קורונה ראשונה סמוך לתחילת הבידוד וקבלת תוצאה שלילית בה, וכן תוצאה שלילית בבדיקת קורונה נוספת שתבוצע החל מהיום ה-10 לבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully