וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 צמחי תבלין שיכולים להפחית את לחץ הדם

עשבי תיבול הם מרכיב חשוב ועיקרי במטבח שלנו בכל עונה, אבל הם גם תוספת נפלאה לבריאות שלנו. מצאנו 6 צמחי תבלין שיכולים להוריד את לחץ הדם בצורה טבעית

בזיליקום קדוש, טולסי. ShutterStock
חוסם תעלות סידן טבעי. בזיליקום/ShutterStock

"הרוצח השקט", כך מכונה בעולם הרפואה לחץ דם גבוה. ולא בכדי. על פי ארגון הבריאות העולמי מעל מיליארד בני אדם לוקים בלחץ דם גבוה והוא אחראי ל-7.5 מיליון מקרי מוות מדי שנה ונחשב לגורם הנפוץ למחלות של כלי הדם והלב - מחלות מסכנות חיים.

מרבית הטיפולים הנהוגים כיום להורדת לחץ הדם הם תרופתיים, אבל יש לא מעט מאכלים שיכולים לעשות זאת בצורה טבעית, והם אפילו טעימים. מאוד! הנה כמה מהם:

בזיליקום

בין שלל נוגדי החמצון בבזיליקום ניתן למצוא אנתוציאנינים ובטא קרוטן. בבזיליקום מתוק יש ריכוז גבוה של החומר הכימי אוגנול (חומצת ציפורן), נוזל שמנוני חסר צבע בעל ניחוח דמוי ציפורן. בבזיליקום לימוני יש ריכוזים גבוהים של לימונן, שמעניקים ניחוח הדרים. גם לאוגנול וגם ללימונן יש תכונות נוגדות חמצון שיכולות לסייע בהורדת לחץ הדם

מחקרים מצביעים על כך שאוגנול עשוי לסייע בהפחתת לחץ הדם על ידי פעולה כחוסם תעלות סידן טבעי. חסימת תעלות הסידן הנמצאות בממברנה (קרום) של התאים מונעות את כניסת הסידן שנמצא מחוץ לתא ומרפה את כלי הדם - מה שמפחית את התנגודת לזרימת דם ולכן מוריד את לחץ הדם.

פטרוזיליה

צרור פטרוזיליה על קרש חיתוך. ShutterStock
עשירה בנוגדי חמצון. פטרוזיליה/ShutterStock

בפטרוזיליה יש הרבה נוגדי חמצון כמו ויטמין C, A, ו-E שמסייעים בהפחתת דלקתיות, ופלבנואידים שמפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות רבות בהן סרטן, אלצהיימר, טרשת עורקים ועוד.

מספר מחקרים הראו כי נוגדי חמצון נגד קרוטנואידים מפחיתים את לחץ הדם ואת כולסטרול ה-LDL - גורם סיכון למחלות לב. מחקרים שנעשו בבעלי חיים הראו כי פטרוזיליה הורידה את לחץ הדם הסיסטולי וגם הדיאסטולי על ידי פעולה של חסימת תעלות הסידן.

שום

שום. AlessandroZocc, ShutterStock
מרחיב את כל הדם. שום/ShutterStock, AlessandroZocc

לשום פעילות נוגדת יתר לחץ דם עקב השפעתו על הרחבת כלי הדם ההיקפיים. האליצין - המרכיב הפעיל בשום - הוא זה שאחראי לפעילות זו. מומלץ לאכול שתיים עד ארבע שינוי שום ביום על מנת לקבל השפעה מיטיבית על לחץ הדם.

אכילת שום ביחד עם ארוחה מונעת את העלייה ברמות השומנים בדם ובכולסטרול. במחקר קליני שארך כארבע שנים מצא כי שום הוריד את הרובד הטרשתי באופן משמעותי ולכן הוא יעיל גם במצבים של טרשת עורקים.

טימין

טימין. ShutterStock
טעים ובריא. טימין/ShutterStock

טימין הוא עשב טעים ועמוס בתרכובות בריאות רבות, ביניהם חומצה רוזמרינית, לה יתרונות רבים, כגון הפחתת דלקות ורמות סוכר בדם, כמו גם זרימת דם מוגברת. הטימין עשיר בתכונות נוגדות חמצון ואנטי-דלקתיות העשויות לסייע בהפחתת לחץ הדם.

קינמון

קינמון. ShutterStock
נמצא בכל בית. קינמון/ShutterStock

התבלין הריחני הזה, שנמצא כמעט בכל בית, יכול לשפר את זרימת הדם, למרות שלא ברור כיצד. מחקרים בבעלי חיים מצביעים על כך שהוא יכול לעזור להרחיב ולהרגיע את כלי הדם: סקירה של 9 מחקרים שכללה 641 משתתפים הראתה כי נטילת קינמון הורידה את לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי בממוצע של 6.2 מ"מ כספית ו- 3.9 מ"מ כספית, בהתאמה. השפעה זו הייתה חזקה יותר כאשר אנשים לקחו קינמון באופן עקבי במשך 12 שבועות.

זרעי סלרי

סלרי. ShutterStock
עשיר בסיבים תזונתיים. סלרי/ShutterStock

הרפואה הסינית משתמשת בתמציות סלרי וסלרי להפחתת לחץ הדם. מחקר אחד בדק את ההשפעה של תמציות זרעי סלרי על לחץ הדם אצל חולדות עם לחץ דם תקין ולחץ דם גבוה. החוקרים הגיעו למסקנה כי התמציות הפחיתו את לחץ הדם והעלו את קצב הלב אצל חולדות עם לחץ דם גבוה אך לא אצל אלו עם לחץ דם תקין. עם זאת, אין שום עדות חזקה לכך שזרעי הסלרי עוזרים בהורדת לחץ הדם אצל בני אדם.

סלרי הוא גם מקור טוב לסיבים תזונתיים, ותוצאות סקירה שנערכה ב-2016 העלו כי אנשים עם צריכת סיבים גבוהה עשויים להיות בעלי לחץ דם נמוך יותר מאלו שניזונים מתזונה דלת סיבים תזו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully